رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما آماری دقیق از میزان مخاطبان برنامههای رمضانی سیما اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، علی طلوعی، رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما طی نشستی با نمایندگان رسانههای جمعی آمار آخرین نظرسنجی برنامههای ماه مبارک رمضان را اعلام کرد. او با بیان اینکه ما در ماه رمضان 4 نوبت نظرسنجی در سطح ملی و شهر تهران داشتهایم، عنوان داشت: طبق نظرسنجی 10 روز آخر ماه رمضان، تلویزیون در این مدت حدود 3/76 درصد مخاطب داشته و بینندگان به طور میانگین 2 ساعت و 27 دقیقه در شبانهروز برنامهها و سریالها را تماشا کردهاند. در این میان برنامه «ماه عسل» 5/55 درصد بیننده داشته که پربینندهترین برنامه رمضان 97 بود و بعد از آن «خندوانه» که در مجموع 13 قسمت از آن در ماه رمضان پخش شد 2/46 درصد مخاطب داشت که دومین برنامه پربیننده سیما بود. همچنین در این مدت 33 درصد از مردم مراسم شبهای قدر را از تلویزیون تماشا کردند. 3/29 درصد برنامههای ترتیلخوانی را دیدند و سخنرانیهای رمضانی نیز 5/23 درصد مخاطب داشت. در میان سایر ویژهبرنامهها نیز «جشن رمضان» در شبکه 5، 3/14 درصد و «هزار داستان» حدود 11 درصد مخاطب داشت که به ترتیب 77 و 71 درصد رضایت مخاطبان را هم کسب کردند. طلوعی پربینندهترین سریال ویژه ماه مبارک رمضان را سریال «رهایم نکن» با حدود 41درصد مخاطب اعلام کرد که میزان رضایت مخاطبان از این سریال 4/69 درصد بوده است. سریال «بچه مهندس» نیز بنا به گفته او رتبه دوم را با 1/32 درصد کسب کرده که 3/69 درصد از آن راضی بودهاند. سریال «سردلبران» نیز حائز رتبه سوم با 3/27 درصد بیننده شده که میزان رضایت مخاطبانش 5/70 درصد بوده است. در میان سریالهای تکراری نیز بیننده سریال پایتخت 4 از همه بیشتر بوده که میزان آن با 50 درصد بیننده از سریالهایی که برای بار اول در این ماه پخش شدهاند نیز بیشتر است. رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما نظرسنجیهای این مرکز را از علمیترین و دقیقترین نظرسنجیهای کشور دانست و برای اثبات مدعایش آمار نزدیک میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری را که این مرکز اعلام کرده بود با آمار اعلام شده وزارت کشور بازخوانی و مقایسه کرد.