printlogo


کد خبر: 195425تاریخ: 1397/4/25 00:00
اخبار

با اقدام وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه انجام شد
رایگان شدن داروی گران‌قیمت بیماران پیوند کلیه
یکی از پرمصرف‌ترین داروهای بیماران پیوند کلیه که در ماه‌های گذشته با رشد دوبرابری قیمت مواجه شده بود، با پیگیری‌های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی و دستور مدیران وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، از این پس در داروخانه‌های سراسر کشور به صورت رایگان توزیع می‌شود. به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، مدتی پیش داریوش آرمان، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی نسبت به برخی مشکلات و رشد قیمت داروی این بیماران در ماه‌های گذشته ابراز نگرانی کرده بود. وی با تقدیر از اقدام بموقع وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در راستای پیگیری این موضوع، گفت: با توجه به مشکلات جدی که افزایش قیمت داروی «راپامیون» برای بیماران پیوند کلیه به وجود آورده بود، جای تشکر دارد که وزرای بهداشت و رفاه دستور توزیع رایگان این دارو را دادند و از این پس این دارو در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس بیماران پیوند کلیه قرار خواهد گرفت. آرمان گفت: امیدواریم این روند ادامه یابد تا بخشی از مشکلات بیماران پیوندی برطرف شود. همچنین انتظار داریم وزرای محترم بهداشت و رفاه تدابیری اتخاذ کنند تا سایر داروهای پرمصرف این بیماران نیز با قطع فرانشیز به صورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد تا مشکلات مالی این افراد اندکی کاهش یابد.

فرمانده انتظامی عنوان کرد
مراجعه 30 میلیون نفر به کلانتری‌ها
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه سال گذشته 30 میلیون مراجعه مردمی به کلانتری‌ها ثبت شده، گفت: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراکز مشاوره‌ای و مددکاری تا پایان سال 98 در کلانتری‌های سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود. به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان، مدیران و روسای پلیس پیشگیری سراسر کشور افزود: با توجه به حجم بالای کار و پاسخگویی پلیس پیشگیری، تقویت این پلیس از برنامه‌های دارای اولویت ناجاست. وی اظهار داشت: پلیس پیشگیری با توجه به گستردگی و حجم فعالیت‌ها و با توجه به اینکه بیشترین تعامل را با مردم دارد به نوعی نماینده ناجا بویژه در کلانتری‌هاست. اشتری گفت: بر اساس اطلاعات و آمار موجود، سال گذشته 30 میلیون مراجعه مردم به کلانتری‌ها به ثبت رسیده و ارائه خدمت شده است. فرمانده ناجا تصریح کرد: به منظور تسهیل در کارها باید از وضعیت سنتی به سمت حرفه‌ای و تخصصی حرکت کنیم. لازمه این امر استفاده از فناوری‌های روز و فراگیری آموزش‌های لازم است.

اجرای طرح کدینگ  اموال دانشگاه آزاد
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح کدینگ اموال و املاک دانشگاه آزاد اسلامی بزودی اجرایی می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: طرح بزرگ کدینگ اموال و املاک دانشگاه آزاد اسلامی به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع بزودی اجرایی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در این طرح برای نخستین بار، آمار تمام اموال و املاک دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه جامع اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی (ساجد) جهت تسهیل در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های آتی جمع‌آوری می‌شوند. معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره مزایای این طرح گفت: در این طرح تمام کالاهای دانشگاه با کد منحصر به فردی تعریف شده و قابلیت مدیریت و ردیابی تمام اموال و مشاهده موجودی به شکل آنلاین میسر خواهد بود. پورعباس اظهار داشت: با اجرای این سامانه علاوه بر مدیریت متمرکز دارایی‌های دانشگاه، مدیریت خرید و تدارکات دانشگاه، جلوگیری از خریدهای مازاد و مضاعف، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.


Page Generated in 0/0047 sec