printlogo


کد خبر: 195426تاریخ: 1397/4/25 00:00
آوای شهر

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد
پرهیز مدیریت شهری  از هزینه‌‌های تشریفاتی
رئیس شورای شهر تهران گفت: باید خود را با وضعیت فعلی جامعه تطبیق دهیم و مدیریت شهری باید از هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی بپرهیزد. به گزارش تسنیم، محسن هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای هفتاد‌وششمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد. اگر چه مانند دوران دفاع‌مقدس با جنگ فیزیکی مواجه نیستیم اما فشارهای اقتصادی فراوانی روی دوش جامعه وجود دارد. به گفته رئیس شورای شهر تهران، انتظار مردم از مسؤولان آن است که مانند دوران دفاع‌مقدس در تحمل هزینه‌ها و فشارها همراه آنان باشیم و برای پذیرش مسؤولیت مشکلات نیز شانه خالی نکنیم. وی گفت: مدیریت شهری تهران نیز به عنوان بخشی از بدنه اجرایی کشور باید خود را با وضعیت فعلی جامعه تطبیق دهد، کاهش هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی، افزایش خدمت‌رسانی و کارآمدی و شفاف‌سازی و از بین بردن رانت‌ها و تبعیض‌ها، اولویت‌های انتظار جامعه از ما است که ان‌شاءالله در انجام آن موفق باشیم.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) اعلام کرد
تقسیط هزینه‌های خدمات بهشت‌زهرا(س)
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: تصویب لایحه قیمت قبر در شورای اسلامی شهر تهران خط بطلانی بر شایعات قبر نجومی بود. سعید خال با تشریح تصویب لوایحی درباره قیمت قبر در صحن علنی شورای شهر به مهر گفت: 2 لایحه تحت عنوان دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف و تقسیط هزینه‌های خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت‌زهرا(س) و اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت‌زهرا(س) در شورای شهر با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید. وی اضافه کرد: به موجب این لایحه کماکان یک طبقه قبر در سازمان بهشت‌زهرا(س) به صورت رایگان اختصاص می‌یابد و هر شهروند که به سازمان بهشت‌زهرا(س) مراجعه کند از 3 طبقه قبر یک طبقه را به‌صورت رایگان دریافت می‌کند و 2 طبقه باقیمانده خالی را به صورت یارانه‌ای با قیمت یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد. خال افزود: حتی اگر کسی توان پرداخت همین مبلغ یا مبلغ اندک خدمات شست‌وشو، تکفین و تدفین را هم نداشته باشد به موجب این لایحه سازمان بهشت‌زهرا(س) می‌تواند تا ۱۲ قسط آن را تقسیط کند. مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) ادامه داد: نکته مهم بعدی اینکه تصویب این لوایح در شورای شهر خط بطلانی بر شایعه‌های قبر نجومی و قبر میلیاردی بوده است. به موجب این لوایح، حداقل قیمت قبر در بهشت‌زهرا(س) به صورت رایگان و حداکثر قیمت قبر در قطعات قدیمی سازمان که بیش از ۴۵ سال از عمر آن گذشته حداکثر ۱۶ میلیون تعیین شده است.

سود ۸ هزار میلیاردی شرکت ژاپنی از تولید سیگار در ایران
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مافیای فعال در حوزه دخانیات پیچیده بوده و مافیای این حوزه به مراتب بدتر از مافیای ارز است. محمدحسین قربانی درباره اظهارات مدیران وزارت بهداشت و درمان مبنی بر اینکه زورمان به کمپانی‌‌های دخانیات نمی‌رسد، به خانه ملت گفت: در حوزه تولید، مصرف و بازار دخانیات فضای آلوده‌ای در کشور وجود دارد؛ در حال حاضر برای خرید یک دستگاه خودروی تولید ژاپن بحث تحریم‌ها مطرح می‌شود اما در همین حال یک شرکت ژاپنی برای تولید سیگار سالانه 8 هزار میلیارد تومان سود به جیب زده و سرمایه کشور را خارج می‌کند. نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه هیچ‌گونه نظارتی درباره مالیات، نوع مصرف و فروش در حوزه دخانیات وجود ندارد، افزود: به طور حتم مافیای فعال در حوزه دخانیات پیچیده بوده و مافیای این حوزه به مراتب بدتر از مافیای ارز است. وی تصریح کرد: همچنین قانون جامع و کاملی در مجلس برای اخذ مالیات تصویب شد، ضمن اینکه تشکیل ستاد مبارزه با مصرف دخانیات در این قانون پیش‌بینی شد که در این ستاد 4 وزیر عضو هستند. موضوع دیگر اینکه کشور ما عضو کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با دخانیات است اما متاسفانه آیین‌نامه شفافی درباره فروش سیگار و موادمخدر به افراد کمتر از 18 سال و ممنوعیت مصرف در اماکن عمومی و اخذ مالیات بر خرده‌فروشی وجود ندارد و نظارتی در این حوزه دیده نمی‌شود.


Page Generated in 0/0067 sec