printlogo


کد خبر: 193393تاریخ: 1397/3/12 00:00
اخبار

تعطیلی ۴ روزه سینما‌های کشور
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: تمام سینما‌های کشور به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی، قیام ۱۵ خرداد و شهادت حضرت علی(ع) تعطیل می‌شود. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره تعطیلی سینما‌های کشور گفت: تمام سینما‌های کشور از ساعت 19 روز یکشنبه 13 خرداد‌ماه به مناسبت شب قدر تعطیل خواهد بود. همچنین سینماهای کشور در روز دوشنبه به مناسبت رحلت امام خمینی(ره)، روز سه‌شنبه به مناسبت قیام ۱۵ خرداد و روز چهارشنبه 16 خردادماه به مناسبت شهادت امام علی(ع)، به صورت کامل تعطیل خواهد بود. روز پنجشنبه 17 خردادماه سینماهای کشور به صورت کامل باز بوده و در روز جمعه 18 خردادماه مصادف با روز جهانی قدس سینماها از ساعت 14 فعالیت خود را آغاز می‌کنند. سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره طرح اکران ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این طرح اکران تاکنون از تبلیغات لازم برخوردار نبوده و به همین خاطر، هم از سوی سازمان سینمایی و هم از سوی شورای صنفی نمایش مذاکراتی با صداوسیما انجام شده است و این مذاکرات همچنان ادامه دارد اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. نبود تبلیغات لازم برای طرح اکران ماه مبارک رمضان به این معنا نیست که ما نسبت به طرح اکران ماه مبارک رمضان سال گذشته عقب هستیم، بلکه مقصود ما موفقیت هر چه بیشتر طرح اکران ماه مبارک رمضان است.


برگزاری اختتامیه «پایان یک داعش»
مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» و معرفی برگزیدگان، با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه مسابقه «پایان یک داعش» با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون، سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد روایت فتح و برخی مسؤولان فرهنگی و هنرمندان برگزار خواهد شد. در این مراسم از خانواده‌های شهیدان شیرعلی محمودی، محمد موسوی، سیدمحمد حسینی، حمید حکیمی، رضا کریمی و جاویدالاثر سیدعلی حسینی و مقداد مسعودی تجلیل می‌شود. سیدعلیرضا ذاکری، آرش فروغی، عباس گودرزی، شهرام شیرزادی، عباس گنجی و محمد اسدی‌جوزانی هنرمندان نقاشی هستند که تابلوهای پرتره شهیدان را نقاشی کردند. مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» و معرفی برگزیدگان، شنبه 12 خردادماه ساعت 18 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه آثار این مسابقه بین‌المللی روز دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری و مسعود نجابتی مدیر گروه تجسمی بنیاد روایت فتح در گالری عالی و خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.


هاروی واینستین محکوم شد
چند ماه بعد از عمومی‌شدن اتهام‌های آزار جنسی و سوءاستفاده از قدرت علیه یکی از معروف‌ترین فیلمسازان هالیوودی، پرونده او یک قدم جلوتر رفته و رسما محکوم شد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، هاروی واینستین، سینماگر مطرح آمریکایی در نیویورک در زمینه‌های تجاوز و اعمال جنسی جنایی مجرم شناخته و محکوم شد. وکیل واینستین گفت او بشدت از موکلش مقابل این حکم دفاع خواهد کرد و از دادگاه می‌خواهد این رای را برگرداند. او این اتهام‌ها را «بدون پشتوانه» خواند و یک بار دیگر تکرار کرد که واینستین اکیدا آنها را انکار می‌کند. همچنین واینستین مقابل دادگاه شهادت نداد. بر اساس بیانیه‌ای که روز چهارشنبه از سوی تیم او منتشر شده بود، وکلای وی اعلام کردند زمان کافی برای آماده‌سازی او برای شهادت وجود نداشته است. از زمانی که مجموعه‌ای بزرگ از زنان هالیوود واینستین، تهیه‌کننده ۶۶ ساله هالیوودی را در ماه اکتبر به آزار جنسی و سال‌ها سوءاستفاده از قدرت متهم کردند، او از انظار عمومی پنهان بود. واینستین خود را جمعه گذشته در منهتن تسلیم پلیس کرد،‌ دستگیر شد و با دستبند از پایگاه پلیس به دادگاه منتقل شد. نیروهای پلیس کالیفرنیا و بریتانیا هم در حال حاضر مشغول بررسی پرونده او هستند.


Page Generated in 0/0121 sec