گروه اجتماعی: رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در شورای شهر تهران افزایش 12 درصدی نرخ کرایه اتوبوس به تصویب رسید.
به گزارش فارس، محسن هاشمی روز گذشته در پایان شصتوپنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه طرح الزام شهرداری تهران درباره معاملات شفاف به صورت الکترونیکی مطرح شد تا مردم از تمام معاملات باخبر شوند و در نهایت کلیات این طرح مطرح شد و به تصویب رسید. هاشمی درباره تجمع جمعی از پیمانکاران مقابل شورای شهر تهران گفت: این تجمعات درباره شهرداری است و آنها درخواست حمایت از شورای شهر را دارند و تظاهرات برای شهرداری است. رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در ادامه این جلسه نیز اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه شورا مبنی بر افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی مطرح شد که در نهایت نرخ کرایه اتوبوس 12 درصد افزایش یافت و افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون حملونقل ارجاع داده شد.
همچنین در ادامه جلسه شورا، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حملونقل و عمران شورای شهر تهران در تشریح تصمیم درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: ما در کمیسیون جلسات گوناگونی برگزار کردیم و تصمیماتی نیز اخذ شد اما در حال حاضر آقای پورسیدآقایی، معاون حملونقل شهرداری پیشنهاد داد این لایحه به شهرداری برگشت داده شود تا پیشنهادهای جدیدشان را لحاظ کنند. وی افزود: بر همین اساس متنی تهیه شده و به امضای اعضای کمیسیون مربوط رسیده تا این لایحه مجددا به شهرداری برگشت داده شود که در نهایت با رأی اکثریت اعضای شورای شهر در پی اعتراض فرمانداری، لایحه نرخ کرایه تاکسی در سال 97 به شهرداری تهران برگشت داده شد.
محسن هاشمی بر ضرورت تسریع در تصمیمگیری برای تعیین نرخ کرایه حملونقل عمومی شهر تهران تاکید کرد و گفت: اکنون 2 ماه از سال میگذرد و مردم همچنان در این موضوع بلاتکلیف هستند و این موضوع ضعف شورا تصور میشود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود کارتهای شناور طرح ترافیک نیز گفت: در این باره تحقیق کردم و مشخص شد کارت شناور طرح ترافیک در شهرداری توزیع نمیشود.
خرید و فروش نام ایستگاههای مترو
محسن هاشمی همچنین در جلسه علنی دیروز شورای شهر با اشاره به موضوع تغییر نام ایستگاه «اتمسفر» به «البرز» گفت: در گذشته به دلیل کمبود اعتبارات مترو، برخی کارخانهها، نام ایستگاه را میخریدند، از جمله ایستگاه اتمسفر که قبل از اینکه راهاندازی شود، کارخانه درخواست کرده بود این ایستگاه به نام آن نامگذاری شود. محمدجواد حقشناس، عضو دیگر شورای شهر تهران هم گفت: کارخانه اتمسفر این زمین را به رایگان در اختیار مترو قرار داده و تنها درخواستش این بوده که نام ایستگاه اتمسفر شود. وی ادامه داد: در حال حاضر این قرارداد وجود دارد و به دلیل وجود قرارداد با این شرکت درخواست میشود با وجود آنکه هر تغییر نامی در مترو ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، این قرارداد انجام شود. در نهایت اعضای شورای شهر با تغییر نام ایستگاه البرز به اتمسفر موافقت کردند.
معرفی نشدن خبرنگاران توسط وزارت ارشاد
علاوه بر این معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: قبل از ثبتنام طرح ترافیک برای خبرنگاران حتی از وزارت ارشاد خواستیم در شناسایی و معرفی خبرنگاران به ما کمک کنند اما در این زمینه نیز اقدامی نشد. به گزارش تسنیم، محسن پورسیدآقایی در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برخی تخلفات انجام شده و بازارهای سیاه برای فروش طرح ترافیک اظهار کرد: متاسفانه این امر به دلیل آگاهی نداشتن شهروندان بوده و در همین راستا نیروی انتظامی با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد کرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو نیز در آژانسها اقداماتی را در راستای فروش طرح ترافیک داشتهاند، گفت: البته تعداد این افراد محدود است اما در این زمینه نیز برخورد قانونی خواهد شد.
پورسیدآقایی همچنین با اشاره به اینکه 2 هزار سهمیه در طرح ترافیک به خبرنگاران داده شده است، گفت: البته ما میدانیم تعداد دیگری از این افراد شرایط لازم را برای دریافت طرح داشتهاند اما معاونت حملونقل و ترافیک محدودیتهایی را با توجه به سهمیه برای این افراد داشته و دارد و به همین دلیل ما نتوانستهایم به همه خبرنگاران طرح ترافیک بدهیم. وی افزود: البته قبل از ثبتنام طرح ترافیک از وزارت ارشاد خواستیم در شناسایی و معرفی خبرنگاران به ما کمک کنند اما در این زمینه نیز اقدامی نشد. معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اظهار داشت: ما تلاش داشتیم سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران توسط وزارت ارشاد مشخص شود که این موضوع مورد موافقت مسؤولان وزارتخانه قرار نگرفت. وی همچنین درباره توزیع کارت رایگان حملونقل عمومی میان خبرنگاران گفت: مبلغ شارژ این کارتها 350 هزار تومان است و یک ساله است و در اختیار خبرنگاران قرار میگیرد. پورسیدآقایی در پاسخ به این پرسش که نحوه توزیع کارتهای یک ساله به خبرنگاران به چه شکلی خواهد بود، گفت: در مرحله اول خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکردهاند و در سامانه «مای تهران» ثبتنام کردهاند کارت یک ساله دریافت میکنند و در ادامه نیز ثبتنام مجددی از خبرنگارانی که در طرح ترافیک ثبتنام نکردهاند انجام میشود و کارت یکساله در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.