printlogo


کد خبر: 193225تاریخ: 1397/3/8 00:00
اخبار

۳3۰ هزار امضا برای محرومیت راموس
جنجال‌ها درباره خطای محرز سرخیو راموس روی محمد صلاح در فینال لیگ قهرمانان اروپا همچنان ادامه دارد و اکنون وارد فاز جدیدی شده است. بسیاری از رسانه‌‌ها بویژه رسانه‌های انگلیسی حرکت کاپیتان رئال‌مادرید برای قفل کردن دست مهاجم مصری حریف را که منجر به مصدومیت و خروج وی از میدان شد عمدی دانسته‌اند. اکنون نیز گروه پرشماری از کاربران اینترنتی در یک سایت اینترنتی عریضه‌ای آنلاین برای انتقاد از حرکت راموس و لزوم محرومیت وی از سوی یوفا یا فیفا و محروم شدنش از حضور در جام‌جهانی تهیه کرده‌‌اند که نزدیک به 330هزار امضا خورده است. در متن این عریضه اینترنتی آمده است: «سرخیو راموس به عمد بازوی محمد صلاح را زیر بغل خود قفل کرد و باعث در رفتن کتف او شد. در نتیجه صلاح نه‌تنها ادامه بازی را از دست داد، بلکه ممکن است جام‌جهانی را هم از دست بدهد. به علاوه راموس مدام تظاهر می‌کرد بازیکنان لیورپول روی او مرتکب خطا شده‌اند و این باعث شد داور مسابقه به سادیو مانه کارت زرد بدهد در حالی که مستحق آن نبود. سرخیو راموس با شخصیت و شیوه بازی‌اش یک الگوی منزجرکننده برای نسل‌های آینده فوتبال است. او در عوض تلاش برای منصفانه بردن بازی‌ها، مدام به دنبال پیدا کردن حقه و ترفندی است که روح فوتبال و بازی جوانمردانه را به میدان جنگ می‌کشاند. یوفا و فیفا باید تمهیداتی علیه اینگونه رفتارهای راموس و بازیکنانی امثال او در نظر بگیرند و می‌‌توانند این کار را با ضبط کردن فیلم بازی‌ها برای زنده نگه داشتن روح فوتبال انجام دهند.

پیشنهاد ۸ میلیون دلاری الهلال به مهاجم برزیلی
باشگاه الهلال عربستان به دنبال جذب مهاجم تیم اتلتیکو مینیه‌روی برزیل با قیمت بالاست. طبق اعلام روزنامه «الشرق‌الاوسط» عربستان، باشگاه الهلال مذاکراتی با «راجر جودس» مهاجم ۲۱ ساله تیم اتلتیکو مینیه‌رو داشته است. این بازیکن در ۶ مسابقه 5 گل به ثمر رسانده است. سامی الجابر، رئیس باشگاه الهلال مبلغ ۸ میلیون دلار برای جذب این بازیکن اختصاص داده است. پیش از این اعلام شده بود الهلال قصد دارد با ۴ میلیون دلار «مامه تیام» مهاجم سنگالی استقلال را به خدمت بگیرد.

دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران و یونان در اتریش برگزار می‌شود
یک روزنامه ترکیه‌ای اعلام کرد تیم‌ملی فوتبال ایران و یونان در اتریش با هم بازی خواهند کرد. در  روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی از برگزاری بازی تیم‌ملی فوتبال ایران و یونان منتشر شد. سرمربی تیم‌ملی یونان اعلام کرده بود این مسابقه لغو شده ولی فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد. حتی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی هم از بازی با یونان به عنوان «سردرد» یاد کرد و به نظر می‌رسد مذاکرات برای برگزاری این مسابقه هنوز ادامه دارد. در این میان روزنامه «صباح دیلی» ترکیه در مطلبی علاوه بر گزارش بازی تیم‌ملی ایران و ترکیه و صحبت‌های کارلوس کی‌روش درباره جدایی‌اش از تیم‌ملی، به زمان و مکان بازی با یونان هم اشاره کرده است. طبق ادعای این روزنامه، تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از بازی با ترکیه عازم اتریش می‌شود و در تاریخ دوم ژوئن (۱۲ خرداد) با یونان دیدار خواهد داشت.

نامه ۳۰ نماینده مجلس به وزیر ورزش برای تغییر لیست کی‌روش!
تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به وزیر ورزش خواهان پیگیری لیست تیم‌ملی فوتبال ایران شده‌اند. اعلام لیست نهایی تیم‌ملی فوتبال ایران پیش از سفر به ترکیه و حضور در جام‌جهانی، واکنش‌های زیادی در پی داشت. حتی بعضی نمایندگان مجلس هم روز بعد از اعلام لیست، نسبت به خط خوردن وریا غفوری و سیدجلال حسینی معترض شدند. حالا تعدادی از این نمایندگان در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواهان تغییر در لیست تیم‌ملی ایران شده‌اند. حسن زمانی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و مشاور رئیس مجلس در گفت‌وگو با  مهر، در این باره گفت: حدود ۳۰ نماینده مجلس به آقای سلطانی‌فر نامه زده‌اند و خواهان تغییر در لیست تیم‌ملی هستند. وی ادامه داد: کی‌روش باید بپذیرد اشتباه کرده است. او علامه دهر نیست. 4 بازیکنی که خط خورده‌اند می‌توانستند در تیم‌ملی تاثیرگذار باشند. اگر تیم‌ملی نتیجه نگیرد کی‌روش باید پاسخگو باشد. مشاور رئیس مجلس در پایان حتی آینده کاری کارلوس کی‌روش را هم روشن کرد و گفت: دیگر بعد از جام‌جهانی شاهد حضور کی‌روش نخواهیم بود. فکر نمی‌کنم فدراسیون فوتبال دیگر زمینه کار با این مربی را داشته باشد.


Page Generated in 0/0102 sec