printlogo


کد خبر: 192830تاریخ: 1397/3/1 00:00
چهارگوشه

ریف دمشق کاملا آزاد شد
ساعاتی پس از پایان آتش‌بس در جنوب دمشق و ازسرگیری عملیات نظامی ارتش سوریه در این منطقه، نیروهای دولتی موفق شدند کنترل کامل منطقه حجرالاسود را به دست بگیرند. خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) این خبر را مخابره کرد و به نقل از یک منبع نظامی تصریح کرد آتش‌بس انسانی در جنوب دمشق، ظهر دوشنبه پس از خروج کودکان، زنان و سالخوردگان از این منطقه پایان یافت.  این در حالی‌ است که طبق گفته منابع امنیتی و نظامی، ارتش سوریه پیش از ظهر همان روز نیز اردوگاه یرموک در جنوب دمشق را بعد از درگیری‌های شدید با عناصر گروه تروریستی داعش، آزاد کرد و پرچم سوریه را در این منطقه به اهتزاز درآورد.

تهدید لیبرمن علیه نمایندگان عرب‌زبان کنست
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ایمن عوده، رئیس فهرست مشترک عربی در کنست (پارلمان اسرائیل) را به دلیل مشارکتش در تظاهرات همبستگی با نوار غزه تهدید کرد. آویگدور لیبرمن نوشت: «هر روز که می‌گذرد، ایمن عوده و امثال وی بیشتر به پلیس اسرائیل دشنام می‌دهند. جای این خرابکاران در کنست نیست، بلکه در زندان است و زمان آن فرا رسیده آنها تاوان اقدام‌های خود را بپردازند». پلیس اسرائیل اعلام کرده شکوائیه‌ای را علیه عوده به اتهام حمله به نیروهای پلیس در جریان تظاهرات همبستگی با نوار غزه در روز جمعه ارائه می‌دهد.

اظهارنظر وزیر اسلام‌ستیز دانمارکی درباره ماه رمضان
وزیر اسلام‌ستیز دانمارکی که سابقه توهین به پیامبر اعظم(ص) را دارد این بار ماه رمضان و روزه‌داری را زیر سوال برد. «اینگر استویبرگ» از مسلمانان خواست در ماه رمضان مرخصی بگیرند. وی در اظهاراتی عجیب و مضحک مدعی شد روزه گرفتن «برای همه‌ ما بد است». این وزیر تندرو که عضو حزب راست میانه لیبرال است در گذشته نیز با مطرح کردن ادعا‌هایی ضد مسلمانان و مهاجران خبرساز شده بود. وی پیش‌تر نیز در اقدامی موهن و تحریک‌آمیز در فیسبوک به حضرت محمد(ص) اهانت کرده بود.

تداوم سرکوب انقلابیون توسط آل‌خلیفه
سیستم قضایی رژیم آل‌خلیفه برای انتقامجویی از جوانان فعال و مخالف خود اقدام به پرونده‌سازی علیه آنان کرده و مخالفان خود را «تحت عناوین مختلف تروریستی و جنایی» در محاکمه‌هایی ناعادلانه و زیر شکنجه محکوم به اشد مجازات می‌کند. طبق این گزارش، روز گذشته دادگاه استیناف بحرین حکم اعدام 2 شهروند به نام‌های «سیداحمد العبار» و «حسین مهدی» را به اتهام قتل یک پلیس پاکستانی‌تبار تأیید کرد.
 

بن‌سلمان و بن‌زاید  سیبل کفش آمریکایی‌ها!
ادامه جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و امارات باعث شد برخی شهروندان آمریکایی، دست به یک حرکت سیاسی-تفریحی با دستمایه ولیعهدهای همه‌کاره این دو شیخ‌نشین بزنند. گروهی از آمریکایی‌ها احتمالا در اوقات فراغت تعطیلات یکشنبه‌شان، تصاویر بزرگ محمد بن‌سلمان و همتای اماراتی‌اش، محمد بن‌زاید را سیبل مسابقه کفش‌پرانی کردند تا اعتراض خود را به تجاوزگری آنها نشان ‌دهند. به گزارش تسنیم، در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، شهروندان آمریکایی از جمله کودکان دیده می‌شوند که در یکسری مسابقات ابراز نفرت از حاکمان سعودی و اماراتی در زمین چمن یک مجموعه تفریحی شرکت کرده‌اند و تلاش می‌کنند به سبک روزنامه‌نگار مشهور عراقی که در اقدامی اعتراضی به سمت بوش، رئیس‌جمهور آمریکا کفش پرتاب کرد همین کار را با پوسترهای بن‌سلمان و بن‌زاید انجام دهند. بن‌سلمان که 3 هفته است در انظار عمومی دیده نشده به همراه شرکای جنایاتش یعنی ولیعهد امارات و شاه بحرین در این تورنمنت در قسمت‌های دیگری هم سیبل شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0055 sec