printlogo


کد خبر: 195674تاریخ: 1397/4/30 00:00
اخبار

افسران جنگ نرم در بازار کتاب
کتاب «افسران جنگ نرم» مجموعه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع دانشگاه‌ها، دانشجویان، اساتید و تشکل‌های دانشجویی منتشر شد. به گزارش تسنیم، این کتاب از مجموعه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع دانشگاه‌ها، دانشجویان، اساتید و تشکل‌های دانشجویی تهیه شده است. رهبری انقلاب از دانشجویان با عنوان «افسران جنگ نرم» یاد کرده‌اند، به همین جهت کتاب با این عنوان منتشر شده است. در این کتاب امیدها، انتظارات، نگرانی‌ها و ویژگی‌های مورد نظر و مطالبه رهبری از دانشگاه‌ها و دانشجویان بررسی شده است. کتاب در 15 فصل و 4 پیوست، تنظیم و ارائه شده است. زیرنویس‌های متعددی در کتاب برای توضیحات لازم در زمینه اصطلاحات، حوادث و اشخاصی که رهبری از آنها نام برده‌اند ارائه شده و از این لحاظ مجموعه کامل شده است. عناوین برخی فصل‌ها عبارتند از: پیشینه دانشگاه، لوازم ایفای نقش مثبت دانشگاه‌ها، ویژگی‌های مثبت و منفی دانشجویان، جنبش دانشجویی و نقاط مثبت و منفی آن، تولید علم و تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها، ارتباط صنعت و دانشگاه و دانشگاه مورد انتظار انقلاب. کتاب افسران جنگ نرم در قطع رقعی و با قیمت 30 هزار  تومان توسط انتشارات قدر ولایت روانه بازار نشر شده است.

انتشار کتابی  درباره نابغه «حیدریون»
کتاب زندگینامه مجاهد شهید مرتضی حسین‌پور با اسم جهادی حسین قمی بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، وی در ۳۰ شهریور سال ۱۳۶۰ به دنیا آمد. مرتضی در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه ساوه قبول شد ولی حسب تکلیف وارد دانشگاه امام علی(ع) و بعد از آن وارد سپاه پاسداران شد. او در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند و از سال ۱۳۹۲ در مناطق درگیری در عراق و سوریه حضور داشت. وی از فرماندهان محورهای عملیاتی «غوطه شرقی» دمشق در سال ۱۳۹۲ بود. سال ۱۳۹۳ با ورود داعش به عراق، وی به این کشور اعزام شد. شهید قمی جزو نخستین‌افرادی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی در پدافند بغداد- سامرا مشارکت داشت. وی در فرماندهی عملیات شکستن حلقه محاصره بلدـ سامرا نقش بسزایی داشت. مرتضی در طول این مدت ۶ بار مجروح شد. نبوغ و مجاهدت‌های او به‌گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب «حسن باقری زمان» را دادند. وی فرماندهی چند پایگاه در کشور عراق را به عهده داشت و در آزادسازی حلب، آزادسازی دیرالزور، نبرد تدمر، شکستن محاصره سامرا و بلد نقش بسزایی داشت
به گونه‌ای که بعد از شهادتش به عنوان شهید نمونه کشوری انتخاب شد. مرتضی حسین‌پور، فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که ۱۶ مرداد 96 در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


نخستین دوره «مدرسه رسانه» فراخوان داد
ثبت‌نام در نخستین دوره «مدرسه رسانه» ویژه ترم تابستان آغاز شد. به گزارش «وطن امروز»، این دوره شامل 3 کارگاه آموزشی کاربردی است که داوطلبان می‌توانند در هر کدام به صورت جداگانه و به دلخواه شرکت کنند: کارگاه ویکی‌نویسی (با تدریس احمد پرهیزی)، کارگاه ساخت پادکست (با تدریس وحید استیری) و کارگاه ریویونویسی (با تدریس حسن صنوبری). این 3 کارگاه برای ترم تابستان طراحی‌شده و همه مقدماتی هستند. در ترم‌های بعدی عناوین دیگری هم به این کارگاه‌ها افزوده می‌شود. مهلت ثبت‌نام برای این کارگاه‌ها تا 15 مردادماه 1397 تعیین شده است و ظرفیت کلاس‌ها محدود است. زمان برگزاری کلاس‌های مدرسه رسانه بعدازظهر روز شنبه (کارگاه ویکی‌نویسی)، یکشنبه (کارگاه پادکست) و دوشنبه (کارگاه ریویونویسی) از ساعت 14:30 تا 17 است. فارغ‌التحصیلان برگزیده هر یک از این کارگاه‌ها به همکاری پاره‌وقت با دفتر رسانه شهرستان ادب دعوت می‌شوند. «مدرسه رسانه» عنوان مجموعه کارگاه‌های آموزشی کاربردی رسانه‌ای است که توسط دفتر رسانه موسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب با هدف آموزش مهارت‌های رسانه‌ای طراحی شده‌ است.


Page Generated in 0/0059 sec