printlogo


کد خبر: 193239تاریخ: 1397/3/8 00:00
اخبار

سیگنال‌های رئیس‌جمهور به بازار ارز حداکثر قیمت دلار ۴۴۵۲
رئیس‌جمهور اخیرا در دیدار با فعالان اقتصادی، یک بار دیگر موضع دولت مبنی بر ماندگاری روی نرخ ۴۲۰۰ تومانی را یادآوری کرد و گفت که خیال فعالان اقتصادی از تسویه وام‌ها با این نرخ راحت باشد. به گزارش مهر، حسن روحانی یکبار دیگر در حوزه نرخ ارز صحبت‌هایی را مطرح کرد و البته هنوز پافشاری روی این موضوع دارد که نرخ ارز باید همان ۴۲۰۰ تومانی باشد که از ابتدا وی گفته است. موضوعی که حتی جلسات متعدد با فعالان اقتصادی و تلاش برخی اعضای کابینه برای رسمیت دادن به  نرخ دیگری به غیر از این، هنوز موثر واقع نشده است. واقعیت آن است که او روی یکسان‌‌سازی نرخ ارز پافشاری دارد و نرخی را به غیر از همان ۴۲۰۰ تومانی که از ابتدا معاون اولش اعلام کرده، نمی‌شناسد. او در دیدار با فعالان اقتصادی به این نکته اشاره کرد که نرخ ارز بیش از ۵ تا ۶ درصد در سال جاری افزایش نخواهد داشت و بنابراین بسیاری از نگرانی‌هایی که بابت تسویه وام‌های ارزی وجود دارد، دیگر با این نرخ و نقشه راه، جای نگرانی ندارد. یعنی وام‌گیرندگان ارزی باید مطمئن باشند نرخی ارزی که باید تسویه کنند، حداکثر ۴۴۵۲ تومان خواهد بود و رقمی بالاتر از آن را نمی‌توان متصور بود. بر این اساس، وی اعلام کرده در نهایت، نرخ ارز بیش از ۲۵۲ تومان افزایش نخواهد یافت و این همان 6 درصدی است که در ازای مابه‌التفاوت تورم داخلی و خارجی باید روی نرخ ۴۲۰۰ تومانی کنونی، اضافه شود و همین امر هم سبب می‌شود نرخ ارز به صورت شناور مدیریت ‌شده باشد. اما همین موضوع اکنون هم از سوی بانک مرکزی قابل مشاهده است و اکنون نرخ اعلامی ارز از سوی بانک مرکزی برای دوشنبه (۷ خرداد) ۴۲۱۲ تومان اعلام شده و بتدریج در حال افزایش است.


انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت در کشور
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قیمت گوشت گوسفندی در برخی نقاط کشور به ۶۰ هزار تومان رسیده است. به گزارش ایلنا، یوسف داوودی با اشاره به اینکه نیاز کشور ما به گوشت روز به روز افزایش می‌یابد، گفت: جمعیت دام روز به روز با کاهش روبه‌رو است، در حالی که جمعیت کشور همچنان در حال افزایش است. وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار، اظهار داشت: بنده شب گذشته (یکشنبه هفته جاری) درباره قیمت گوشت پرس‌وجو کردم و متوجه شدم نرخ گوشت گوسفندی افزایش بسیار چشمگیری داشته و در شهرستان سراب که من نماینده آنجا هستم، قیمت بالای ۶۰ هزار تومان است. عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به ابرچالش‌های مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی، تصریح کرد: همسایگی با کشورهایی که عوامل میکروبی فراوان دارند، یکی از معضلات ما است و حتی احتمال دارد برخی از این عوامل میکروب‌زا عمدا وارد کشور شود که این تهدید بیولوژیک برای کشور بسیار مهم است.


دومین جشنواره بورس و رسانه برگزار می‌شود
سازمان بورس و اوراق بهادار، تابستان امسال دومین جشنواره رسانه‌های فعال کشور در حوزه بازار سرمایه را با عنوان «جشنواره بورس و رسانه» برگزار می‌کند. یاسر فلاح، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر، گفت: جشنواره بورس و رسانه در راستای توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و افزایش سواد مالی در جامعه و به منظور توسعه همکاری بازار سرمایه با رسانه‌های کشور اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و نیز قدردانی از تلاش و همت فعالان عرصه رسانه برگزار خواهد شد. مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس افزود: آثاری می‌توانند در دومین جشنواره بورس و رسانه شرکت کنند که از تاریخ اول مردادماه 1396 تا 31 تیرماه 1397 تولید و از طریق یکی از رسانه‌های کشور (مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، صداوسیما و...) منتشر شده باشند.  ضمن اینکه آثار ارسالی حتما باید در قالب محورهای تعیین شده باشند. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: ارسال آثار تنها از طریق مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.festpress.seo.ir انجام می‌شود. یاسر فلاح آخرین مهلت ارسال آثار را اول مردادماه 1397 ذکر کرد.


Page Generated in 0/0058 sec