printlogo


کد خبر: 193803تاریخ: 1397/3/23 00:00
اخبار

سفیر روسیه: اکنون زمان خروج ایران و حزب‌الله از سوریه نیست
سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد در شرایط فعلی، خروج حزب‌الله و ایران از سوریه ممکن نیست زیرا غلبه بر تروریسم هنوز نهایی نشده است. «الکساندر زاسپکین» افزود: مطرح کردن خروج ایران و حزب‌الله از سوریه در شرایط کنونی امکان ندارد بویژه اینکه شکست کامل تروریسم هنوز محقق نشده است. بر اساس گزارش «رأی‌الیوم»، زاسپکین در ادامه گفت: تمرکز روی این موضوع در مرحله فعلی از اردوگاه مقابل با هدف خلق مشکلات و ایجاد شک میان محور مقاومت و روسیه انجام می‌شود و این موضوع، مردود است. وی تأکید کرد رابطه میان روسیه و محور مقاومت در سوریه «رابطه همکاری» است و حضور آمریکا در سوریه یکی از دلایل اصلی پیچیدگی‌ها در این کشور و عدم حصول راه‌حل است.

کشورهای اروپایی در پی محدود کردن برنامه موشکی ایران هستند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورهای اروپایی در پی محدودکردن برنامه موشکی ایران هستند، در حالی که بحث توانمندی موشکی به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست. محمدجواد ایروانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به لزوم دقت در مذاکره با کشورهای اروپایی اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان گفتند، دولت باید در روابط بین‌المللی، منافع ملی بلندمدت کشور را محور فعالیت خود قرار داده  و بتواند روابط اقتصادی عزتمندی را با کشورهای دنیا برقرار کند. وی افزود: طرح مسأله برجام اروپایی و تفکیک قائل شدن میان سه قدرت اروپایی با چین و روسیه اقدامی اشتباه است که موجب بی‌تفاوت شدن این دو کشور نسبت به آینده برجام می‌شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشست روزهای اخیر 7 قدرت اقتصادی دنیا گفت: بیانیه پایانی گروه 7 نشان داد کشورهای اروپایی با صراحت در پی محدود کردن برنامه موشکی ایران هستند، در حالی که بحث توانمندی موشکی ایران موضوعی است که با امنیت کشور رابطه مستقیم داشته و به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

دادستان اهواز:
حاتم مرمضی عضو داعش بوده و در سوریه کشته شده است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در رابطه با شایعه فوت حاتم مرمضی در زندان اهواز گفت: این فرد به داعش پیوسته و بر اثر درگیری با سایر عناصر تکفیری در سوریه کشته شده است. حسینی پویا در گفت‌وگو با میزان، خبر کشته شدن حاتم مرمضی در زندان یا بازداشتگاه را کذب محض عنوان کرد و گفت: این فرد به گروه تروریستی داعش پیوسته بود و بر اثر درگیری با سایر عناصر تکفیری در سوریه کشته شده است. وی افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده هیچ‌گونه دستوری از سوی دادستانی مبنی بر دستگیری این فرد صادر نشده بود.
بر اساس این گزارش، طی چند روز گذشته بی‌بی‌سی فارسی و برخی رسانه‌های غربی این تروریست عضو داعش را فعال فرهنگی و حقوق بشر معرفی می‌کردند و مدعی شده بودند وی در زندان کشته شده است اما برخی رسانه‌های داخلی تصاویری از وی با سلاح در سوریه منتشر کردند و نوشتند در حمله هیات تحریرالشام به‌سرکردگی ابومحمد الجولانی به یکی از مراکز آموزشی داعش، تعدادی از عناصر طرفین کشته می‌شوند که بین کشته‌شدگان و اسرای داعش به‌دست تحریرالشام چند ایرانی نیز حضور دارند و حاتم مرمضی یکی از کشته‌شدگان است.

اعلام وصول سؤال از علوی  درباره دری‌اصفهانی
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی سؤال نماینده مشهد از وزیر اطلاعات درباره دری‌اصفهانی و دوتابعیتی‌ها را اعلام وصول کرد. به گزارش تسنیم،  اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (‌سه‌شنبه 22خرداد) پارلمان، سؤال ملی جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی از محمود علوی وزیر اطلاعات درباره علت اعلام موضع درباره دوتابعیتی‌ها و نفوذی ندانستن عبدالرسول دری‌اصفهانی را اعلام وصول کرد. براساس این گزارش، سؤال از وزیر اطلاعات، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، ظرف یک هفته آینده در صحن پارلمان قرائت می شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec