printlogo


کد خبر: 194859تاریخ: 1397/4/13 00:00
اخبار

مسعود نیلی استعفا کرد اما هنوز هست!
رئیس سابق اتاق بازرگانی از استعفای مسعود نیلی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خبر داد. به گزارش تسنیم، محسن جلال‌پور در توئیتی نوشت: «امروز به‌واسطه یکی از دوستان دولت باخبر شدم مسعود نیلی بیش از 10 ماه است که استعفا کرده و از ابتدای امسال در هیچ نشست دولتی شرکت نکرده است. در چند هفته گذشته بارها می‌خواستم نظرشان را درباره سیاست‌گذاری‌های ارزی بدانم. امروز بدون آنکه با ایشان تماس بگیرم پاسخم را یافتم». نیلی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت دوازدهم بوده که برخی کارشناسان، سیاست‌های اقتصادی دولت در 5 سال گذشته را محصول مشاوره‌های وی به رئیس‌جمهور و دولت می‌دانند. البته تصاویر جدید از هیات دولت نشان می‌دهد مسعود نیلی در جلسات دولت حاضر شده و این مساله به معنای آن است که اگر نیلی استعفا کرده، مورد موافقت قرار نگرفته است. البته دولت فعلا در این مورد هیچ اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی انجام نداده است.


آغاز به کار بازار ثانویه ارزی از امروز
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سازوکارهای لازم برای عرضه ارز توافقی تدارک دیده شده است، گفت: از امروز بازار ثانویه ارزی تشکیل می‌شود. به گزارش صداوسیما، مسعود کرباسیان در کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سازوکارهای لازم برای عرضه ارز توافقی تدارک دیده شده گفت: برای تامین کالاهای اساسی کشور از محل درآمدهای ناشی از صادرات نفت ۱۸ میلیارد دلار و برای گروه دوم از محل صادرات محصولات پتروشیمی و فولاد
5/6 میلیارد دلار در نظر گرفته‌ایم. وی درباره اقدامات این وزارتخانه در جذب سرمایه افزود: هیأت عالی واگذاری ۳۷۰ بنگاه را در معرض فروش گذاشته است. وی همچنین از عرضه اوراق سلف به ارزش هزار میلیارد تومان برای فولاد مبارکه و پتروشیمی‌ها و 4 هزار میلیارد تومان برای مجموعه شستا خبر داد.


صف عجیب برای خرید موبایل 7 میلیون تومانی به نرخ دلار دولتی!
رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی از انتشار اسامی واردکنندگان متخلف تلفن همراه در آینده نزدیک پس از نهایی شدن بررسی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی خبر داد. مهدی محبی به ایسنا گفت: واردکنندگان موبایل که از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی استفاده کردند اما کالای خود را با نرخ ارز آزاد به مردم فروخته‌اند مدنظر دستگاه‌های نظارتی قرار دارند و بزودی با آنها برخورد می‌شود. وی افزود: در جلساتی که با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسؤولان داشتیم قرار شد در این زمینه حساس‌تر باشیم و با جدیت، بازار تلفن همراه رصد شود. از سوی دیگر خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که روز گذشته و در پی اقدام برخی شرکت‌های واردکننده تلفن همراه که ارز ۴۲۰۰تومانی دریافت کرده‌اند، برای فروش محصولات‌شان با همین نرخ صف فروش تشکیل شد. این شرکت‌ها آیفون‌های ایکس 256 و  64 گیگابایتی  را با قیمت 7 و 8 میلیون تومان عرضه می‌کردند اما وزیر ارتباطات نسبت به رویکرد برخی مردم برای خرید موبایل و فروش گران‌تر در آینده هشدار داد. محمدجواد آذری‌جهرمی درباره اقدام برخی افراد برای حضور در صف خرید گوشی‌های واردشده با ارز 4200تومانی گفت: با توجه به مباحثی که مطرح می‌شود و ممکن است برای ادامه فرآیند واردات گوشی، ارز 4200تومانی تعلق نگیرد، برخی افراد به ‌دنبال جمع‌آوری گوشی‌های واردشده با نرخ 4200 تومان هستند تا در آینده با قیمت بالاتر بفروشند. وی تصریح کرد: با این حال چون سیاست بازار به‌ صورت دقیق، مشخص نیست و نرخ ارزی که قرار است برای تأمین و واردات گوشی تخصیص یابد، نهایی نشده است بنابراین معلوم نیست این رویکرد که عده‌ای در پیش گرفته‌اند قطعاً به ‌نفع‌شان باشد. همچنین یک مقام مسؤول در این باره گفت: ۹۷ درصد از گوشی‌های تلفن همراه ترخیص‌شده در 3 ماه اول امسال، با ارز دولتی وارد کشور شده است.


Page Generated in 0/0054 sec