printlogo


کد خبر: 194855تاریخ: 1397/4/13 00:00
اخبار

جبهه دشمن همه فشارها را علیه نظام و ملت ایران به کار گرفته است
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جبهه دشمن همه فشارها را علیه نظام و ملت ایران به کار گرفته است. سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش فرماندهان و مسؤولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های مستمر و قابل تحسین سردار پاکپور و رزمندگان نیروی زمینی سپاه در تأمین امنیت مرزها یادآور شد: امنیت ضروری‌ترین نیاز هر کشور و ملتی است که بحمدالله در ایران اسلامی در همه عرصه‌ها نمود آن ملموس و آشکار است. سرلشکر جعفری گفت: دشمن پیگیر راهبرد تحریم و فشار برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام اسلامی است که این موضوع به فضل الهی با هوشمندی ملت فرجامی جز شکست نداشته و آمال و آرزوهای دشمن باطل خواهد شد. وی تأکید کرد: شرایط امروز کشور نشان می‌دهد جبهه دشمن، ترکیبی از همه فشارها را علیه نظام و ملت ایران به کار گرفته است. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قاطبه مردم ایران به نظام و انقلاب اسلامی پایبند و وفادار هستند و مسؤولان باید قدردان این نعمت بزرگ باشند، تصریح کرد: عبور از سختی‌ها، اقتصاد مقاومتی، نگاه انقلابی و عدم نگاه به بیرون راه پیشرفت و موفقیت کشور است و ان‌شاءالله با همت مردم و بویژه مسؤولان با گذر از وضعیت خطیر امروز، آینده روشن‌تری برای میهن اسلامی رقم خواهد خورد.

آمریکایی‌ها مجبور به عقب‌نشینی از شرق فرات هستند
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تبریک پیروزی‌های  اخیر دولت و ملت سوریه گفت:‌ دیر یا زود آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند از شرق فرات عقب‌نشینی کرده و شرشان را از سر مردم سوریه کم کنند. علی‌اکبر ولایتی در دیدار وزیر آموزش عالی سوریه با تبریک پیروزی‌های دولت، ملت و نیروهای متحد سوریه در عرصه‌های مختلف و بویژه پیروزی‌های اخیر در درعا، افزود:‌ دشمن اصلی شما و ما که آمریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه هستند همچنان به تلاش‌های خود علیه دولت و ملت سوریه ادامه می‌دهند. ولایتی همچنین بیان کرد: آمریکایی‌ها بدون اینکه دستورالعملی از سوی شورای امنیت سازمان ملل یا دعوتی از سوی دولت سوریه داشته باشند در شرق فرات مستقر شده‌اند و خوی تجاوزگری‌شان باعث شده چند هزار نفر از نیروهای خود را در شرق فرات مستقر کنند.  وی افزود:‌ بدون تردید ما این پیروزی در منطقه درعا را مقدمه‌ای برای پیروزی‌های دیگر در شرق فرات به نفع دولت سوریه و متحدان آنها می‌دانیم و دیر یا زود آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند از شرق فرات عقب‌نشینی کنند و شرشان از سر مردم سوریه کم شود.

جمعه؛ نشست وزرای خارجه  6 کشور با هدف حفظ برجام
معاون وزیر خارجه روسیه گفته است نشست وزرای خارجه ایران و 5 کشور باقیمانده برجام با هدف حفظ این توافق هسته‌ای برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، سرگئی ریابکف تأکید کرد نشست وزرای خارجه ایران و 5 کشور باقیمانده در برجام (آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین) درباره توافق هسته‌ای با هدف مهم جلوگیری از نابودی برجام و همچنین تضمین مصونیت از تحریم‌های اقتصادی برگزار می‌شود. وزرای خارجه ایران و 5 کشور باقیمانده از گروه 5 به علاوه یک (1+5 منهای آمریکا) روز جمعه (پانزدهم تیر) در شهر وین دیدار می‌کنند تا درباره امکان حفظ برجام گفت‌وگو کنند.  ریابکف تأکید کرد: «پیشرفت‌هایی در حفاظت از منافع عاملان اقتصادی ایران در قبال تحریم‌های آمریکا حاصل شده است اما کافی نیست».

امارات حساب‌های بانکی ۹ تبعه ایرانی را مسدود کرد
 پایگاه خبری خلیج‌تایمز گزارش داد مقامات امنیتی امارات با انتشار بیانیه‌ای از مسدود شدن حساب‌های بانکی ۹ تبعه ایرانی در ارتباط با آنچه آنها فعالیت‌های تروریستی خوانده‌‌اند خبر دادند.  براساس این بیانیه، تمام بانک‌ها، نهاد‌های مالی و اوراق بهادار امارات عربی متحده باید حساب‌ها، دارایی‌ها و سهام‌های این ۹ فرد ایرانی را بلوکه کنند.  این بیانیه همچنین گفته است همه حساب‌ها و سهام‌هایی که مرتبط با این افراد است نیز باید مسدود شود و هر فرد و شخصی که مشخص شود با این ۹ نفر ارتباط و مراوده مستقیم دارد نیز شامل این محدودیت‌ها خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0057 sec