printlogo


کد خبر: 192815تاریخ: 1397/3/1 00:00
اخبار

نمایش بازی‌های جام‌جهانی  در سالن‌های سینما بلامانع شد
غلامرضا فرجی گفت: در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد نمایش بازی‌های فوتبال جام‌جهانی در سینماهای کشور بلامانع باشد. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات تازه‌ترین جلسه این شورا گفت: در جلسه دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه(دیروز) شورای صنفی نمایش، قرارداد فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» در گروه کورش بعد از فیلم سینمایی «خوک» ثبت شد. همچنین فیلم سینمایی «ناخواسته» از روز چهارشنبه 2 خرداد‌ماه نمایش خود را در زیرگروه زندگی آغاز می‌کند و پس از اتمام اکران فیلم سینمایی «جشن دلتنگی»، سرگروهی زندگی نیز به فیلم سینمایی«ناخواسته» داده می‌شود. وی درباره تصمیم شورای صنفی نمایش مبنی بر نمایش بازی‌های جام‌جهانی فوتبال اعلام کرد: همچنین مقرر شد نمایش بازی‌های فوتبال جام‌جهانی در سینماهای کشور بلامانع باشد. جدول اجرای نمایش فوتبال در سینماهای کشور، با در نظر گرفتن حقوق فیلمسازانی که فیلم‌شان در حال اکران است، هفته آینده اعلام می‌شود. فرجی درباره رای‌گیری اعضای هیأت‌رئیسه شورای صنفی نمایش بیان کرد: با رای‌گیری از همه اعضای شورای صنفی نمایش، محسن امیریوسفی به عنوان رئیس شورای صنفی نمایش و سیدمحمود رضوی به عنوان نایب‌رئیس شورا انتخاب شده و من نیز در سمت سخنگوی شورای صنفی نمایش ابقا شدم.


رونمایی از مستند یک قهرمان اقتصادی در «به اضافه مستند»
شصت‌وچهارمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «عالی‌نسب» ساخته مهدی عوض‌زاده روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر سیدمرتضی افقه، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در رشته اقتصاد و دکتر وحید شقاقی‌شهری، پژوهشگر برتر کشور و دکترای اقتصاد از دانشگاه تربیت مدرس میهمان برنامه خواهند بود و پیرامون موضوع مستند «عالی‌نسب»، شرایط اقتصاد روز کشور و اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی صحبت خواهند کرد. همچنین محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. مستند «عالی‌نسب»، پرتره‌ای از زندگی و فعالیت سیدمیر‌مصطفی عالی‌نسب، یکی از چهره‌‌های مهم اقتصاد معاصر ایران در دهه 30 است. این مستند پرتره با پس‌زمینه‌ای تاریخی به معرفی یک قهرمان ملی گمنام اما مهم و تأثیرگذار در حوزه اقتصاد پرداخته است. سیدمیر مصطفی عالی‌نسب، شخصیتی است که می‌توان او را طلایه‌دار تولید ملی و ملی شدن صنعت در ایران معاصر دانست، چرا که سابقه او به دهه 30 و دوران ملی‌شدن صنعت نفت بازمی‌گردد. «برنامه به اضافه مستند» با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه اول خردادماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 2 خردادماه ساعت 9 و جمعه 4 خردادماه ساعت 13:30 است.


درگذشت خالق پوستر‌ مشهورترین فیلم‌های تاریخ سینما
بیل گلد، طراح پوستر برخی از مشهورترین آثار سینمای جهان درگذشت. به گزارش خبرآنلاین، بیل گلد، خالق پوستر فیلم‌های «جن‌گیر»، «بعد از ظهر سگی» و «پرتقال کوکی» در ۹۷ سالگی چشم از جهان فروبست. این هنرمند پیشکسوت از دهه ۴۰ آغاز به کار کرد و در دوران طولانی فعالیت هنری خود بیش از ۲ هزار پوستر برای فیلم‌های مختلف طراحی کرد. گلد که از کودکی طراحی می‌کرد در ۲۱ سالگی به کمپانی برادران وارنر رفت و در نخستین تجربه کاری پوستر فیلم «کازابلانکا» را خلق کرد. او برای فیلم‌های فیلمسازان بزرگی از آلفرد هیچکاک و الیا کازان گرفته تا فدریکو فلینی و سم پکینپا پوستر طراحی کرده بود. گلد سال ۲۰۰۳ پس از طراحی پوستر فیلم «رودخانه میستیک» به کارگردانی کلینت ایستوود اعلام بازنشستگی کرد اما سال ۲۰۱۱ به درخواست ایستوود به کار بازگشت و پوستر فیلم «جی. ادگار» را برای این کارگردان طراحی کرد.


Page Generated in 0/0065 sec