printlogo


کد خبر: 193756تاریخ: 1397/3/23 00:00
اخبار

غزل منتشر نشده حمید سبزواری در سوگ قیصر امین‌پور
زنده‌یاد حمید سبزواری، خالق بهترین و خاطره‌انگیزترین سرودهای انقلابی که بحق به «پدر شعر انقلاب» شهرت یافته است، برای اصحاب فکر و فرهنگ  بویژه اهالی شعر و ادب نامی قابل احترام و چهره‌ای کاملاً شناخته ‌شده است، شاعری که به‌معنای واقعی کلمه «متعهد و انقلابی» بود و شعرش تاریخ منظوم انقلاب اسلامی است. خبرگزاری تسنیم همزمان با دومین سالروز درگذشت زنده‌یاد حمید سبزواری اقدام به انتشار تعدادی از سروده‌های منتشر نشده پدر شعر انقلاب کرده که یکی از این اشعار در سوگ زنده‌یاد قیصر امین‌پور است.   
ای خوش آن سر که ترک سودا کرد   
عشق را مؤمنانه معنا کرد
هِشت آیینه‌ای مقابل چشم   
عالمی را در آن تماشا کرد
روزگاری به کوی فقر نشست
پشت بر رنگ و بوی دنیا کرد
روزنی بر جهان درد گشود
گرهی را ز پای دل وا کرد
قطره‌ای از سبوی رنج چشید
ره به دریای مهر پیدا کرد
کوله‌باری ز عاشقی سرشار
هِشت بر دوش و عزم فردا کرد
دامن از فتنه زمین برچید
پشت بر ذیل و رو به بالا کرد
 

توضیح روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر درباره یک خبر جنجالی
روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر، درباره برداشت نادرست از سخنان دبیر این جشنواره در یک مصاحبه توضیحاتی داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در پی درج مطلبی در یکی از روزنامه‌ها و برداشتی که از مصاحبه اخیر دبیر جشنواره جهانی شده است، روابط عمومی جشنواره جهانی اعلام کرد: در مطلبی که در یکی از نشریات درج شد، به طور سهوی یا عمدی صحبت دبیر جشنواره جهانی درباره بودجه یک جشنواره داخلی به دوره آخر جشنواره ملی فیلم فجر ربط داده شده است و آن را مغایر با رقم اعلام شده دانسته‌اند، در صورتی که به‌طور واضح و بدیهی منظور ایشان دوره اخیر جشنواره فیلم فجر نیست. روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد: برداشتی که از مصاحبه‌ دبیر جشنواره جهانی درباره عملکرد مالی یکی از جشنواره‌های داخلی شد، صحیح نیست و این موضوع ارتباطی به آخرین دوره جشنواره ملی ندارد.


«هشت یار اوشن» صدرنشین گیشه شد
فیلم «هشت یار اوشن» در نخستین هفته اکران خود با فروش ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های فهرست باکس‌آفیس در سینماهای آمریکای شمالی ایستاد. به گزارش فارس به نقل از یونایتدپرس، فیلم «هشت یار اوشن» در نخستین هفته اکران خود با فروش 41 میلیون و 500 هزار دلاری در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های فهرست باکس‌آفیس در سینماهای آمریکای شمالی ایستاد. فیلم «سولو: داستان جنگ ستارگان» با 15 میلیون و 200 هزار دلار دومین فیلم پرفروش این هفته شد. «ددپول2» نیز با 13 میلیون و 700 هزار دلار در جایگاه سوم پرفروش‌های این هفته سینما در منطقه آمریکای شمالی قرار گرفت. فیلم‌های سینمایی «ارثی» با 13 میلیون دلار، «انتقامجویان: نبرد ابدی» با 6 میلیون و 800 هزار دلار، «سرگردان» با 5 میلیون دلار، «باشگاه کتاب» با 4 میلیون و 200 هزار دلار، «هتل آرتمیس» با 3 میلیون و 200 هزار دلار، «به‌روز رسانی» با 2 میلیون و 200 هزار دلار و «زندگی حزب» با فروش 2 میلیون و 100 هزار دلاری به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا دهم پرفروش‌ترین فیلم‌های فهرست باکس‌آفیس در سینماهای آمریکای شمالی قرار دارند.


Page Generated in 0/0063 sec