printlogo


کد خبر: 196793تاریخ: 1397/5/20 00:00
اخبار

مدرسه سینمایی عمار برگزار می‌کند
دوره پیشرفته کارگردانی  به یاد شهید محسن حججی
مدرسه سینمایی عمار دوره آموزشی پیشرفته کارگردانی را به یاد شهید مدافع حرم محسن حججی در حسینیه هنر برگزار می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، مدرسه سینمایی عمار دوره آموزشی پیشرفته کارگردانی را به یاد شهید مدافع حرم محسن حججی و برای فیلمسازان منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار در حسینیه هنر برگزار می‌کند. ایده و فیلمنامه، کارگردانی، طراحی صحنه، بازیگردانی، تصویربرداری، جلوه‌‌های ویژه، تدوین، موسیقی فیلم و... از جمله عناوین کارگاه‌های این دوره آموزشی است که با حضور هنرمندانی چون جلیل سامان، احمدرضا معتمدی، اسفندیار شهیدی، حمید قدیریان، کاظم نظری و سیدهادی اسلامی برگزار می‌شود. ظرفیت ثبت‌نام در این کارگاه آموزشی که در دوره 3 روزه در مرداد و شهریور برگزار می‌شود، محدود بوده و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت Ammarfilm.ir مراجعه کنند.


چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب برگزار می‌شود
مسعو شجاعی‌طباطبایی از برگزاری چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد. به گزارش مهر، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر چهارمین دوره جشنواره کارتون کتاب گفت: همزمان با 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و با بهره‌گیری از تجربیات 3 دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی کارتون کتاب، چهارمین دوسالانه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود. وی افزود: در این دوره از جشنواره نیز موضوعاتی چون کتاب و شهر، کتاب و زندگی، کتاب و خانواده، کتاب و کودک، کتاب و کتابخانه، کتاب و کتابدار، کتاب و رسانه، کتاب و آینده مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اعتباری که این مسابقه در مجامع تخصصی بین‌المللی به دست آورده، امسال نیز مثل دوره‌‌های گذشته شاهد برپایی باشکوه آن خواهیم بود. دبیر چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون کتاب ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری منظم، چاپ کاتالوگ، جوایز ارزشمند، حضور هنرمندان برجسته ایرانی و خارجی، سایت تخصصی و... را از عواملی دانست که به این جشنواره اعتبار می‌بخشد. شجاعی در پایان گفت: فراخوان این دوره دوسالانه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۷ از طریق سایت جشنواره به نشانی  www.booktoon.ir  و سایت‌های تخصصی داخلی و خارجی منتشر خواهد شد. در دور سوم دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب بیش از ۲۱۰۰ اثر از ۷۸۳ هنرمند کارتونیست ۷۴ کشور به دبیرخانه جشنواره رسید. آثار برگزیده 3 دوره جشنواره کارتون کتاب در قالب نمایشگاه‌‌های دوره‌ای در سطح کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در طول سال به نمایش گذاشته می‌شود.


شکور لطفی، نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک درگذشت
شکور لطفی، نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان و بنیانگذار انتشارات رادیو و تلویزیون ملی ایران (سروش) درگذشت.  به گزارش مهر، شکور لطفی سال ۱۳۲۲ در شهرستان میانه به دنیا آمد و در دوره دبیرستان در انجمن ورزشی «ابرمرد»  با نادر ابراهیمی آشنا و وارد کارهای فرهنگی شد. بنیانگذاری انتشارات رادیو و تلویزیون ملی ایران (سروش)، نویسندگی ده‌ها برنامه تلویزیونی کودک و نوجوان از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۸۲، تالیف ۵ عنوان کتاب کودک، مشارکت در تولید سریال‌های «سفرهای دور و دراز هامی و کامی»  و «صدای صحرا» از جمله فعالیت‌های فرهنگی شکور لطفی بوده است. اگرچه امسال، همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان مراسم بزرگداشتی برای شکور لطفی برگزار شد اما این نویسنده و ورزشکار پیشکسوت، روزهای پایانی عمر خود را در تنهایی گذراند بدون آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد، انجمن نویسندگان کودک یا وزارت ورزش و ورزشکاران از او تقدیر و تجلیل کنند. گفتنی است لطفی از کشتی‌گیران و مربیان با سابقه کشتی آزاد و فرنگی و از کوهنوردان صاحب‌نام ایرانی بود.
 


Page Generated in 0/0055 sec