عضو هیات مدیره و نماینده تامالاختیار رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه 3 دسته از عمده مطالبات رانندگان و شرکتهای حملونقل بار در دست پیگیری است، گفت: با ارسال نرخ واقعی حمل بار از طریق پیامک و بدون واسطه به رانندگان و مقایسه آن با رقم درج شده در بارنامه برخط شرکتهای حملونقل متخلف در تعیین حق کمیسیون را شناسایی میکنیم. فرامرز مداح در نشست خبری مدیران ارشد سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به مطالبات رانندگان و صاحبان شرکتهای حملونقل بار که در روزهای گذشته اعتراضاتی داشتند، گفت: یکی از مطالبات و درخواستهای رانندگان بحث مشمولیت شغل آنها در ردیف شغلهای سخت و زیانآور است که تحقق این درخواست در حوزه وظایف نمایندگان مجلس است؛ یا باید قانون جدیدی برای آن تعریف شود یا اینکه تبصرههایی بنا به درخواست رانندگان به قانون فعلی اضافه شود. مداح تاکید کرد: برای رسیدگی به این موضوع مذاکراتی با نمایندگان مجلس داشتهایم اما تصمیمگیری درباره آن برعهده نمایندگان است. وی ادامه داد: برخی دیگر از مطالبات و درخواستهای رانندگان مانند پرداخت یارانه بیمه و بیمه تکمیلی درمان به وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی بازمیگردد که نمایندگان اصناف مذاکراتی در این باره با روسای این سازمان داشتهاند. موضوع دیگر بحث تامین لاستیک و قطعات خودروهای سنگین است که در این باره هم با وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکراتی داشتیم اما تصمیمگیری درباره آن برعهده این وزارتخانه خواهد بود. مداح درباره درخواستهای رانندگان که رسیدگی به آن به وزارت راهوشهرسازی برمیگردد، گفت: تاکنون 6 جلسه در این باره تشکیل شده است و مطالبات رانندگان را با نمایندگان این شرکتها پیگیری میکنیم. وی با اشاره به راهاندازی سامانه پیامکی برای برقراری ارتباط مستقیم با رانندگان، گفت: تاکنون 5 هزار پیامک از سوی رانندگان در این سامانه دریافت کردهایم که البته رانندگان علاقهمند به روشهای برقراری ارتباط به صورت شفاهی هستند که از این رو امکانی به سامانه 141 اضافه کردیم تا بتوانند پیام صوتی خود را درباره موضوع مورد نظر به ما منتقل کنند. وی با اشاره به دیگر مطالبات رانندگان مبنی بر احتساب نرخ کرایه بار براساس تن و کیلومتر، گفت: برای محاسبه نرخ کرایه براساس تن و کیلومتر کارگروه ویژهای را تشکیل دادیم که در این کارگروه نمایندگان علمی اصناف، نمایندگان سازمان راهداری و متخصصان این موضوع حضور دارند. مداح تاکید کرد: خواسته رانندگان برای افزایش قیمت 20 درصدی اعمال شده و میتوان آن را از طریق بارنامه ثابت کرد و در برخی از مناطق قیمتها حتی بیش از 20 درصد رشد داشته و در مناطقی که کمتر از 20 درصد هم افزایش یافته توافق بین صاحب کالا، شرکت حملونقل و راننده بوده است.