printlogo


کد خبر: 193207تاریخ: 1397/3/8 00:00
اخبار

سازمان حج و زیارت اعلام کرد
وسایل مجاز برای حجاج
 سازمان حج و زیارت وسایل مجاز مورد نیاز زائران در سفر حج را اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سفر حج همچون سایر سفر‌ها نیازمند لوازم و وسایلی است که باید توسط زائر تهیه شود، همچنین لازم است زائران خانه خدا نسبت به مجاز بودن این وسایل اطلاع داشته باشند. برخی اقلام مورد نیاز زائران ارجمند در طول سفر حج شامل دارو‌های اختصاصی مجاز (برای مصرف ۴۵ روز با مشورت پزشک)، سوابق پزشکی (زائران دارای سابقه بیماری حاد با مشورت پزشک مجموعه)، عینک اضافی به همراه بند آن، عینک آفتابی (جهت استفاده در مواقع مجاز و برای افراد حساس به نور آفتاب)، کرم ضدآفتاب بدون بو (جهت استفاده در مواقع مجاز و افراد حساس به نور آفتاب)، ملحفه و روبالشتی (در صورت تمایل)، دمپایی راحت و مناسب برای استفاده در تردد‌ها، تسبیح و مهر نماز کوچک (البته برای استفاده در اماکن مجاز، هتل و مشاعر)، سجاده ساده (جهت استفاده هنگام نماز برای جلوگیری از تنفس مواد آلوده)، چادر مشکی و چادر نماز (ویپه بانوان)، ماسک دو لایه غیردوخته طبی و سوزن‌نخ و سنجاق قفلی می‌شود که باید زائران در سفر حج خود حتما به همراه داشته باشند.

کاهش حجم آب دریاچه ارومیه
وسعت دریاچه ارومیه در 6 خرداد 97 حدود 78/2402 کیلومتر مربع بود که این عدد نسبت به مدت سال مشابه 00/103 کیلومترمربع کاهش داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین نقشه‌های مطالعاتی پایه منابع آبی از دریاچه ارومیه نشان می‌دهد تراز سطح آب دریاچه نسبت به مدت مشابه سال  قبل09/0کاهش داشته است. این در حالی است که سطح آب دریاچه ارومیه در 6 خرداد سال 97 حدود 85/1270 متر گزارش شده است که این عدد در سال 96 حدود 94/1270 متر بود که میانگین درازمدت آن 82/3- متر بود. گفتنی است، وسعت دریاچه ارومیه در 6 خرداد 97 حدود 78/2402 کیلومتر مربع بود که این عدد نسبت به مدت مشابه سال  قبل00/103 کیلومترمربع کاهش داشته است که میانگین درازمدت وسعت دریاچه ارومیه در سال جاری حدود 95/2123کیلومترمربع گزارش شده است. بر اساس آخرین اطلاعات نقشه‌‌های مطالعاتی از دریاچه ارومیه، حجم آب موجود در دریاچه در 6 خرداد سال 97 حدود 25/2 میلیارد متر مکعب است که این حجم از آب نسبت به مدت مشابه سال  قبل 47/2 میلیارد مترمکعب بود که حدود 02/14 کاهش را نشان می‌دهد. حجت جباری، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان آذربایجان‌غربی در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: سطح دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 12 سانتیمتر کاهش داشته است و بیش از یک میلیارد مترمکعب به دریاچه ورودی آب داشتیم.

امروز باران می‌بارد
سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز و  فردا در برخی مناطق کشور شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها خواهیم بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به مهر، گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود. احد وظیفه افزود: روز سه‌شنبه(امروز) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های شمالی البرز در استان مازندران شاهد این وضعیت خواهند بود. وی ادامه داد: روز چهارشنبه(فردا) همین پیش‌بینی را برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین و البرز داریم. وظیفه توصیه کرد جهت کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.


Page Generated in 0/0055 sec