printlogo


کد خبر: 194852تاریخ: 1397/4/13 00:00
اخبار

نمونه‌برداری بازرسان آژانس  انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت
بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در اقدامی غیرمعمول و غیرمتعارف از دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت بازدید و از آن نمونه‌برداری کردند. به گزارش فارس، این بازرسان در اقدامی غیرمتعارف از آزمایشگاه‌های دانشکده برق این دانشگاه اقدام به نمونه‌برداری کرده‌اند. این اقدام در حالی انجام شده که پیش از این نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته بود علاوه بر بازرسی‌‌های شدید فعلی، از اماکن نظامی و دانشگاه‌های ایران نیز بازرسی و نمونه‌برداری داشته باشد. اقدام بازرسان آژانس انرژی اتمی باعث شد بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در بیانیه‌ای به آن واکنش نشان دهد. در بخشی از این بیانیه با تاکید بر اینکه قطعاً اگر اساتید، دانشجویان و کارکنان غیور دانشگاه قبل از زمان بازرسی از آن مطلع شده بودند، به هیچ‌وجه اجازه چنین اقدام تجاوزکارانه‌ای را نمی‌دادند و به هر نحو ممکن مانع آنها می‌شدند، آمده است: موضوع تخصصی دانشکده‌های این دانشگاه ارتباط خاصی به انرژی هسته‌ای ندارد. این بیانیه می‌افزاید: اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تمامی کشورها، بالاخص کشور مستقل و انقلابی ایران، در انجام هر نوع تحقیق و پژوهش علمی آزاد و مختار می‌باشند. مگر در برجام، علاوه بر پذیرش تحقیرهای فراوان ملت انقلابی ایران و دستاوردهای آن، اجازه تفتیش مراکز علمی و دانشگاهی هم به اجانب از جمله آژانس اتمی داده شده است که ما دانشگاهیان از آن بی‌خبر بوده‌ایم. در پایان این بیانیه تصریح شده است: سابقه بازرسی‌های آژانس و اتفاقات تلخ بعدی نشان می‌دهد غالباً امنیت فکری، جانی و عرضی اساتید و دانشجویان در معرض خطر قرار گرفته است.


طرح «مقابله با تحریم‌های آمریکا» کلید خورد
عضو فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس از تهیه طرحی با عنوان «مقابله با تحریم‌های آمریکا» با قید یک فوریت خبر داد و گفت نمایندگان از این طرح حمایت کرده‌ و تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر آن را امضا کرده‌‌اند. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، گفت: این طرح قرار است شرایط اقتصادی کشور را به دقت مورد رصد قرار دهد و مدت اجرای آن نیز متغیر بوده و با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران قابلیت اجرا خواهد داشت. به گزارش میزان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش‌تر با جزئیات طرح یک‌فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکایی‌ها در منطقه با ۲۲۸ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کرده بودند.

مجلس: «سطح همکاری» ایران با آژانس انرژی اتمی تعدیل شود
نمایندگان با صدور بیانیه‌ای تصریح کردند دولت موظف است ضمن پیگیری مجدانه حقوق ملت، درگیر مسامحه نشود و قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام را با عزم راسخ اجرا کند و سطح همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را متناسب با شرایط تعدیل کند. این بیانیه تصریح دارد با خروج دولت سبک‌سر آمریکا از برجام، دولت ما پیگیر راستی‌آزمایی کشور‌های اروپایی در این موضوع است؛  اگرچه با عنایت به تجارب گذشته تردید جدی درباره عزم عملگرایانه اروپایی‌ها وجود دارد، با این حال به عنوان نمایندگان ملت اعلام می‌کنیم دولت موظف است ضمن پیگیری مجدانه حقوق ملت، درگیر مسامحه نشود و قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام را با عزم راسخ اجرا کند و سطح همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را متناسب با شرایط تعدیل نماید و با نصب‌العین قرار دادن ۳ اصل اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یعنی عزت، حکمت و مصلحت روز‌های حساس کنونی را مبتنی بر حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی و منافع ملی مدیریت نماید. 

نامه نمایندگان به روحانی و آملی لاریجانی برای بهبود شرایط اقتصادی
تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور و رئیس قوه‌قضائیه خواستار اجرای قوانین در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و نظارت‌های کافی قضایی بر آن شدند. سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، گفت: این نامه 12 بند دارد که اکثر نمایندگان آن را امضا کرده‌اند. نمایندگان در این نامه به آقای روحانی و آقای آملی‌لاریجانی بر ضرورت استقرار امنیت اقتصادی، جلوگیری از احتکار، گرانفروشی، مبارزه با فساد اقتصادی و زمینه‌سازی‌های لازم جهت رونق تولید تاکید کردند.


Page Generated in 0/0062 sec