printlogo


کد خبر: 193808تاریخ: 1397/3/23 00:00
اخبار

سقوط ۷۶۵ پله‌‌ای رتبه تلگرام
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور از سقوط ۷۶۵ پله‌‌ای رتبه جهانی پیام‌رسان تلگرام پس از مسدودسازی در ایران خبر داد. به گزارش تسنیم، امیر خوراکیان با بیان این مطلب اظهار داشت: بررسی ترافیک دامنه‌های پیام‌رسان تلگرام بر اساس آمار رتبه‌بندی ترافیک وب‌سایت الکسا در 3 ماه گذشته نشان می‌دهد دامنه Telegram.org (مربوط به تلگرام وب) با 33 رتبه کاهش دارای رتبه 300، دامنه t.me با 114 رتبه کاهش دارای رتبه 600 و دامنه telegtram.me با 765 رتبه کاهش دارای رتبه 2328 در ترافیک جهانی شده‌ است. وی تصریح کرد: دامنه telegram.me که به نرم‌افزار موبایلی تلگرام اختصاص داشته و از زمان رصد آن، رتبه 173 هزارمی جهان در سال 2015 را داشته است، در مدت 3 سال به رتبه 1520‌ ارتقا پیدا کرده بود اما با مسدودسازی تلگرام در ایران در تاریخ 11 اردیبهشت، میزان بازدید و ارجاع به این دامنه‌ها با شیب بیشتری کاهش پیداکرده و به رتبه پایین‌تر از 2328‌ در تاریخ 19 خردادماه رسیده است. وی تاکید کرد: در مقایسه آمار رتبه جهانی الکسا، پیام‌رسان‌های داخلی روند رشد بسیار پرشتاب‌تری نسبت به تلگرام در آغاز فعالیت داشته‌اند که بسیار امیدبخش و نشان از اقبال کاربران به این خدمت بومی است. خوراکیان با اشاره به روند توسعه خدمات پیام‌رسان‌های داخلی اظهار امیدواری کرد: با توجه به ساختار رشد و شکوفایی خدمات فضای مجازی و نمونه‌های موفق مطرح در دنیا، حضور کاربران در این خدمات به توسعه و بلوغ آنها کمک کرده و بی‌شک با فرصتی که کاربران ایرانی به ارائه‌کنندگان خدمات داخلی خواهند داد، زمینه ایجاد زیرساخت‌های ملی و بومی برای کشور فراهم خواهد شد.


جلسه غیرعلنی مجلس  درباره بازار گوشت قرمز و مرغ
نماینده مردم صومعه‌سرا از هیات‌رئیسه مجلس خواست درباره وضعیت بازار گوشت و مرغ جلسه غیرعلنی برگزار شود که مسعود پزشکیان خطاب به وی، گفت این جلسه قرار است با حضور وزرای مربوطه و کارشناسان برگزار شود. به گزارش ایسنا، سیدکاظم دلخوش در تذکر شفاهی در جلسه علنی دیروز مجلس، گفت: از هیات‌رئیسه می‌خواهم درباره موضوع بسیار حساسی که در شرایط کنونی اقتصاد وجود دارد جلسه اضطراری و غیرعلنی با حضور وزیر مربوطه برگزار شود. وی افزود: نیاز ضروری مردم گوشت مرغ و گوشت قرمز است. امروز مرغداری‌ها به خاک نشسته‌اند، در این 2 یا 3 ماه گذشته هزینه‌های مرغداری‌ها آنقدر افزایش پیدا کرده که همه در حال رها کردن تولید هستند. خواهش می‌کنم در این باره جلسه‌ غیرعلنی بگذارید چرا که وضعیت تولید مرغ و گوشت قرمز در کشور به سوی نابودی می‌رود. در شهرستان ما ۱۸۰ مرغداری وجود دارد که اکنون بیش از ۷۵ درصد آن مرغداری‌ها در حال تعطیل شدن هستند. وی ادامه داد:‌ رئیس بانک مرکزی نمی‌تواند پاسخگوی مردم باشد، قیمت ارز و سکه در حال افزایش است، وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد.
افزایش ۵۵ درصدی قیمت تخم‌مرغ
 اردیبهشت امسال تخم‌مرغ ماشینی با 6/55 درصد، برنج خارجی درجه یک با 2/37 درصد و موز با 8/36 درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت اقلام خوراکی را نسبت به اردیبهشت ١٣٩٦ داشتند. به گزارش مرکز آمار ایران، در اردیبهشت بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه گذشته مربوط به اقلام پرتقال محصول داخل با 3/25 درصد افزایش، سیب درختی زرد با 9/11 درصد افزایش و موز با 6/7 درصد افزایش بوده است. بیشترین کاهش قیمت در ماه اردیبهشت نسبت به ماه گذشته نیز مربوط به اقلام گوجه فرنگی با 5/10 درصد و خیار با 9 درصد کاهش است. بیشترین افزایش قیمت نسبت به اردیبهشت ١٣٩٦ مربوط به تخم‌مرغ ماشینی با 6/55 درصد افزایش و پس از آن برنج خارجی درجه یک با 2/37 درصد و موز با 8/36 درصد افزایش است. بیشترین کاهش قیمت نسبت به اردیبهشت ١٣٩٦ مربوط به گوجه فرنگی با 7/48 درصد و پس از آن سیب درختی زرد با 6/20 درصد و سیب‌زمینی با 6/19 درصد کاهش است.


Page Generated in 0/0062 sec