printlogo


کد خبر: 193802تاریخ: 1397/3/23 00:00
اخبار

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب
نماز عید سعید فطر به امامت رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد. سیدباقر پیش‌نمازی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی اقامه خواهد شد، گفت: پس از تایید و اعلام روز عید از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، در‌های مصلای امام خمینی (ره) از ساعت ۵ صبح به روی نمازگزاران باز می‌شود. وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌های متنوعی در مصلای امام خمینی برای پذیرایی و استقبال از نمازگزاران تدارک دیده شده است، افزود: مراسم نماز روز عید سعید فطر (احتمالا صبح جمعه) از ساعت ۷ صبح و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز خواهد شد. رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر نیز حدود ساعت ۸:۳۰ به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه می‌شود. وی گفت: محل برگزاری نماز از صحن اصلی در جنوب شبستان شکل می‌گیرد و به سمت شمال مصلا و خیابان‌های شمالی امتداد پیدا خواهد کرد.

صاحبان اصلی فلسطین باید درباره آینده سرزمین‌شان نظر دهند
معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب گفت: همکاری کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی جهت تحقق همه‌پرسی درباره آینده فلسطین، شدنی و ممکن است و باید از سوی جامعه بین‌المللی پذیرفته شود. حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به راهکار جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع فلسطین بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: معمول و منطقی آن است آنها که صاحبان و مالکان اصلی سرزمین فلسطین هستند، درباره آینده این سرزمین نظر دهند. وی‌ ادامه داد: البته امروز که بسیاری از صاحبان اصلی این سرزمین پس از دهه‌ها اشغالگری رژیم صهیونیستی دار فانی را وداع گفته‌اند، باید ورثه آنها نیز به همراه سایر صاحبان اصلی این سرزمین در همه‌پرسی شرکت کنند. معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب با تأکید بر اینکه راه‌حل جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مراجعه به افکار تمام فلسطینیان در داخل و خارج این سرزمین به معنای «رأی‌گیری» و نه «نظرسنجی» از آنان است، اظهار داشت: بدیهی است رژیم اشغالگر قدس و آمریکا نخستین مانع‌تراشی‌ها را در برابر انجام همه‌پرسی سرنوشت فلسطین انجام خواهند داد، چراکه صهیونیست‌ها غاصبان کنونی این سرزمین و آمریکایی‌ها حامیان این اشغالگری هستند.

 سؤال از رئیس‌جمهور به قوت خود باقی است
نماینده مردم قم در مجلس گفت: ۵ سوال از رئیس‌جمهور به قوت خود باقی است. به گزارش تسنیم،
حجـت‌الاسلام مجتبـی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی پارلمان در نطق میان‌دستور خطاب به روحانی، اظهار داشت: درباره موسسات مالی حاضر نشدید به قانون اساسی احترام بگذارید. حاضر نشدید به نظرات نمایندگان مردم احترام بگذارید. با فشار، تهدید و در رودربایستی قرار دادن و انواع راه‌ها نمایندگان را وادار به انصراف کردید. چرا نمی‌گذارید نمایندگان مردم به وظیفه خود عمل کنند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه 5 سوال دیگر از رئیس‌جمهور به قوت خود باقی است، ادامه داد: شما شعار قانون اساسی سردادید. الان چند هفته  از مهلت قانونی گذشته، در مقابل قانون تمکین نمی‌کنید و نمایندگان خود را برای پاسخ به نمایندگان مجلس معرفی نمی‌کنید. وی تصریح کرد: امروز نیاز مردم در این 5 محور است. اگر چه در بحث مؤسسات مالی گفته می‌شود چند میلیون نفر درگیر آن هستند اما باید بگوییم همه کشور درگیر بحث مؤسسات مالی هستند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سوال ما این نبود که چرا مشکل این افراد را حل نمی‌کنید، اضافه کرد: سؤال ما این است چرا بر اثر سوء‌نظارت و عدم انجام وظایف دستگاه‌های نظارتی چنین گردابی برای مردم ایجاد شد که بقیه مردم کشور هم باید تاوان دهند. اینکه از بانک مرکزی 20 هزار میلیارد تومان خط اعتباری داده می‌شود که پاسخگوی سوء‌مدیریت دستگاه‌های شما باشد از جیب مردم فقیری است که در ماه رمضان سفره افطارشان خالی بود.
 


Page Generated in 0/0055 sec