printlogo


کد خبر: 193815تاریخ: 1397/3/23 00:00
نبض جامعه

سازمان حج و زیارت اعلام کرد
داروهای ممنوعه حج تمتع ۹۷
سازمان حج و زیارت بنا بر اعلام نظر مرکز پزشکی حج و زیارت، لیست داروهای غیرمجاز و ممنوعه‌ای را که حجاج نباید به همراه داشته باشند، اعلام کرد. به گزارش مهر، سازمان حج و زیارت با توجه به اعلام نظر مرکز پزشکی حج و زیارت، لیست ۱۰ قلم داروهای غیرمجاز و ممنوعه‌ای را که حجاج نباید در موسم حج ۹۷ به همراه داشته باشند، اعلام کرد. داروهای غیرمجاز و ممنوعه حج تمتع ۹۷ به شرح زیر است:
۱- آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم
۲‏- آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم
۳‏- قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم
۴‏- شربت متادون
۵‏- قرص هیدرومرفین ۲ میلی‌گرم
۶‏- قرص متیل فنیدات هیدروکلراید
۷‏- قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم
۸‏- آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم
۹‏- شربت اکسپکتورانت کدئین
۱۰‏- قرص استامینوفن کدئین
گفتنی است براساس قوانین و مقررات کشور عربستان، همراه داشتن داروهای حاوی ترکیبات مخدر، کدئین و روانگردان توسط حجاج و عمره‌گزاران به این کشور ممنوع است.

سخنگوی اورژانس کشور خبر داد
مسمومیت 13 نفر بر اثر مصرف آب آلوده
سخنگوی اورژانس کشور گفت: مصرف چای با آب آلوده 13 نفر را در باقرشهر مسموم کرد. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور به فارس اظهار داشت: گزارشی مبنی بر مسمومیت تعدادی از شهروندان در یک کارگاه صنعتی در باقرشهر به مرکز 115 اورژانس تهران ارسال شد. وی گفت: پس از تماس با سامانه 115 اورژانس بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس برای اقدامات لازم به محل حادثه اعزام شدند که بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد 8 مرد و 5 خانم از سن 17 سال تا 36 سال بر اثر مصرف چای تهیه شده با آب آلوده دچار مسمومیت شده‌اند که 11 نفر آنها به بیمارستان‌های لقمان و بهارلو انتقال پیدا کردند. به گفته مسمومان، بعد از تعویض دستگاه تصفیه آب و استفاده نکردن از آن دچار این حادثه شدند.

تجمع دانشجویان صداوسیما  مقابل وزارت علوم
دانشجویان دانشگاه صداوسیما در اعتراض به حذف رشته‌های این دانشگاه و خودداری از بازگرداندن رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، مقابل وزارت علوم تجمع کردند. به گزارش مهر، مدیران دانشگاه صداوسیما با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون آموزشی وی درباره رشته‌های حذف شده این دانشگاه مذاکراتی داشته‌اند که به گفته مدیران دانشگاه صداوسیما وزیر علوم قول همکاری داده و از شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم خواسته است به این موضوع کمک کند، وی نیز قول داده است رشته‌ها را به دفترچه برگرداند که روز گذشته عنوان کرد این کار خلاف قانون بوده و نمی‌توان رشته‌های حذف شده را برگرداند. بر همین اساس داوطلبان و دانشجویان دانشگاه صداوسیما نسبت به حذف رشته‌های این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد با تجمع مقابل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتراض کردند. پیش از این ۹ رشته از رشته‌های دانشگاه صداوسیما در مقاطع ارشد حذف شده بود که ۶ رشته بازگردانده شده و ۳ رشته تخصصی مرتبط با دانشگاه شامل مدیریت رسانه، علوم ارتباطات و مهندسی مخابرات همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec