printlogo


کد خبر: 192868تاریخ: 1397/3/1 00:00
اخبار

دشمن از همان نقطه که قصد باج‌گیری دارد ضربه می‌خورد
رئیس دستگاه قضا با اشاره به تلاش آمریکا برای فشار اقتصادی بر ایران گفت: دشمن بهتر است بداند دقیقاً از نقطه‌ای ضربه خواهد خورد که از آن نقطه به دنبال باج‌گیری از ملت ایران باشد. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با بیان اینکه مردم ما همچنان در صحنه حضور دارند و از کشور خود دفاع می‌کنند، ایران را سرزمین شهادت، معنویت و ایمان توصیف کرد و گفت: دولت آمریکا در تخیلات و تصورات خود سر درگم است. رئیس‌جمهوری این کشور مشاوری را انتخاب کرده که مزدور بدترین و بدنام‌ترین گروه‌های تروریستی دنیاست. تصمیمات امروز دولت آمریکا نیز نشان می‌دهد تحت تاثیر تخیلات گروه‌های ضدانقلاب و از جمله گروهک تروریستی منافقین دست به برخی اقدامات می‌زند اما نمی‌داند ملت ما در طول ۴۰ سال اخیر همواره درحال مبارزه با این توطئه‌ها بوده‌اند و با این دشمنی‌ها ناآشنا نیستند. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: نسخه شفابخش امروز در شرایط خروج آمریکا از برجام و سایر اقدامات دشمن، حفظ صلابت و استقامت ناشی از ایمان است و مردم ما هرگز دست از دفاع از اقتدار و مصالح خود برنخواهند داشت. دشمن نیز بهتر است بداند دقیقاً از نقطه‌ای ضربه خواهد خورد که از آن نقطه به دنبال باج‌گیری از ملت ایران باشد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مزاحم مطامع و زیاده‌خواهی‌های دشمن است، تصریح کرد: مردم و مسؤولان ما این اقتدار را حفظ خواهند کرد و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان نظیر مذاکره بر سر برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی که هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد و بخشی از توانمندی دفاعی ایران است، ایستادگی می‌کنند.

اعتماد مجدد به اروپایی‌ها از چاله به چاه افتادن است
نماینده مشهد در مجلس گفت: اعتماد مجدد به اروپایی‌ها از چاله به چاه افتادن است چون بدون آمریکایی‌ها حتی آب هم نمی‌خورند. نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: ما برجام را طبق قوانین بین‌المللی ولو خیلی ظالمانه پذیرفتیم و موظف بودیم به آن عمل کنیم، طبق بند 36 برجام، ما موظف بودیم در صورتی که نقض برجام صورت بگیرد اقدام متقابل انجام دهیم، هر چند تاکنون آقایان می‌گفتند برجام نقض آشکار نشده و روح برجام صدمه نخورده اما امروز که آمریکا صراحتاً از برجام خارج شده دیگر روح برجام نیز صدمه خورده و فاتحه آن را خواندند، بنابراین امروز طبق قانون حتما باید طی 2 سال فعالیت‌های هسته‌ای‌مان را آغاز کرده و به آن نقطه‌ای که بوده برسانیم.  وی اضافه کرد: مذاکره با اروپایی‌ها و اعتماد مجدد به آنان از چاله به چاه افتادن است، اروپایی‌ها چاه هستند، چون توانی برای حل مشکلات ندارند، تاکنون نیز نشان داده‌اند بدون آمریکایی‌ها حتی آب هم نمی‌خورند، فلذا آنان نمی‌توانند مسائل را به طور مستقل حل کنند.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تکذیب اظهارات منتسب به شمخانی در جلسه مجلس:
تصمیمی برای پیوستن به FATF نگرفته‌ایم
مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات منتسب به دریابان شمخانی در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه 30 اردیبهشت که با هدف بررسی ابعاد مختلف لوایح چهارگانه مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برگزار شد، تاکید کرده نحوه مواجهه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با این لوایح واجد هیچگونه جنبه و الزام امنیتی نبوده و صرفا به تشخیص آنها مربوط است. این اطلاعیه با تکذیب برخی اظهارنظرها که حضور دریابان شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس را با نظر مساعد دفتر رهبر معظم انقلاب نسبت به FATF مرتبط کرده‌اند، می‌افزاید: هیچ‌گونه تصمیمی مبنی بر پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF اتخاذ نشده و بیان مطالبی از این دست بدون توجه به ضرورت‌های امنیت ملی و صرفا با اغراض سیاسی مطرح می‌شود. در پایان این اطلاعیه با ابراز تاسف نسبت به بی‌توجهی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به رعایت حیطه‌بندی جلسات غیرعلنی، تداوم این روند را موجب محدود شدن حضور و تعامل مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی کشور با مجلس عنوان کرده است.


Page Generated in 0/0057 sec