printlogo


کد خبر: 195679تاریخ: 1397/4/30 00:00
اخبار

در جلسه برگزاری بازی «داربی سوپرجام» چه گذشت؟
اظهارات رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در جلسه شورای تأمین استان تهران این تلقی را ایجاد کرده است که آبی‌پوشان تمایلی به حضور در سوپرجام نداشته‌اند. به گزارش تسنیم، دیدار سوپرجام فوتبال ایران بین تیم‌های پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر و استقلال، قهرمان جام حذفی فصل 97-96 قرار بود طبق برنامه دیروز (جمعه) برگزار شود که استقلالی‌ها به تاریخ برگزاری این بازی اعتراض کردند. پس از برگزاری جلسه هماهنگی این مسابقه از سوی سازمان لیگ اعلام شد استقلالی‌ها از حضور در این بازی انصراف داده‌اند و از همین‌رو نتیجه بازی 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد. به دنبال این اتفاقات استقلالی‌ها اعلام کردند از حضور در سوپرجام انصراف نداده‌اند و فقط به تاریخ برگزاری این بازی اعتراض داشته‌اند. با این حال در جلسه‌ای که برای هماهنگی این بازی در فدراسیون فوتبال برگزار شد، رئیس شورای تأمین که رئیس جلسه نیز بوده است درباره برگزاری بازی از طرفین سؤال می‌کند. از ملکی، رئیس هیات مدیره استقلال درباره برگزاری بازی در تاریخ 29 تیرماه سؤال می‌شود که او پاسخ می‌دهد ما در این تاریخ بازی نمی‌کنیم. با این حال سازمان لیگ تاریخ جدیدی در شهریورماه و همزمان با فیفادی را پیشنهاد می‌کند که از گرشاسبی و ملکی درباره برگزاری بازی در این تاریخ بدون حضور ملی‌پوشان سؤال می‌شود که هیچ‌کدام از دوطرف پرسپولیسی و استقلالی موافق برگزاری بازی سوپرجام در شهریورماه و بدون حضور ملی‌پوشان نبودند. از همین‌رو با توجه به اینکه برنامه سوپرجام از قبل اعلام شده بود و استقلالی‌ها که نماینده آنها در جلسه رئیس هیات مدیره باشگاه‌شان بوده است با تاریخ 29 تیرماه مخالفت می‌کند، این مساله به عنوان انصراف استقلال از حضور در بازی تلقی می‌شود. صورتجلسه این جلسه هماهنگی نیز با امضای حاضران سند شده است و حالا کمیته انضباطی باید درباره سرنوشت بازی تصمیم بگیرد. کمیته انضباطی در انتظار دفاعیات باشگاه استقلال است و در صورتی که دفاعیات آبی‌های پایتخت قانع‌کننده نباشد، نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی تأیید و تصویب خواهد شد.

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال کدامند؟
با ثبت قراردادی تاریخی میان آلیسون بکر و لیورپول، رده‌بندی گران‌ترین سنگربان‌های تاریخ فوتبال جهان دستخوش تغییر شد. بعد از چندین روز گمانه‌زنی درباره احتمال پیوستن آلیسون بکر به لیورپول، باشگاه رم سرانجام پنجشنبه 28 تیرماه اعلام کرد این دروازه‌بان برزیلی با قراردادی به ارزش 5/72 میلیون یورو راهی آنفیلد و به گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال تبدیل شد. انتقال آلیسون 25 ساله به مرسی‌ساید رکوردی که 17 سال پیش با انتقال جان لوئیجی بوفون از پارما به یوونتوس به ثبت رسیده بود را شکست. سنگربان و کاپیتان سابق ایتالیا و یوونتوس که در پایان فصل گذشته راهی پاری‌سن‌ژرمن شد، در سال 2001 با قراردادی به ارزش 52 میلیون یورو به بانوی پیر ملحق شده بود که تا تابستان امسال بیشترین پول پرداخت شده برای خرید یک دروازه‌بان بود. (بوفون در آن زمان با قراردادی به ارزش 32 میلیون پوند به یووه پیوست. با توجه به تفاوت نرخ برابری پوند و یورو در آن سال نسبت به سال گذشته که منچسترسیتی ادرسون سوارس برزیلی را از بنفیکا خرید، رقم قرارداد او بالاتر از ادرسون است. رقم قرارداد ادرسون با توجه به نرخ برابری یورو و پوند در سال ثبت این قرارداد، 40 میلیون یورو می‌شود).
بعد از آلیسون، بوفون و ادرسون، مانوئل نویر با قرارداد 30 میلیون یورویی که او را از شالکه به بایرن مونیخ منتقل کرد در رده چهارم گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ قرار می‌گیرد. پس از او هم جردن پیکفورد، دروازه‌بان تیم‌ملی انگلیس در جام‌جهانی 2018 که انتقالش از ساندرلند به اورتون 5/28 میلیون یورو هزینه داشت، در رده پنجم گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال قرار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0068 sec