نایبرئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ماندگار بودن طلا به عنوان زیورآلات و سرمایه، بر خرید مصنوعات طلایی داخلی در جهت حمایت از تولید و اشتغال تأکید کرد. مسعود یزدانی در گفتوگو با تسنیم، طلا را پشتوانهای برای خانوادههای ایرانی دانست و گفت: از گذشته مردم و خانوادههای ایرانی به طلا از 2 بعد زینتی و سرمایهای بودن نگاه میکردند و در موارد خاص و احتیاج این طلا بوده که از نظر مالی به کمک آنان آمده است. وی خاطرنشان کرد: به طور معمول ایرانیان در مراسم و جشنهای ملی و مذهبی از زیورآلات بویژه طلا استفاده میکرده و میکنند و این امر ریشه در فرهنگ و سنت کشورمان دارد. نایبرئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به هنر و صنعت اصیل ایرانی، تصریح کرد: صنعت طلای کشورمان سابقه چند هزار ساله دارد و از قدیم هنرمندان و صنعتگران کشورمان با هنر، ذوق و سلیقه خود آثار و مصنوعات بینظیر طلایی را ایجاد کردهاند که نمونه آن در موزههای معتبر کشور و جهان قابل مشاهده است. یزدانی بهرغم رشد قیمت طلا تأکید کرد: مصرفکنندگان طلا هیچ وقت از خرید طلا ضرر نمیکنند و همیشه طلا به عنوان یک کالای سرمایهای ماندگار برای مردم محسوب شده و در کنار آنان باقی مانده است. وی با اشاره به رشد سطح کیفی محصولات طلای کشور نیز افزود: کیفیت طلای ساخته شده در کشور طی سالهای اخیر رشد قابل ملاحظهای داشته و تلفیق هنر ایرانی و تکنولوژی روز دنیا باعث خلق مصنوعات خوب و قابل رقابت در بازارهای جهانی شده است. عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با انتقاد از گسترش بدلیجات در کشور طی سالهای اخیر گفت: متأسفانه بسیاری از مردم با توجه به نوسانات قیمت طلا به بدلیجات روی آوردهاند که این تغییر رویه باعث هدررفت پول و اندوخته آنان میشود، و در نهایت هیچ سرمایهای برای آنها باقی نمیماند. این مقام مسؤول در اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن درخواست از رسانهها برای آگاهیبخشی درباره مضرات استفاده از بدلیجات افزود: این زیورآلات بدلی به علت داشتن سرب و آلیاژهای مضر موجب صدمات پوستی و بهداشتی میشود و به هیچ وجه جایگزین مناسبی برای طلا نیست.