printlogo


کد خبر: 194860تاریخ: 1397/4/13 00:00
اخبار

شورای تنظیم بازار به دستور رئیس‌جمهور تشکیل شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل شورای تنظیم بازار به دستور رئیس‌جمهور خبر داد.به گزارش «وطن‌امروز»، به نقل از خانه ملت، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست دیروز (سه‌شنبه، 12تیر) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: در همه اقلام از میزان ذخایر راهبردی بالاتر هستیم، غیر از گوشت مرغ که این محصول نیز دارای زمان خاص خود است. وی با بیان اینکه اگر مخاطره‌ای برای شرکت‌های دولتی داشته باشیم مخاطره مالی است، گفت: مسؤولیت‌های مربوط به تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی محول شده و کسی نمی‌تواند قانون را رعایت نکند اما موضوع کالاهای اساسی در برخی موارد نیاز به سطح تصمیم‌گیری بالاتری دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر رئیس‌جمهور، شورایی را تشکیل داده تا مسؤولیت هماهنگ کردن تنظیم بازار را برعهده داشته باشند که ریاست آن بر عهده وزیر صنعت، معدن و تجارت است.


افزایش 15/5درصدی  صادرات غیرنفتی
تجارت خارجی کشور در بهار امسال با 365 میلیون دلار مازاد تراز تجاری همراه شد و صادرات غیرنفتی 58/15 درصد افزایش یافت. بر اساس گزارش گمرک ایران، صادرات غیرنفتی در این مدت به 11 میلیارد و 618 میلیون دلار رسید. سال گذشته در همین مدت 10 میلیارد و 52 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده بود. این گزارش می‌افزاید در این مدت به میزان 11 میلیارد و 253 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8/2 درصد کاهش نشان می‌دهد. اقلام عمده صادراتی به ترتیب شامل میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 558 میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش 534 میلیون دلار، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به‌جز بنزین 409 میلیون دلار، پلی‌اتیلن گریدفیلم به ارزش 306 میلیون دلار و گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده به ارزش 304 میلیون دلار بوده است. همچنین اقلام عمده وارداتی به ترتیب شامل قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با 541 میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش 436 میلیون دلار، برنج به ارزش 375 میلیون دلار، لوبیای سویا به ارزش 373 میلیون دلار و گوشی تلفن همراه به ارزش 192 میلیون دلار بوده است.


معاون اقتصادی رئیس‌جمهور:
در شرایط آمادگی  رزم اقتصادی هستیم
عاملان اقتصادی کشور باید بدانند در شرایطی قرار داریم که دشمنان کشور و استکبار به دنبال یک طراحی و هجمه جدید جدی علیه نظام هستند، پس مهم نیست چه کسی در این مسؤولیت قرار دارد بلکه هم‌اکنون به یک شرایط انسجامی نیاز داریم و طرف مقابل نیز باید این پیام را از داخل کشور بگیرد. به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار داشت: دشمن از انتشار خبرها مبنی بر خروج آمریکا از برجام، به دنبال وارد کردن شوک به اقتصاد ایران بود که در این راستا نیز دولت باید سیاست ایجاد شرایط اطمینان برای تامین نیازهای روزمره و تولید را فراهم می‌کرد اما به یکباره شاهد یک نرخ غیرواقعی در بازار ارز بودیم که مجبور شدیم سیاست‌های جدید ارزی را در کشور اتخاذ کنیم. وی با تاکید بر اینکه بهترین‌ها باید در شرایط آمادگی رزمی مسؤولیت‌ها را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: هم‌اکنون وقت کار تیمی است و مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با سران نظام با دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی به دنبال آن هستند همه قوا با یکدیگر و در کنار هم و به طور واحد دولت را کمک کنند تا مسائل اقتصادی را پیگیری و مشکلات را حل کنند و ما نیز از قوای قضائیه و مقننه می‌خواهیم در کنار یکدیگر جمع شویم تا بتوانیم مشکلات درازمدت اقتصادی را حل کنیم.


Page Generated in 0/0057 sec