printlogo


کد خبر: 194023تاریخ: 1397/3/29 00:00
پلیس نسبت به برخورد با سایت‌های قمار و شرط‌‌‌بندی آنلاین فوتبال هشدار داد
بازی کلاهبرداران در جام جهانی!

گروه اجتماعی: هیجان مسابقات جام‌جهانی فوتبال تب شرط‌‌‌بندی روی این مسابقات را داغ کرده است. در چند روز گذشته نیز اخبار گوناگونی درباره گسترش سایت‌ها و کانال‌‌‌هایی که شرط‌‌‌بندی و قمار فوتبالی در آنها انجام می‌شود منتشر شده است. در همین باره، رئیس پلیس فتای تهران از برخورد با سایت‌های قمار و شرط‌‌‌بندی نتایج مسابقات جام‌جهانی فوتبال خبر داد. سرهنگ تورج کاظمی درباره برخورد پلیس فتا با سایت‌های شرط‌‌‌بندی مسابقات فوتبال به ایسنا گفت: پلیس فتا بر حسب دستور مقام قضایی با متخلفان و سودجویان در این فضا برخورد می‌کند و علاوه بر آن نیز ممکن است مأموران فتا در رصدهای خود با چنین سایت‌‌‌هایی مواجه شوند یا اینکه گزارش‌‌های مردمی به دست ما برسد که در این موارد نیز با دستور مقام قضایی نسبت به مسدود کردن سایت مذکور و برخورد با متخلفان اقدام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از این سایت‌های شرط‌‌‌بندی درگاه‌‌های بانکی و پرداخت هم دارند، گفت: متاسفانه سایـت‌‌‌هایی هستند که از درگاه‌‌های پرداخت بانکی استفاده می‌کنند که ما در این زمینه نیز با دستور مقام قضایی این درگاه‌ها را هم مسدود می‌کنیم و حتی امکان بلوکه کردن مبالغ داخل آنها نیز وجود دارد. رئیس پلیس فتای تهران با هشدار درباره سرقت اطلاعات بانکی کاربران گفت: برخی از سودجویان با شبیه‌‌سازی صفحه درگاه‌‌های پرداخت بانکی اقدام به سوءاستفاده از اطلاعات حساب کاربران می‌کنند و با ایجاد صفحه‌ای جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را ذخیره کرده و مدتی بعد هر آنچه در حساب کاربر وجود داشته را تخلیه می‌کنند، متاسفانه بسیاری از کاربران هم با توجه به اینکه می‌دانند دست به اقدامی غیرقانونی زده‌اند، از شکایت صرف نظر کرده و کلاهبرداران نیز از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.
تبلیغ سایت‌‌های شرط‌‌‌بندی جرم است
وی با اشاره به اقدام برخی بازیگران و افراد پرمخاطب در اینستاگرام و دیگر شبکه‌‌های مجازی در تبلیغ سایت‌‌های شرط‌‌‌بندی و قمار نیز گفت: انتظار ما از هنرمندان و ورزشکاران که جزو چهره‌‌های مرجع در جامعه هستند همراهی در راستای منافع مردم است اما در کل اگر هر فردی اقدام به تبلیغ چنین سایت‌‌‌هایی کند، با این افراد نیز برخورد خواهد شد، چرا که تبلیغ عمل مجرمانه، طبق قوانین جرم است و چنین افرادی مرتکب جرم شده‌اند.
کلاهبرداری با سایت‌های شرط‌بندی
همچنین رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با اشاره به مسابقات جام‌جهانی فوتبال روسیه از کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق سایت‌های شرط‌‌‌بندی و قمار از علاقه‌مندان فوتبال خبرداد و گفت: در بیشتر موارد مدیران این سایت‌ها بعد از جلب اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری از آنان در قالب‌های گوناگون می‌کنند. سرهنگ علی نیک‌نفس با اشاره به برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در کشور روسیه، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری این مسابقات، شاهد فعالیت بنگاه‌های شرط‌‌‌بندی در فضای مجازی هستیم؛ بنگا‌ه‌هایی که با سود بردن از جذابیت‌های موجود و حساس کردن رقابت میان کاربران، با استقبال برخی افراد مواجه شده است.
شگردهای کلاهبرداران
وی افزود: فعالیت این سایت‌ها به طور معمول در رقابت‌های مهم ورزشی نظیر جام‌جهانی و بین‌قاره‌ای و المپیک به اوج خود رسیده و مدیران بنگاه‌های شرط‌‌‌بندی سعی می‌کنند با استفاده از تبلیغات جذاب و اغواکننده، کاربران را به پیش‌بینی نتایج مسابقات مختلف ترغیب کنند. این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: برخی از این سایت‌ها برای عضویت کاربران، درخواست واریز مبلغی قابل توجه کرده و در ادامه به آنها اجازه پیش‌بینی نتایج را می‌دهند. رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا خاطرنشان کرد: در بیشتر موارد مدیران این سایت‌ها بعد از جلب اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری از آنان در قالب‌های مختلف می‌کنند. سرهنگ نیک‌نفس به برخی شگرد‌های رایج و مورد استفاده توسط سودجویان سایبری اشاره و بیان‌کرد: معرفی افراد برنده و نیز عدم ارسال جوایز، از سوی دیگر معرفی افرادی که وجود خارجی نداشته و بیشتر  از بستگان و آشنایان مدیران هستند، از جمله این موارد است. رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا افزود: این سایت‌ها برای جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران به روند فعالیت خود، افرادی را به عنوان برنده اعلام و حتی اقدام به پرداخت جایزه‌های کوچک با مبالغ کم می‌کنند تا از این طریق کاربران را به سرمایه‌گذاری بیشتر ترغیب کنند. رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری تصریح کرد: بر اساس قوانین مطرح شده در قانون مجازات اسلامی (مواد ۷۰۵ تا ۷۱۰) شرط‌‌‌بندی و قمار جرم بوده و مجرمان باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند.


Page Generated in 0/0049 sec