printlogo


کد خبر: 194293تاریخ: 1397/4/3 00:00
اخبار

خنده آخر برای نیمار
آدام اسمیت: خنده آخر در نهایت برای نیمار بود البته همراه با اشک‌های شادی. برزیل در نهایت راهی برای باز کردن دروازه کاستاریکا پیدا کرد تا نخستین پیروزی‌اش در جام‌جهانی 2018 را جشن بگیرد. ستاره اول تیم چیچی با اینکه دوباره با مصدومیت دست به گریبان شده بود از ابتدا مقابل کاستاریکا به زمین رفت. با توجه به مصدومیت 3 ماهه او در پاری‌سن‌ژرمن، شاید اگر هر بازیکن دیگری بود روی نیمکت قرار می‌گرفت اما اهمیت نیمار برای برزیل خیلی بیشتر از آن است که بتوانند به هر دلیلی از حضورش در ترکیب اصلی چشم‌پوشی کنند. درست مثل کریستیانو رونالدو و لیونل مسی که بار مسؤولیت یک تیم روی دوش‌شان است، این وظیفه روی شانه‌های نیمار هم سنگینی می‌کند. عملکرد او در جام‌جهانی چیزی بین تاثیرگذاری مسی و رونالدو تا اینجای جام بوده اما واکنش او به شرایط سختی که دچارش شده بود با واکنش ستاره‌های بارسلونا و رئال‌مادرید متفاوت بود. نیمار باید مرکز توجه باشد، چه وقتی توپ زیر پایش است و چه وقتی تلاش می‌کند برای داور تصمیم بگیرد. این روحیه و ذهنیت در سراسر 97 دقیقه‌ای که مقابل کاستاریکا بازی کرد به چشم می‌آمد. البته در این هم شکی نیست که نیمار از شروع جام‌جهانی با خشونت زیادی روبه‌رو بوده. هیچ بازیکنی تا این مقطع از جام به اندازه ستاره پاری‌سن‌ژرمن رویش خطا نشده (در مجموع 14 بار). 10 تا از این خطاها فقط مقابل سوییس بود، آماری که 20 سال بود سابقه نداشت (آخرین بار آلن شیرر در جام‌جهانی 1998 مقابل تونس). نقطه انفجار اما در دقیقه 78 سر رسید، وقتی داور در ابتدا روی حرکت و زمین خوردن نیمار برای برزیل پنالتی گرفت اما با استناد به وار و تماشای دوباره صحنه در مانیتور کنار زمین نظرش را تغییر داد. چند دقیقه بعد عصبانیت نیمار و مشت کوبیدنش به توپ باعث شد به شکلی کاملا قابل پیش‌بینی یک کارت زرد دریافت کند. در حالی که خطر اخراج نیمار کاملا در دقایق باقیمانده احساس می‌شد اما گل کوتینیو او را نجات داد و باعث شد همه برزیلی‌ها نفسی راحت بکشند. این اما پایان کار نبود و برزیل به حملاتش ادامه داد تا بالاخره نیمار هم در دقیقه 96 به نخستین گلش در این تورنمنت برسد.
در فاصله بین گل اول و دوم هم نیمار با حرکات نمایشی خودش کنار زمین بازیکنان کاستاریکا را خشمگین کرد. آیا این بی‌احترامی به حریف بود؟ از نظر نیمار این جوابی بود به تمام خطاهایی که رویش مرتکب شده بودند، پیامی با این مفهوم که تکنیک من در نهایت بر خشونت شما پیروز خواهد شد.
گل نیمار با اینکه خنده آخر را برایش رقم زد اما همراه با اشک‌هایی از شادی و رهایی هم بود. با توجه به این پیروزی و شانس بسیار بالای برزیل برای صعود به دور بعد می‌توانیم در انتظار صحنه‌های مشابه دیگری از این جنس هم باشیم.


صعود بلژیک با یک پیروزی شیرین برابر تونس
تیم‌ملی فوتبال بلژیک در ادامه پیکارهای جام‌جهانی، موفق به شکست تونس شد تا با این پیروزی به مرحله بعدی صعود کند. دیدار تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و تونس از گروه G جام‌جهانی از ساعت ۱۶:۳۰ روز شنبه در ورزشگاه اسپارتاک برگزار شد که این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر ۲ به سود بلژیک به پایان رسید. بلژیک در دقیقه ۶ از روی نقطه پنالتی توسط ادن آزار کاپیتان این تیم به گل رسید تا در همان دقایق ابتدایی بازی نسبت به حریف صاحب برتری شود. سپس در دقیقه ۱۶ گل دوم بلژیک توسط لوکاکو وارد دروازه تونس شد البته بازیکنان تونس بعد از دریافت این دو گل بلافاصله روی دروازه بلژیک فشار آوردند و در دقیقه ۱۸ توسط «برون» به گل رسیدند و اختلاف را به حداقل رساندند. این نتیجه تا وقت‌های تلف شده نیمه نخست ادامه داشت تا اینکه لوکاکو در دقیقه 3+45 گل سوم بلژیک را وارد دروازه تونس کرد و تیمش را با برتری ۳ بر یک به رختکن فرستاد. بلژیکی‌ها نیمه دوم این دیدار را نیز هجومی آغاز کردند و بدون توجه به برتری نسبت به حریف از همان دقایق ابتدایی روی دروازه تونس فشار آوردند. حملات بلژیک ادامه یافت تا اینکه ادن آزار در دقیقه ۵۱ گل چهارم تیمش را به ثمر رساند. بازیکنان بلژیک تا پایان بازی بارها موقعیت گلزنی داشتند تا اینکه باتشوآیی در دقیقه ۹۰ گل پنجم را وارد دروازه کرد اما این پایان کار نبود و «خذری» از تونس توانست در دقیقه 3+90 گل دوم تیمش را وارد دروازه بلژیک کند تا در نهایت این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ به پایان برسد. بلژیک که در دیدار قبلی خود توانسته بود تیم پاناما را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد با پیروزی پرگل  در این دیدار توانست یکی از تیم‌های صعودکننده به مرحله بعدی جام‌جهانی باشد.

 


Page Generated in 0/0051 sec