printlogo


کد خبر: 197008تاریخ: 1397/5/23 00:00
اخبار

رمان علی موذنی درباره حضرت زینب(س) منتشر می‌شود
رمان علی موذنی درباره حضرت زینب سلام‌الله علیها در راه است. به گزارش ایسنا، در آستانه ماه محرم، جدیدترین رمان علی موذنی که اثری درباره حضرت زینب سلام‌الله علیها است در مراحل پایانی انتشار قرار گرفت. بنا بر اعلام نشر اسم، «احضاریه» در قالب اثری دینی در رفت و برگشت بین گذشته و حال، روایتی از زندگی یک روزنامه‌نگار نویسنده است که برای سفر به کربلا نه دعوت که احضار می‌شود. موذنی در این اثر از رخدادهایی مانند زیارت و آیین راهپیمایی عظیم اربعین برای نقل داستانی از حیات حضرت زینب سلام‌الله علیها بهره برده است. این رمان ۲۶۰ صفحه‌ای در روزهای منتهی به ماه محرم راهی کتابفروشی‌ها می‌شود. در خبر ناشر کتاب آمده که پیش‌تر هم رمان «دوازدهم» را از علی موذنی منتشر کرده است؛ رمانی با موضوع مهدویت  که پیش‌تر و در سال‌های ابتدایی انتشار تا محاق توقیف هم پیش رفته بود.

جایزه جلال فراخوان داد
دبیرخانه یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد با دعوت از همه نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران برای ارسال آثار خود در گروه‌های چهارگانه فراخوان داد. به گزارش «وطن امروز»، دبیرخانه جایزه ادبی جلال‌ آل‌احمد که همه‌ساله در ایام زادروز این نویسنده نامدار ایرانی برگزار می‌شود، از نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران دعوت کرد آثار خود را تا پایان شهریور و در 4 گروه داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری به این دبیرخانه بفرستند. بر اساس این گزارش، فقط کتاب‌هایی که برای نخستین‌بار در سال 1396 منتشر شده باشند و کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور به چاپ رسیده باشند و در یکی از 4 گروه بالا قرار گیرند، امکان حضور در بخش رقابت و داوری جایزه جلال را خواهند داشت.


تازه‌ترین فیلم‌هایی که قرار است روی پرده بروند
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد اکران فیلم‌های «شعله‌ور»، «همه چی عادیه»، «راه رفتن روی سیم» و «پشت دیوار سکوت» از این هفته آغاز می‌شود. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به تازه‌ترین مصوبات این شورا گفت: در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش قرارداد اکران «آخرین بار کی سحر را دیدی» به کارگردانی فرزاد موتمن در سرگروه زندگی بعد از پایان نمایش «کاتیوشا» ثبت شد. قرارداد اکران «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت نیز در سرگروه ایران بعد از «چراغ‌های ناتمام» ثبت شد. «صوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم‌پور هم بعد از «شعله‌ور» در سرگروه کورش روی پرده خواهد رفت. وی همچنین از آغاز نمایش فیلم «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در سرگروه کورش، «همه چی عادیه» به کارگردانی محسن دامادی در سرگروه ماندانا، «راه رفتن روی سیم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی در سینما ایران و «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی در سرگروه آزادی از چهارشنبه ۲۴ مرداد خبر داد. به گفته سخنگوی شورای صنفی، اکران باقی فیلم‌ها در زیرگروه‌ها ادامه خواهد داشت.


برگزاری نخستین ‌دوره جشنواره موشن گرافیک «چهل سال ایستادگی»
بنیاد فرهنگی روایت فتح و خانه طراحان انقلاب اسلامی با همکاری هم پنجمین دوره جشنواره هنر مقاومت و نخستین‌ دوره جشنواره موشن گرافیک را با شعار «چهل سال ایستادگی» برگزار می‌کنند. به گزارش «وطن امروز»، رویکردها و سرفصل‌های این جشنواره شامل واکاوی دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد، مطالبه و بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، نفی وابستگی فکری و اشرافی‌گری، ارائه راهکارهای حل مشکلات و توانمندسازی کشور، ایجاد روحیه خودباوری و عزت ملی و... می‌شود. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا یکم آذرماه ۹۷  است. همچنین اعلام نتایج، برگزاری نمایشگاه و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز دی و بهمن امسال برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec