printlogo


کد خبر: 195715تاریخ: 1397/4/30 00:00
اخبار

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد
داروهای  نیاز‌مند نسخه عربی در حج
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه باید زائرانی که دچار بیماری‌های خاص هستند، داروهای خود را به همراه داشته باشند، گفت: به غیر از داروهای اعصاب و روان که نیازمند نسخه عربی است، سایر داروها را نیز می‌توان با نسخه پزشکان کاروان و پزشکان متخصص و حتی عمومی دریافت کرد. به گزارش
«وطن امروز»، سید‌علی مرعشی در توضیح داروهایی که زائران باید به همراه داشته باشند، گفت: داروهای ممنوعه و غیرمجاز شامل آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، اکسپکتورانت کدئین و استامینوفن کدئین است. وی افزود: زائران عزیزی که به دلایلی همانند بیماری‌های دیابت، چربی خون، بیماری‌های ریوی و قلبی دارو مصرف می‌کنند، باید داروهای خود را به اندازه یک و نیم برابر زمان سفر به همراه داشته باشند. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: زائران عزیز می‌توانند نسخه‌های قدیمی خود و حتی نسخه‌های مربوط به پزشک معالج یا پزشک کاروان را به همراه داشته باشند و برای این داروها، نیازی به نسخه عربی نخواهد بود. به گفته مرعشی، نسخه عربی پزشکان فقط برای داروهای اعصاب و روان ضرورت دارد و حتما باید این داروها توسط پزشکان تایید و سپس با نسخه عربی ممهور شود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد
افزایش دمای هوای کشور
یک کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور روند افزایشی دمای هوا خواهد بود. به گزارش مهر، محمد اصغری با بیان اینکه گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی در کردستان؛ سروآباد، در آذربایجان‌شرقی؛ میانه، در آذربایجان‌غربی؛ شاهین‌دژ، در کرمانشاه؛ قصرشیرین، در ایلام؛ دهلران، در خوزستان؛ شوش، در فارس؛ لامر، در بوشهر؛ برازجان و در تهران؛ شهریار و ورامین پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در این مناطق به 41 درجه سانتیگراد می‌رسد، گفت: در ارتفاعات قصردشت و ایرانشهر، مهرستان، سروان، بخش‌هایی از ارتفاعات هرمزگان و کرمان و دامنه‌های جنوبی زاگرس شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق مهیاست. وی افزود: تا سه‌شنبه آب‌های خلیج‌فارس متلاطم خواهد بود و در شرق کشور هم وزش باد و گرد و غبار شدید است که از آن جمله می‌توان به شهرهایی چون زابل، هامون و جنوب خراسان جنوبی اشاره کرد. کارشناس هواشناسی گفت: از امروز با ریزش هوای سرد در شمال غرب و سواحل دریای خزر شرایط بارندگی در این مناطق فراهم می‌شود که این موج بارشی بخشی‌هایی از آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان و مازندران را در نیمه این هفته دربر می‌گیرد، ضمن اینکه احتمال وقوع بارش‌های سیل‌آسا وجود دارد.

برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی
آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۹۷ با شرکت ۷۵ هزار و ۱۹۲ نفر داوطلب به صورت منطقه‌ای و در ۱۲ استان کشور برگزار شد. به گزارش فارس، آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 97 با شرکت 75 هزار و 192 نفر داوطلب به صورت منطقه‌ای و در 12 استان کشور برگزار شد. این آزمون برای تاسیس 965 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور و با عنایت به ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی و در نظر گرفتن ملاک‌های مقرر در قانون از جمله آمار جمعیتی و مقتضیات محلی و اقتصادی برگزار شد. گفتنی است، این آزمون به طور همزمان و در 36 حوزه انتخابی در کشور برگزار شد و 38 هزار و 192 متقاضی مرد و 37 هزار متقاضی زن در آن شرکت کردند. نتایج این آزمون حداکثر ظرف مدت 2 ماه از طریق رسانه‌ها به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0313 sec