printlogo


کد خبر: 193219تاریخ: 1397/3/8 00:00
اخبار

سخنگوی شورای صنفی نمایش:
نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینما فعلاً به جمع‌بندی نرسیده
تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش با ثبت قرارداد 2 فیلم سینمایی و بحث درباره نمایش فوتبال در سینماهای کشور به کار خود پایان داد. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره تازه‌ترین مصوبات این شورا گفت: در جلسه دوشنبه 7 خرداد‌ماه، قرارداد فیلم سینمایی «هزارپا» بعد از فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» در گروه کورش و قرارداد فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» بعد از «ناخواسته» در گروه زندگی به ثبت رسید. وی ادامه داد: فیلم‌های اکران نوروز 97 که سقف 10 هفته اکران‌شان به اتمام رسیده است، روز سه‌شنبه 15 خردادماه آخرین روز نمایش خود را پشت سر می‌گذارند. سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره اعلام برنامه‌ سینما‌های کشور برای نمایش بازی‌های فوتبال جام‌جهانی 2018 بیان کرد: شورای صنفی نمایش در جلسه امروز (دیروز) درباره این موضوع به جمع‌بندی نرسید و تصمیم‌گیری درباره این طرح به هفته آینده موکول شد.

«ماجرای نیمروز۲» پروانه ساخت گرفت
فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز۲» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی و کارگردانی محمدحسین مهدویان پروانه ساخت دریافت کرد. به گزارش فارس، فیلمنامه‌های «ماجرای نیمروز۲» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی، کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی مشترک حسین تراب‌نژاد و ابراهیم امینی در ژانر سیاسی و «نامت را به‌خاطر بسپار» به تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان، کارگردانی محسن آقاخان و نویسندگی عباس طهماسبی در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.


احتمال لغو مجدد جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۹
رئیس بنیاد آلفرد نوبل اعلام کرد اعطای جایزه نوبل ادبیات در سال آینده نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک‌تایمز، پس از اینکه آکادمی سوئدی نوبل، تصمیم گرفت به دلیل حواشی مربوط به رسوایی اخلاقی، برای اولین‌بار در 7 دهه اخیر جایزه نوبل ادبیات را در سال ۲۰۱۸ برگزار نکند و به جای آن در سال ۲۰۱۹ دو برنده اعلام کند، حالا رئیس آکادمی نوبل اعلام کرده در سال آینده نیز اعطای این جایزه قطعی نیست. بر اساس اعلام «هیکنستن»، جایزه نوبل ادبیات تنها زمانی دوباره اعطا می‌شود که اعتماد عمومی دوباره جلب شود. وی همچنین عنوان کرده است در صورتی که آکادمی نوبل ادبیات نتواند مشکل خود را حل کند، بنیاد آلفرد نوبل ناگزیر خواهد بود موسسه دیگری را برای برگزاری معتبرترین جایزه ادبی جهان انتخاب کند. در ماه نوامبر سال گذشته، «ژان کلود آرنالت» همسر «کاترین فروستنسون»، عضو آکادمی نوبل با شکایت ۱۸ زن به اتهام سوءاستفاده جنسی روبه‌رو شد و پس از انتشار این اخبار، «کاترین فروستنسون» نیز از آکادمی نوبل کنار گذاشته شد. همچنین «سارا دنیوس» رئیس آکادمی نوبل ادبیات نیز در واکنش به این اتفاق‌ها از کار کنار گذاشته شد. ماجرای رسوایی اخلاقی در آکادمی نوبل ادبیات در نهایت موجب شد اعطای جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ لغو شود و به جای آن در سال ۲۰۱۹ دو برنده نوبل ادبیات معرفی شود اما حالا با صحبت‌های رئیس بنیاد نوبل، برگزاری این جایزه در سال آینده نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


تازه‌ترین اثر مصطفی رحماندوست در بازار کتاب
«شاخه‌ها در باد ریشه‌ها در خاک» تازه‌ترین اثر مصطفی رحماندوست روانه بازار نشر شد. به گزارش فارس، این کتاب به مسأله انتخاب دوست در دوران نوجوانی می‌پردازد و روایتگر زندگی 2 نهال است که تنها دوست یکدیگر بودند و با هم از آفتاب جان می‌گرفتند و با باران سیراب می‌شدند، با هم بزرگ شدند و دیگر نهال نبودند. آنها درختان کوچکی بودند که از زندگی در کنار هم لذت می‌بردند تا اینکه آدم‌ها سراغ‌شان رفتند و با دیواری بین آنها فاصله انداختند. تصویرگری این کتاب بر عهده یگانه یعقوب‌نژاد بوده و طراحی گرافیکی آن را نرگس زیانی انجام داده است.
 


Page Generated in 0/0067 sec