printlogo


کد خبر: 194280تاریخ: 1397/4/3 00:00
اخبار

سرپرست حجاج ایرانی خبر داد
محاسبه هزینه حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای
 سرپرست حجاج ایرانی گفت: نرخ ارز حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد به همین دلیل جهشی در قیمت نداریم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران حج تمتع خراسان رضوی با اشاره به فضاسازی سنگین علیه حج در سال گذشته اظهار داشت: حج 96 بخوبی برگزار شد و همه زائرانی که مشرف شدند دریافتند شایعات دروغ بود و ما حجی عزتمندانه، آبرومندانه و در کمال آسایش و رفاه برگزار کردیم. وی اظهار داشت: امسال خوشبختانه در فضای آرامی برنامه‌های حج آغاز شده است و پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم. سعودی‌ها سال گذشته به تعهدشان مبنی بر حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی پایبند بودند. هرچند رابطه سیاسی با عربستان نداریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما حج را از روابط سیاسی جدا کرده‌ایم و آنها هم پذیرفته‌اند. امسال نیز 85 هزار زائر به زیارت بیت‌الله‌الحرام و حرم شریف نبوی مشرف می‌شوند. حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای به حداقل رساندن هزینه حج گفت: نرخ ارز حج امسال با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه شد، لذا جهش در قیمت نداریم و اختلاف قیمت با سال گذشته مربوط به نرخ ارز می‌شود و هزینه حج هم بر اساس قیمت تمام‌شده است. وی به دلایل تفاوت قیمت کاروان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تفاوت در قیمت به دلیل تفاوت در کیفیت هتل‌هاست اما ارائه خدمات به زائران در بخش‌های تغذیه، بهداشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تدارکات و حمل‌ونقل فرقی ندارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد
حذف «مأمور بدرقه» متهم از کلانتری‌ها
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از برنامه‌ریزی برای حذف بدرقه فیزیکی متهمان توسط مأموران به محاکم قضایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تامین منابع و امکانات، این طرح زودتر اجرایی شود. سردار محمد شرفی درباره اقدامات در دست انجام پلیس پیشگیری ناجا به ایسنا اظهار داشت: یکی از برنامه‌های آینده ما بحث پیشگیری از بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی است. وی در توضیح بیشتر این طرح گفت: یکی از جلوه‌های نامطلوب مأموریت پلیس این است که هر روز از ساعت 8 صبح به بعد تعدادی از شهروندان با دستبند و مأمور به سمت محاکم قضایی منتقل می‌شوند که این امر چندان ظاهر درستی نداشته و علاوه بر اینکه نیروی انسانی زیادی را نیز از کلانتری‌ها‌ طلب می‌کند، ممکن است حقوق برخی از شهروندان نیز در این باره تضییع شود. رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در همین راستا طرحی را پیشنهاد کردیم و در حال بررسی ابعاد آن هستیم تا بتوانیم از طریق ویدئوکنفرانس ارتباط با محاکم قضایی برقرار شود و متهم یا شاکی دیگر به دادسرا مراجعه نکرده و با حضور در همان کلانتری با قاضی پرونده خود صحبت کرده و وضعیت‌شان همانجا تعیین تکلیف شود. شرفی درباره وضعیت اجرای این طرح گفت: این طرح هنوز اجرایی نشده و ما در حال انجام زیرساخت‌های فناوری اطلاعاتی آن هستیم.

هشدار درباره دستگاه‌های کوچک‌کننده بینی
معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درباره احراز اثربخشی و کارآیی دستگاه‌های کوچک‌کننده ‌بینی توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش تسنیم، علیرضا سلیمانی اظهار داشت: طبق بررسی فنی کمیته  مصداق تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های کوچک‌کننده‌ بینی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود،  اثربخشی و کارآیی ندارد. معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: به  دلیل  وجود نداشتن مدارک و مستندات معتبر درباره میزان اثربخشی و کارآیی دستگاه کوچک‌کننده ‌بینی (که برای کوچک کردن و فرم دادن بینی‌های گوشتی و غضروفی از طریق اعمال ویبره و حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرد)، برابر بررسی فنی این دستگاه در کمیته مصداق تجهیزات پزشکی با حضور متخصصان و اساتید فن، در حال حاضر وسیله یادشده به لحاظ عملکردی مورد تایید وزارت بهداشت نیست.
 


Page Generated in 0/0059 sec