printlogo


کد خبر: 195449تاریخ: 1397/4/25 00:00
اخبار

جزئیات عملکرد شورای نگهبان درباره FATF
سخنگوی شورای نگهبان جزئیاتی از چرایی رد دو لایحه مرتبط با FATF در این شورا را بیان کرد. عباسعلی کدخدایی که در ویژه‌برنامه نگاه یک از شبکه یک سیما به مناسبت سالگرد تاسیس شورای نگهبان سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درباره لوایح چهارگانه مطرح ‌شده از سوی مجلس شورای اسلامی در رابطه با FATF و پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو تصریح کرد: 2 مورد از مصوبات مجلس شورای اسلامی به دست ما رسیده است که یکی کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرائم سازمان‌یافته مالی) و یکی دیگر هم اصلاح قانون مبارزه با پولشویی بوده است که مصوب خود مجلس شورای اسلامی است و قرار بود اصلاحاتی درباره آن به عمل‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آید. این کنوانسیون چندجانبه است و چند کشور در آن عضو هستند. قبل از سال جدید به دلیل اشکالات در ترجمه و ساختار در متن فارسی آن را به مجلس اعاده کردیم و وارد محتوا نشدیم اما در مرحله بعد علاوه بر 2 ایراد شکلی ساده مانند همان ایراد قبلی در ترجمه و دسته‌بندی، ایراد دیگری به واژه پروتکل و ایرادی نیز به یکی از بندهایی که در ذیل ماده 3 آمده بود، احساس می‌شد که البته این ایراد شکلی قابل حل است اما ایرادی هم از ناحیه فقهای شورای نگهبان مطرح شد مبنی بر اینکه یکی از بندها که به مصادره اموال اشاره می‌کند نیاز به اصلاح و توضیح دارد. وی افزود: در رابطه با لایحه پولشویی آقایان در شورای نگهبان معتقدند در این لایحه باید سیر تشریفاتی یعنی مطرح‌شدن ابتدایی از سوی قوه‌قضائیه به مجلس و پس از آن به شورای نگهبان انجام می‌شده است. در صورتی که این سیر طی نشده است.

وزیر دولت اصلاحات خواستار «استعفای روحانی» شد
علی عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات با بیان اینکه حسن روحانی اصلاح‌طلب نیست اما اصلاح‌طلبان از دولت او حمایت کردند، گفت: بهتر است دولت روحانی استعفا کند. عبدالعلی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت روحانی باید استعفا کند، اظهار داشت: وقتی دولت کاری برای مردم نمی‌کند، بهتر است رها کند و برود. وی افزود: مسؤولیت‌ها تا وقتی ارزش دارد که انسان بتواند خدمت کند و اگر نمی‌تواند خدمت کند باید کنار برود. وزیر مسکن دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که آیا دولت خودش باید استعفا کند یا اینکه مجلس به این مسأله ورود کند، گفت: وقتی خودشان کنار نمی‌روند مجلس باید ورود کند و وظیفه مجلس همین است.

قرارگاه نجف اشرف سپاه اعلام کرد
انهدام یک تیم تروریستی ضدانقلاب در کرمانشاه
روابط عمومی قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: یک تیم تروریستی ضدانقلاب مورد شناسایی و تعقیب قرار گرفته و عصر روز شنبه طی یک درگیری به طور کامل منهدم شد. به گزارش سپاه‌نیوز، در این اطلاعیه آمده است: در پی نفوذ یک تیم تروریستی ضدانقلاب از منطقه مرزی نودشه در استان کرمانشاه برای انجام اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی، این تیم توسط رزمندگان دلاور قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه مورد شناسایی و تعقیب قرار گرفته و عصر روز شنبه طی یک درگیری به طور کامل منهدم شد. در این درگیری 3 تروریست به هلاکت رسیده و یک تروریست دیگر بشدت زخمی شد. در این درگیری همچنین یکی از نیرو‌‌های بسیجی بومی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. طی این عملیات موفق، مقادیر قابل توجهی سلاح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مهمات و تجهیزات از تروریست‌ها کشف و ضبط شد.

دولت آخرین اقدامات برای رسیدن به 190 هزار سو را ارائه کند
سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه اعضای کمیسیون از وزارت ‌امور خارجه و سازمان انرژی اتمی درخواست کردند گزارشی از اثر بسته پیشنهادی و بیانیه اتحادیه اروپایی در نجات برجام را به کمیسیون ارائه کنند، گفت: یکی از اهداف کمیسیون برای اخذ آخرین گزارش‌ها از این سازمان، بررسی اقدامات کشور برای رسیدن به 190 هزار سو است. سازمان انرژی اتمی باید آخرین وضعیت تاسیسات هسته‌ای و آخرین اقدامات خود برای رسیدن به 190 هزار سو را به اعضای کمیسیون ارائه کند.
 


Page Generated in 0/0053 sec