ورود ۵ فروند هواپیمای جدیدATR به کشور
طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار است صبح امروز ۵ فروند هواپیمای ATR جدید به ناوگان ایرانایر اضافه شود. سازمان هواپیمایی پیشتر از صدور گواهینامه ثبت و اجازه پرواز این هواپیماها خبر داده بود. به گزارش تسنیم، ایرانایر اعلام کرد: «طبق توافقات به عمل آمده، 5 فروند هواپیمای نو و مدرن ATR، یکشنبه ساعت 9صبح در فرودگاه مهرآباد قرار است به زمین بنشیند و به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» بپیوندد». چند روز پیش سازمان هواپیمایی کشوری از صدور گواهینامه ثبت و اجازه پرواز 5 فروند ATR خبر داده و اعلام کرده بود: «این هواپیماها ظرف چند روز آینده به ناوگان هوایی کشور ملحق خواهد شد.» پیش از این و تا قبل از خروج آمریکا از برجام 8 فروند هواپیمای ATR تحویل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده بود.
هیچ اقدامی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید انجام نشد
رئیس انجمن سرمایهگذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصاد ایران ساختاری است، گفت: در 2 سال گذشته بهرغم اینکه بحث تحریمها مطرح نبود اما برای تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید هیچ اقدامی انجام نشده است. حسین سلیمی در گفتوگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات اقتصادی با تغییرات مدیران اقتصادی قابل حل است، گفت: مشکلات اقتصادی ایران، مشکلاتی ساختاری است که تنها با تغییرات مدیران قابل حل نیست. رئیس انجمن سرمایهگذاری خارجی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور مسأله نقدینگی است، افزود: نقدینگی به هر بازاری که وارد شده آن را متورم کرده است، بنابراین باید دولت برای حل این معضل فکری کند تا نقدینگی را تبدیل به تولید و تولید هم اشتغال ایجاد کند. وی با بیان اینکه اگر اشتغال ایجاد نشود در هیچ برنامهای موفق نمیشویم، افزود: از بسیاری از برنامههای اقتصادی عقب هستیم و نباید این عقبماندگیها را مرتبط با تحریمها بدانیم، زیرا در 2 سال گذشته که خبری از تحریمها نبود، اتفاقی برای تولید و اشتغال نیفتاد. سلیمی با اشاره به افزایش قیمت دلار اظهار داشت: تلاطمات شدید بازار ارز از اواخر سال گذشته آغاز شد، در حالی که در آن موقع بحث تحریمها مطرح نبود و در نهایت هم افزایش قیمت دلار در هر دو بازار رسمی و آزاد ایجاد شد. وی اظهار داشت: در 2 سال گذشته بهرغم اینکه بحث تحریمها مطرح نبوده اما هیچ اتفاقی برای تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید نیفتاده است.