printlogo


کد خبر: 193775تاریخ: 1397/3/23 00:00
نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک مطرح کرد
فروشندگان، عامل فروش پوشاک ایرانی با برند خارجی

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه فروشندگان به فروش پوشاک داخلی با برند‌های خارجی دامن می‌زنند، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی نیز در حال حرکت به سمت برندسازی هستند. بهرام شهریاری در گفت‌وگو با میزان درباره علت فروش پوشاک تولید داخل با برند‌های خارجی اظهار داشت: فروش پوشاک داخلی با برند‌های خارجی قدمتی چندین ساله دارد و متاسفانه فروشندگان به این موضوع دامن زدند. وی افزود: از ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته هر زمان مشتری وارد مغازه‌ای می‌شد، فروشندگان اجناس خوب و باکیفیت را به نام ترک معرفی می‌کردند و این موضوع برای مشتری جذابیت ایجاد کرد. وی با بیان اینکه در گذشته برخی از محصولات از جمله شکلات، ماکارونی و... در کشور تولید نمی‌شد که به مرور با تولید این کالاها در کشور، برند‌های داخلی در بازار جایگزین شدند و طرفدار پیدا کردند، گفت: اما درباره پوشاک این موضوع اتفاق نیفتاد، نه به دلیل اینکه تولید پوشاک خوب نداشتیم بلکه فروشندگان، پوشاک ایرانی را به جای خارجی معرفی کردند. شهریاری ادامه داد: زمانی که ذهن مشتری به سمتی می‌رود که جنس خارجی بهتر از پوشاک داخلی است مشتری به این سمت کشیده می‌شود و تولیدکنندگان نیز به این سمت حرکت می‌کنند که تولید خود را با برند خارجی عرضه کنند و در این بین فروشندگان هم آنها را برای فروش بیشتر ترغیب به این کار می‌کنند در صورتی که محصول کاملا ایرانی است. باید سعی کنیم این تفکر عوض شود. نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در پاسخ به این سوال که چرا تولیدکنندگان به سمت برندسازی حرکت نکردند، تصریح کرد: برندسازی در کشور موضوع جدیدی است که با تاسیس فروشگاه‌های جدید آغاز شد و آن هم به دلیل این است که برند‌های خارجی وارد بازار شدند، این در حالی است که سیستم توزیع قدیم و بنکداری در حال منسوخ شدن است. وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی نیز در حال حرکت به سمت برندسازی هستند، البته این موضوع یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد و در حال حرکت در این مسیر هستیم. شهریاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ برند خوب پوشاک داریم که در حال اضافه کردن فروشگاه‌های خود و توسعه برند هستند. وی با بیان اینکه در زمینه برند در کشور از نظر علمی نه سابقه داریم و نه دانش آن در کشور وجود دارد، اظهار کرد: به یکباره نمی‌توانیم برندسازی را یاد بگیریم، این موضوع نیاز به دانش فنی، زمان و اراده لازم دارد که تولیدکننده‌ها در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند.


Page Generated in 0/0060 sec