printlogo


کد خبر: 195236تاریخ: 1397/4/21 00:00
چهارگوشه

دبیرکل سازمان ملل  پیش‌بینی کرد
وزیدن نسیم امید در آفریقا
دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار امیدواری کرد ترک مخاصمه میان اریتره و اتیوپی می‌تواند مشکلات این منطقه را به پایان برساند. 2 کشور آفریقایی تصمیم گرفته‌اند سفارتخانه‌های خود را در پایتخت‌های یکدیگر افتتاح کنند. این در حالی است که جنگ خونین میان 2 طرف صد‌ها تن را تا‌کنون به کام مرگ فرو برده است. آنتونیو گوترش اما بر این باور است پایان درگیری‌ها میان اریتره و اتیوپی آفریقا را با نسیم امید همراه خواهد کرد.

یونان 2 دیپلمات روس را اخراج کرد
در آستانه اجلاس ناتو، یونان اعلام کرد 2 دیپلمات روس را اخراج کرده است. این در حالی است که مناسبات یونان و روسیه بر سر چالش نام مقدونیه بالا گرفته است. مقدونیه با تغییر نام خود به مقدونیه شمالی قصد دارد در چارچوب عضویت در پیمان ناتو اقدام کند. در حال حاضر هنوز این تغییر نام مورد تایید قرار نگرفته و موجی از ناآرامی‌ها نیز در این کشور به علت پذیرش خواست یونان پیش آمده است. آتن خواستار خروج فوری این دو دیپلمات از این کشور شده است و علت آن را تلاش برای کسب اطلاعات از مقامات دولتی یونان اعلام کرده است.

آمریکا یک گروه انقلابی بحرین را تحریم کرد
کاخ سفید در راستای سیاست دوگانه خود، گردان الاشتر بحرین که با سیاست‌های رژیم آل‌خلیفه مخالفت می‌کند را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با تروریست خواندن گردان الاشتر مدعی شده که این گروه در سال 2013، تحت حمایت ایران، برای سرنگونی حکومت بحرین تاسیس شد. بر اساس این تصمیم آمریکا، هرگونه معامله با این گروه ممنوع است و همه دارایی‌های آن نیز بلوکه می‌شود. منامه نیز ضمن استقبال از این تصمیم آمریکا اعلام کرد: این اقدام بیانگر تمایل آمریکا بر حفظ ثبات بحرین و همچنین عمق روابط تاریخی و استراتژیک میان 2 کشور است.

گسترش شیوع وبا در یمن
موج بیماری وبا در یمن بشدت گسترش یافته است. در این‌باره سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، در مراکز درمانی الحدیده که شاهد عملیات نظامی گسترده ائتلاف متجاوز سعودی بوده، از ۱۳ ژوئن گذشته تا هفتم ژوئیه جاری، علاوه بر 328 مورد ابتلا به وبا، 46 مورد فوت بر اثر ابتلا به بیماری وبا ثبت شده است. سازمان بهداشت جهانی نیز گزارش داد افزایش درگیری‌ها در الحدیده 70 درصد از ساکنان این شهر را که برای رفع نیازهای بهداشتی خود به بسته‌های امدادی ارسال شده از بندر الحدیده تکیه کرده‌اند نیز تهدید می‌کند.

11 کشته در حمله انتحاری در جلال‌آباد
حمله انتحاری به ساختمان معارف (آموزش‌وپرورش) شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان که روز گذشته رخ داد، 11 کشته و 10 زخمی برجای گذاشت. سه‌شنبه نیز وقوع حمله انتحاری در شهر جلال‌آباد باعث کشته شدن 12 نفر، شامل ۱۰ غیر نظامی و 2 عضو نیروهای امنیت ملی افغانستان شد. حدود یک ماه قبل نیز مهاجمان انتحاری به ریاست کل آموزش‌وپرورش ولایت ننگرهار حمله کردند. ننگرهار خاستگاه داعش در افغانستان محسوب می‌شود. این گروه بارها نهادهای آموزش‌وپرورش افغانستان را تهدید کرده که در برخی موارد این تهدیدها منجر به تعطیلی مدارس در ولایت ننگرهار شده ‌است.

آخرین اخبار درباره سلامت شیخ عیسی قاسم
رهبر معنوی شیعیان بحرین که برای درمان به لندن سفر کرده است، سه‌شنبه از سوی پزشک متخصص مشاور مورد معاینه تخصصی قرار گرفت و تشخیص اولیه و اقدامات پزشکی مختلف حاکی است پزشکان انگلستان نیز مانند پزشکان متخصص بحرین،  این بیمارستان را که در آن بستری است به عنوان گزینه مناسب برای درمان وی تشخیص می‌دهند. مشاور متخصص و تیم همراه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم افزود سن و شرایط  شیخ عیسی قاسم ایجاب می‌کند برای انجام عمل جراحی افزون بر مشاور متخصص، به 3 مشاور متخصص  مختلف نیاز است. برخی منابع پزشکی آگاه می‌گویند این روحانی برجسته بحرینی به بیماری سرطان مبتلا شده و بیماری او در مراحل اولیه قرار دارد.


Page Generated in 0/0057 sec