printlogo


کد خبر: 192853تاریخ: 1397/3/1 00:00
اخبار

 قانون مدیریت خدمات کشوری دائمی ‌شد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در نشست دیروز این کمیسیون خبر داد. عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در جلسه‌ای با حضور جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و دیگر نمایندگان دولت و همچنین نماینده مرکز پژوهش‌های  مجلس برگزار شد، لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: در این نشست پس از بحث و بیان نقطه نظرات پیرامون این لایحه، کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید. همچنین در جزئیات این لایحه مواد یک و 2 آن که مربوط به تعاریف وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و... است به تصویب اعضای کمیسیون رسید و ماده 3 نیز مراعا ماند و برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع شد.


هیأت‌رئیسه اتاق اصناف تهران انتخاب شدند
دیروز و به ‌دنبال برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی شهر تهران، 5 نفر از اعضای جدید هیأت‌رئیسه اتاق اصناف تهران انتخاب شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، انتخابات اتاق اصناف تهران دیروز انجام شد. بر اساس این گزارش، با پایان یافتن رای‌گیری انتخابات اتاق اصناف تهران، براساس آرای گرفته شده از روسای اتحادیه‌های صنف تهران، به ترتیب آرای شمارش شده، ابراهیم درستی،‌ حسین درودیان، علی فاضلی، خسرو ابراهیمی و قاسم نوده‌فراهانی با دریافت بیشترین آرا به عنوان اعضای هیأت‌رئیسه اتاق اصناف تهران انتخاب شدند. گفتنی است، شهر تهران دارای 138 اتحادیه صنفی است که اغلب آنها دارای کمتر از 300 واحد صنفی فعال هستند و ضرورت دارد با اتحادیه‌های همگن یا موازی خود ادغام شوند.


بومی‌سازی ۱۰ گروه کالایی تجهیزات صنعت نفت
برای بومی‌سازی ۱۰ گروه کالایی تجهیزات صنعت نفت ۵۵ قرارداد با سازندگان داخلی به ارزش 2/1 میلیارد دلار امضا شد. رضا پدیدار، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه سهم 5/14 درصدی وزارت نفت از درآمدهای نفتی، مربوط به بخش نگهداشت سطح تولید و توسعه است، گفت: با توجه به هزینه‌ها، با این رقم امکان پوشش‌دهی هزینه‌های توسعه صنعت نفت وجود ندارد اما می‌توان بخشی از هزینه‌های نگهداشت سطح تولید را با آن پوشش داد. مبلغ ۶ میلیارد دلاری که وزیر نفت از آن به عنوان سهم نوسازی و بازسازی تجهیزات صنعت نفت نام برد، از همین محل تامین می‌شود. وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نوسازی و بازسازی تجهیزات صنعت نفت با برگزاری مناقصه، به سازندگان واگذار  می‌شود، افزود: البته تاکنون مناقصه‌ای در این زمینه برگزار نشده است اما برای بومی‌سازی ۱۰ گروه کالایی تجهیزات صنعت نفت ۵۵ قرارداد با سازندگان داخلی به ارزش 2/1 میلیارد دلار امضا شده که از این مبلغ ۲۰ تا ۲۵ درصد آن پرداخت شده است.


معافیت ورود موقت کالا از ثبت سفارش
کالاهایی که به صورت ورود موقت به کشور وارد می‌شوند، مشمول ضوابط ثبت سفارش نیست. به گزارش فارس، مدیرکل دفتر صادرات گمرک در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی اعلام کرد: کالاهایی که به صورت ورود موقت به کشور وارد می‌شود، مشمول ضوابط ثبت سفارش نیست. در بخشنامه علی‌اکبر شامانی آمده است کالاهایی که به صورت ورود موقت به کشور وارد می‌شود، در صورتی که نیاز به تأمین ارز نداشته باشد، با توجه به اینکه واردات قطعی تلقی نمی‌شود، مشمول ضوابط ثبت سفارش نیست.
 


Page Generated in 0/0065 sec