printlogo


کد خبر: 192845تاریخ: 1397/3/1 00:00
نبض جامعه

در اعتراض به آزمون استخدامی نگارش شد
نامه دانش‌آموختگان محیط‌زیست به رهبر انقلاب
 تعدادی از دانش‌آموختگان، اساتید و حامیان محیط‌زیست سراسر کشور با انتشار یک نامه سرگشاده خطاب به رهبر انقلاب نسبت به نحوه گزینش رشته‌های استخدامی بویژه در سازمان حفاظت محیط‌زیست اعتراض کردند. به گزارش فارس، در بخشی از این نامه آمده است: احتراماً همان‌گونه که مستحضرید دولت محترم در نظر دارد تا اقدام به برگزاری پنجمین آزمون استخدامی خود در طی چندساله گذشته نماید که این مهم باعث مسرت و دلگرمی ‌بویژه برای قشر جوان، تحصیلکرده و جویای کار بوده است اما متأسفانه باوجود آمار بیکاری بالای دانش‌آموختگان محیط‌زیست که بر اساس آمارهای رسمی بیشترین درصد بیکاری را در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خود اختصاص داده‌اند نه‌تنها فرصت شغلی مناسبی در نظر گرفته نشده است بلکه حتی سازمان متولی محیط‌زیست نیز برای فرصت‌های شغلی تخصصی رشته‌هایی غیرمحیط‌زیستی و نامرتبط را برای این فرصت‌های شغلی در اولویت قرار داده است. به‌طور کلی فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کارشناسی محیط‌زیست را از سبد استخدامی خود حذف کرده است و البته این سیاست‌گذاری با توجه به نامه سال گذشته فارغ‌التحصیلان محیط‌زیست اساتید و نخبگان که در مجموع به بیش از 3 هزار امضا رسید و برای ریاست محترم جمهوری ارسال شد که به پیوست تقدیم می‌شود،  باعث حیرت و شگفتی است. لهذا ما دانش‌آموختگان محیط‌زیست از حضرتعالی استدعا داریم تا با ورود مستقیم به این موضوع دستور فرمایید تا در گزینش رشته‌های استخدامی بویژه در سازمان حفاظت از محیط‌زیست و وزارت آموزش‌وپرورش بازنگری انجام شده و از این طریق حقوق حقه دانش‌آموختگان محیط‌زیست نیز احیا شده و از پایمال شدن حق ایشان ممانعت به عمل آید.

بررسی ۲۲۴ بافت انسانی  از جانباختگان هواپیمای آسمان
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: تعداد ۲۲۴ بافت انسانی تاکنون از بقایای پیکر جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج به پزشکی قانونی ارسال شده است. مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده پزشکی قانونی در ارتباط با جان‌باختگان سانحه هوایی
تهران- یاسوج به میزان اظهار داشت: تعداد ۲۲۴ بافت انسانی تاکنون از بقایای پیکر جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج به پزشکی قانونی ارسال شده است. وی با اشاره به اینکه محموله دیگری از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج طی روز‌های گذشته به پزشکی قانونی ارسال شده است، گفت:
۱۲ نمونه از مجموعه بافت‌های ارسالی جدا و روی آنها عملیات کد‌‌گذاری و نمونه‌برداری انجام و جهت آزمایشات ژنتیک به آزمایشگاه مربوط ارسال شده است. این مقام اجرایی در ادامه افزود: از ابتدای سانحه هوایی تهران- یاسوج تاکنون ۲۱ پیکر جان‌باختگان این سانحه به خانواده‌های‌شان تحویل داده شده است.


Page Generated in 0/0056 sec