printlogo


کد خبر: 195093تاریخ: 1397/4/19 00:00
اخبار

سامانه «نیما» به شبکه رانت تبدیل شده است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نحوه تخصیص ارز دولتی انتقاد کرد. عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تخصیص 4 میلیون یورو ارز دولتی به  ۷ شرکت فاقد مجوز نمایندگی رسمی برند خارجی خودرو، گفت: ارزی که توسط بانک مرکزی اختصاص یافته برای تامین مایحتاج عمومی مردم است و نظر مجلس این است که ارز دولتی باید به کالاهای اساسی، مایحتاج ضروری مردم، دارو و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها اختصاص یابد. وی با بیان اینکه تخصیص دادن ارز دولتی به کالاهای غیرضروری جفا به مردم است، افزود: عده‌ای ارز دولتی 4200 تومانی دریافت می‌کنند، اما کالا را با قیمت آزاد در بازار می‌فروشند و درواقع بیت‌المال را تضییع می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه سامانه «نیما» به شبکه رانت تبدیل شده است، ادامه داد: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید فکری به حال سامانه «نیما» کرده و سیستم را اصلاح کنند و از سوی دیگر ارز دولتی باید به تامین کالاهای اساسی اختصاص یابد. وی یادآور شد: اگر ارز اضافی در کشور وجود دارد نباید خرج و هزینه شود و حتی توزیع ارز مسافرتی به شکل کنونی نیز ضرورتی ندارد. وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید در توزیع ارز دولتی محدودیت ایجاد شود، افزود: روند فعلی توزیع ارز دولتی مورد رضایت مجلس نیست و از سویی کنترل و نظارتی بر این نحوه توزیع وجود ندارد و این نحوه توزیع ارز جفا به کشور است. اکبریان افزود: نهادهای امنیتی باید به موضوع تخلفات در تخصیص ارز دولتی ورود کنند.


اعلام نخستین ‌برنامه روزانه قطع برق در تهران
افزایش گرمای هوا در روزهای جاری و به‌تبع آن افزایش مصرف برق در وسایل سرمایشی منجر به فشار بیش از حد روی شبکه برق تهران شده و شرکت توزیع نیروی برق تهران برنامه زمانبندی قطعی برق در مناطق مختلف شهر را منتشر کرد. به گزارش تسنیم، طبق اطلاعیه‌ای که شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ منتشر کرده، این شرکت اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و پایداری دما و افزایش استفاده نامتعارف از سیستم‌های سرمایشی و به‌تبع آن افزایش بار شبکه و نیز عدم رعایت الگوی مصرف توسط برخی مشترکان، ناگزیر به اعمال مدیریت اضطراری بار در شبکه در برخی ساعات هستیم. گفتنی است، عوامل تأثیرگذار بر اعمال مدیریت بار شبکه، همکاری و کاهش مصرف توسط مشترکان، دمای هوا و ظرفیت شبکه است، بنابراین با توجه به این موارد، زمان اعمال خاموشی‌ها کاملاً احتمالی بوده و پیش‌بینی مدیریت اضطراری بار شبکه، ممکن است کمتر یا بیشتر از پیش‌بینی انجام ‌شده باشد یا حتی در صورت صرفه‌جویی از سوی مشترکان، اعمال نشود. این شرکت از مشترکان فهیم خود انتظار دارد با تنها 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق بویژه در ساعات اوج مصرف 12 تا 17 و 20 تا 23 و انتقال مصارف غیرضروری به دیگر ساعات، مجموعه صنعت برق را در تأمین برق پایدار یاری رسانند.


آغاز ثبت‌نام در سامانه جامع روابط کار از فردا
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح جزئیات آغاز به کار سامانه جامع روابط کار گفت: 3 زیرسامانه قراردادهای کار، ثبت شکایت و دادرسی‌های کار در مرحله اول راه‌‌اندازی شده و بعد از دوره پایلوت یک ماهه سایر زیرسامانه‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود. اسماعیل ظریفی‌آزاد، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آغازبه‌کار سامانه جامع روابط کار گفت: ثبت‌نام این سامانه از چهارشنبه همین هفته در دفاتر پیشخوان دولت فعلا در تهران انجام خواهد شد و کارگران می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت کد کاربری وارد سامانه شوند. وی گفت: این سامانه از روز چهارشنبه برای دفاتر پیشخوان در دسترس خواهد بود و بعد از ثبت‌نام نخستین فرد در این سامانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. به گفته وی، ثبت‌نام فعلاً در تهران به مدت یک هفته انجام خواهد شد و بعد از آن در ۴ استان سمنان، اردبیل، قزوین و البرز راه‌اندازی می‌شود. سامانه ثبت قراردادهای کار که به عنوان هسته اصلی سامانه جامع روابط کار محسوب می‌شود، قرار است بستر مدیریت و نظارت بر تنظیم روابط کار و تعیین و بازتعریف مقررات کار حاکم بر جامعه کار را فراهم کند.


Page Generated in 0/0051 sec