printlogo


کد خبر: 195762تاریخ: 1397/4/31 00:00
اخبار

فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی به دادستانی رسید
پس از مهلت ۴۸ ساعته‌ای که دادستانی برای بانک مرکزی به منظور ارسال اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی تعیین کرد، این فهرست تحویل شده است اما همچنان بحث‌ها برای انتشار کامل اسامی و رسانه‌ای شدن آن پابرجاست. به گزارش ایسنا، اواخر هفته گذشته بود که دادستان کل کشور اعلام کرد از رئیس کل بانک مرکزی خواسته تا ظرف ۴۸ ساعت فهرست کامل دریافت‌کنندگان ارز دولتی را تحویل دهد. این در حالی است که ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده فهرست کامل همه ارزهای تامین شده، برای دادستان ارسال شده است. گفتنی است، اگرچه بانک مرکزی تاکنون 2 فهرست از دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کرد اما این فهرست فقط شامل خودروسازان بوده و بازهم از آمار ۱۲ میلیارد دلاری که ارز تامین شده بود حدود ۹ میلیارد دلار دیگر مبهم مانده است.


وزارت اقتصاد: همه مردم  باید مالیات بدهند
  با توجه به شرایط کنونی کشور که بخش نفت آسیب‌پذیر است و احتمال کاهش درآمدها وجود دارد، جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش معافیت‌های مالیاتی می‌تواند کمک‌کننده باشد. سیدحسین میرشجاعیان‌حسینی، معاون وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه بخش بزرگی از اقتصاد ایران از دادن مالیات معاف هستند، افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور که بخش نفت آسیب‌پذیر است و می‌تواند تحریم شود و از این جهت درآمدهای کشور کاهش یابد، به نظر می‌رسد جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش معافیت‌های مالیاتی می‌تواند به ما کمک کند. وی ادامه داد: در کشور ما نیز همچون کشورهای مختلف دنیا باید افراد ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی شوند، هرچند ممکن است این کار از لحاظ اجرایی کمی دچار مشکل شود اما همه افراد باید اظهارنامه مالیاتی را پر کنند. میرشجاعیان تاکید کرد: دیتابیس‌های مختلف در کشور برای تشخیص دقیق و عادلانه باید به سازمان امور مالیاتی کمک کنند تا بخش‌های زیادی که ما بر فرض می‌خواهیم کمک‌شان کنیم از قالب معافیت مالیاتی دربیایند و به عنوان نمونه تبدیل به مالیات با نرخ صفر شوند یا در واقع به نحوی برای زمان‌های بسیار کوتاه معافیت موقت بدهیم. وی تاکید کرد: باید اصل بر این باشد که همه کشور در فرآیند ارائه مالیات شریک شوند.


ارائه پیشنهاد دونرخی ‌شدن بنزین  به مجلس و تکذیب آن!
عضو کمیسیون انرژی مجلس از ارائه بسته پیشنهادی دولت به مجلس برای بازنگری در بودجه سال ۹۷ خبر داد. غلامرضا شرفی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: قرار است در این بررسی بخش‌های مربوط به منابع را بررسی و کمبود منابع را جبران کنیم. وی با تاکید بر اینکه در این پیشنهاد مطرح شده که درباره سهمیه‌بندی بنزین و یا دونرخی شدن نرخ آن در 6 ماه دوم سال جاری تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی مجلس نظرات کارشناسی خود را در این زمینه مطرح کردند که در حال بررسی است. شرفی تاکید کرد: کمیسیون انرژی و بیشتر نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی نگرانی دارند و معتقدند این موضوع باعث التهاب در جامعه می‌شود. بحث‌ها و تبادل‌نظر‌های جدی در پارلمان در این زمینه انجام شده که تا اواخر هفته جاری مطالب را در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌دهیم. بعد از انتشار این خبر، دفتر سخنگوی دولت خبر پ‍یشنهاد دولت برای بازنگری بودجه ۹۷ را قویا تکذیب کرد. مشخص نیست سرنوشت این خبر با این تایید و تکذیب‌ها چه می‌شود و آیا باز هم شاهد بازی و پنهان‌سازی دولت هستیم یا واقعا دولت بنزین را دو نرخی نمی‌کند.

 
روغن ۹ تا ۱۶ درصد گران شد
دیروز تولیدکنندگان روغن افزایش ۹ تا ۱۶ درصدی محصولات خود را اعمال و نسبت به عرضه محصولات آن هم با قیمت‌های جدید اقدام کرده‌اند. به عنوان نمونه روغن یک لیتری یکی از شرکت‌‌های روغن از ۵۳۰۰ تومان به ۵۷۵۰ تغییر کرده است. به گزارش تسنیم، چند روز پیش دبیر کل اتاق اصناف ایران اعلام کرد هر واحد صنفی می‌تواند بین 7 تا 17 درصد قیمت کالا‌های وارداتی را افزایش دهد. اعلام همین مطلب مجوز گرانی را صادر کرد و واحدهای صنفی نسبت به اجرای آن اقدام کردند. بر این اساس شرکت دیگری قیمت روغن سرخ‌کردنی خود را از 4300 تومان به 4800 تومان رسانده است. برخی شرکت‌ها هم افزایش 16 درصدی قیمت را اجرا و طبق آن روغن یک لیتری خود را از 5300 تومان با افزایش به قیمت 6150 تومان به فروش می‌رسانند.


Page Generated in 0/0062 sec