printlogo


کد خبر: 195450تاریخ: 1397/4/25 00:00
اخبار

اهداف سفر 3 روزه سرلشکر باقری به پاکستان
سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران روز گذشته وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت. به گزارش فارس، سرلشکر باقری با دعوت رسمی ژنرال «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان به این کشور سفر کرد. تعدادی از مقامات عالی رتبه نظامی ایران سرلشکر باقری را در این سفر همراهی می‌کنند. این نخستین سفر رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در 4 دهه گذشته محسوب می‌شود. قرار است رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفر 3 روزه خود به پاکستان با مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام‌آباد، همکاری‌های مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام از محور‌های سفر 3 روزه رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران به پاکستان خواهد بود. با توجه به تحولات منطقه بویژه همکاری 2 کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش سفر رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران به پاکستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزارت اطلاعات خبر داد
۲ تیم تروریستی ضدانقلاب متلاشی شدند
سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، 2 تیم ضدانقلاب مسلح وارد شده به کشور را شناسایی و طی 2 مرحله عملیات غافلگیرانه با همکاری رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا منهدم کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، در این عملیات 2 تن از عناصر ضدانقلاب به هلاکت رسیدند و چند نفر دیگر به همراه چندین قبضه سلاح، نارنجک جنگی و مهمات دستگیر شدند. این تیم‌های تروریستی به سفارش و با حمایت ویژه برخی کشورها برای اقدامات تروریستی و خرابکارانه وارد کشور شده بودند.

FATF زمینه‌ساز نفوذ و خودتحریمی است
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: باور ما این است که همکاری با FATF موجب خود‌تحریمی شده و پیوستن به آن به منافع ملی کشور لطمه می‌زند. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که جزو مصوبات چهارگانه موسوم به FATF است، اظهار داشت: باور ما این است که همکاری با FATF موجب خود‌تحریمی شده و پیوستن به آن به منافع ملی کشور لطمه می‌زند. وی با بیان اینکه «FATF» و لوایح مربوط به آن ابزاری برای گرفتن اطلاعات مالی کشور‌های مختلف است، افزود: این اطلاعات می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای تحت فشار قرار دادن کشور‌ها استفاده شود. همچنین زمانی که ما اطلاعات محرمانه کشور را در اختیار چند کشور بیگانه قرار دهیم، طبیعتا زمینه نفوذ آنها به کشور فراهم می‌شود. نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری و مسائل مطرح‌‌شده در این نشست، تاکید کرد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب بعید است بحث پیوستن به کنوانسیون «FATF» در مجلس پیگیری شود.

زیرساخت‌های سایبری بومی نشود شهرها را به هم می‌ریزند
رئیس سازمــان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید آسیب‌ها و تهدیدات سیستم‌‌های هوشمند را بشناسیم و یک نگاه بومی و ملی به زیرساخت‌‌های سایبری داشته باشیم، تاکید کرد: در صورت ملی بودن زیرساخت‌‌های سایبری می‌توان از همه تجهیزات استفاده کرد. اگر این کار را نکنیم آنها می‌توانند از راه دور شهرهای ما را به هم بریزند. سردار جلالی افزود: باید مراکزی ایجاد شود تا خطرات و آسیب‌‌های هوشمندسازی در حوزه سلامت و همچنین شهر هوشمند را بررسی و کنترل آنها را برعهده بگیرد تا در شرایط تهدید بتواند شرایط را کنترل کند. وی در پایان تاکید کرد: یک عرصه آزاد و رها در فضای مجازی و سایبری نمی‌تواند محیط امن را برای کشور ما در پی داشته باشد، البته مقررات لازم هم موجود نیست و مجلس محترم باید قوانین لازم را در این‌باره تنظیم و تصویب کند تا فضای سایبری از امنیت بیشتری برخوردار شود.
 


Page Generated in 0/0059 sec