printlogo


کد خبر: 195423تاریخ: 1397/4/25 00:00
همزمان با دهه کرامت انجام می‌شود
تلاش برای آزادی 80 زندانی جرائم غیرعمد

گروه اجتماعی: خادمان آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه امسال در قالب پویش «لبخند کرامت» تلاش دارند در طول روزهای دهه کرامت زمینه آزادی بیش از 80 محکوم جرائم غیرعمد را فراهم کنند.
به گزارش فارس، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی آستان ملکوتی امام رضا(ع) و بارگاه کریمه اهل بیت(س) امسال با شعار «خدمت کریمانه» تا سوم مرداد ادامه خواهد داشت. در قالب این برنامه‌ها بیش از 800 نیروی انسانی با عنوان سفیران خورشید در  شیفت‌های گوناگون به اجرای برنامه‌هایی چون اخذ گذشت از شکات خصوصی، آیین پرچم‌گردانی در داخل ندامتگاه‌های 11 استان و همچنین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، بویژه تلاش در حوزه آزادی بانوان محبوس تحت حمایت ستاد دیه خواهند پرداخت. جشنواره مردمی دهه کرامت علاوه بر استان‌های اصفهان، تهران، ایلام، گیلان، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری و سمنان طی برنامه‌ریزی انجام شده، با اعزام مبلغان افتخاری به کشورهای برزیل، پاکستان، ترکیه، هلند، انگلستان، نیوزیلند، استرالیا و اوگاندا ضمن شناساندن ابعاد وجودی ائمه اطهار بنا به ظرفیت جغرافیایی از ظرفیت‌های کشورهای میزبان برای تحقق اقدامات خیرخواهانه طرح‌های این دهه بهره‌ خواهد جست. سال گذشته با دایر شدن غرفه ستاد دیه در یکی از رواق‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در طول ایام دهه کرامت زمینه آزادی 72 زندانی نیازمند محکوم به موضوعات غیرعمد فراهم شد. پیش از شروع این دهه به برکت حضور جمعی از خادمان آستان قدس رضوی در محل ستاد دیه و قرار گرفتن روند رسیدگی به پرونده‌ برخی مددجویان واجد شرایط و پیگیری دوباره معاونت خدام در امر اخذ گذشت رضایتمندانه از اولیای دم و طلبکاران خوشبختانه علاوه بر آزادی‌های صورت گرفته در طرح «یا ضامن آهو» هر ساله با مشارکت اداره کفشداران حرم مطهر از ورود بسیاری از محکومان جرائم غیرعمد به زندان پیشگیری می‌شود.
آغاز حرکت 80 کاروان‌ زیر سایه‌ خورشید
همزمان با ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) کاروان‌های «زیر سایه‌ خورشید» فعالیت خود را آغاز کردند. آغاز دهه کرامت و میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) دل عاشقان اهل‌بیت(ع) را بی‌تاب کرده و این روزها شوق حضور در بارگاه منور رضوی حرف مشترک قلوب تمام ارادتمندان ولایت است. این شوق و عطش تنها با جلوه‌ و کرامتی از سوی خاندان کرامت سیراب و آرام می‌شود و بی‌تردید کاروان‌های «زیر سایه‌ خورشید» گوشه‌ای از لذت وصل بارگاه امام رضا(ع) را برای ساکنان تمام شهرستان‌ها در تمام استان‌های ایران به ارمغان می‌آورد و 15 کشور دیگر از 3 قاره جهان را هم به نور خود روشن می‌کند. تا امروز تجربه 10 دوره برگزاری «جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید» از سوی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی نشان داده که معنای زیارت و معنویت آن، نه‌تنها برکات غیبی، بلکه ثمرات عینی دارد. بر همین اساس امسال نیز همزمان با ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیه کاروان‌های «زیر سایه‌ خورشید» فعالیت خود را آغاز کردند. در این طرح که امسال وارد دهه‌ دوم فعالیت خود شده است صحن و سرای امام رضا(علیه‌السلام) در گستره جهان پخش می‌شود و 2 هزار نقطه از 3 قاره جهان میزبان کاروان‌های زیر سایه‌ خورشید خواهند بود. همچنین در ایام دهه کرامت 2 هزار تشکل مردمی همکار با مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در 2 هزار نقطه از کره خاکی میزبان کاروان‌های زیر سایه خورشید خواهند بود.
اجتماع 8 هزار نفری دختران
علاوه بر این، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: در نخستین روز از دهه کرامت، بیش از 8 هزار دختر از 21 استان در جشن‌های «مثل معصومه» شرکت کردند. مجتبی مختاری در ارتباط با جشن‌های «مثل معصومه» اظهار داشت: جشن‌های ملی دختران با نام «مثل معصومه» در نخستین روز دهه کرامت در 21 استان کشور و با حضور بیش از 8 هزار دختر برگزار شد. وی خاطرنشان کرد: این جشن‌ها با هدف ترویج سبک زندگی دخترانه و انقلابی با توجه به اصول و مبانی اسلامی، با هدف معرفی حضرت معصومه(س) به‌عنوان بهترین الگوی دختران و ایجاد فضای معنوی برگزار می‌شود. مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی درباره ریزبرنامه‌های «مثل معصومه» گفت: از جمله برنامه‌های این جشن‌ها می‌توان به «عهد دخترها با امام رضا(ع)»، «نامه‌ای به امام رضا(ع) که دختران دعاها و آرزوهای‌شان را می‌نویسند» و «نقاشی دستمال‌های غبارروبی» اشاره کرد.
 


Page Generated in 0/0045 sec