printlogo


کد خبر: 197092تاریخ: 1397/5/24 00:00
آوای شهر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران:
ساختمان‌های دولتی ناایمن هستند
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه این سازمان از پلمب کردن ساختمان‌های ناایمن ابایی ندارد، گفت ساختمان‌های دولتی ایمن نیستند و توجه کمی هم به آنها شده است. به گزارش میزان، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های سازمان آتش‌نشانی رویکرد پیشگیری است، تصریح کرد: ساختمان‌های ناایمنی در شهر وجود دارد که باید ایمن‌سازی شود و شهروندان می‌توانند با مطالبه‌گری خواستار ایمن شدن ساختمان باشند. در این صورت سازمان‌های دولتی و خصوصی خود را موظف به ایمن کردن ساختمان‌ها می‌دانند. وی ادامه داد: در زمینه پیشگیری، طرح نظام بازرسی پیشگیری در حال اجراست که تمام ساختمان‌های بلندمرتبه شهر تهران مورد بازرسی از نظر ایمنی قرار می‌گیرند. وی افزود: ۹۹۹ ساختمان بلندتر از ۱۲طبقه در شهر تهران وجود دارد، در همین راستا طرح ۹۹۹ در جهت آموزش به کارکنان و ساکنان ساختمان‌ها بلندتر از ۱۲ طبقه در سازمان آتش‌نشانی در حال اجراست. وی با تاکید بر ایمن‌سازی ساختمان‌های دولتی خاطرنشان کرد: ساختمان‌های دولتی ایمن نیستند و توجه کمی هم به آنها شده است. داوری همچنین تاکید کرد: ساختمان‌های دولتی با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند، زیرا در طول روز تعداد زیادی مراجعه‌کننده دارند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه نوسازی تجهیزات سازمان آتش‌نشانی در دستور کار قرار دارد، گفت: 4 دستگاه نردبان به کشور وارد شده که در گمرک مانده‌اند، همچنین فن‌های قوی وارد کردیم که ویژه عملیات در تونل‌ها و سوله‌هاست. داوری همچنین درباره جلوگیری از ورود خودرو‌های آتش‌نشانی به کشور گفت: ماشین‌های آتش‌نشانی در گروه کالایی ۴ قرار گرفت به همین دلیل ورود آنها به کشور با مشکلاتی همراه شد که با مذاکراتی که انجام شد در حال حل کردن آن هستیم.

رئیس شورای شهر تهران:
شهرداری وظیفه‌ای برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ندارد
رئیس شورای شهر تهران گفت وظیفه مستقیمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قانون به شهرداری تهران واگذار نشده است. به گزارش فارس، محسن هاشمی صبح دیروز در همایش مدیریت شهری و آسیب‌های اجتماعی گفت: اگر خانواده آسیب ببیند قطعا جامعه هم دچار آسیب می‌شود و بهترین ابزار مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز خانواده‌ها هستند. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده بویژه اواخر سال با بحران جدی در این حوزه مواجه شویم. وی با بیان اینکه بر اساس برآوردها در حال حاضر بیش از یک‌سوم مردم کشور زیر خط فقر و یک دهک جامعه زیر خط مطلق فقر قرار دارند، گفت: این نشان می‌دهد ما با یک موج تورمی در نیمه دوم سال مواجه خواهیم شد که موجب کاهش قدرت خرید و رفاه شهروندان می‌شود. به گفته هاشمی، امروز فقر مانند یک سونامی از بالا بر جامعه وارد می‌شود و ما از دستگاه‌هایی مانند شهرداری انتظار داریم با تخریب‌های این سونامی مقابله کند. این در حالی است که مدیریت شهری نیز با بحران کمبود نقدینگی مواجه است و وظیفه مستقیمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قانون به آن واگذار نشده است.

بهشت‌زهرا تنها تا 5 سال آینده ظرفیت دارد
رئیس سازمان بهشت زهرا گفت: سازمان بهشت‌زهرا با توجه به حجم فعالیتی که دارد، تنها تا 5 سال آینده ظرفیت دفن اموات را خواهد داشت. به گزارش فارس، سعید خال اظهار داشت: سازمان بهشت زهرا از سال 1345 شروع به کار کرده است و در سال 49 به صورت رسمی افتتاح شده و 48 سال از ساخت آن می‌گذرد. وی خاطرنشان کرد: سازمان بهشت‌زهرا 584 هکتار مساحت دارد که با احتساب حرم امام خمینی (ره) به 750 هکتار می‌رسد. خال با اشاره به اینکه بهشت‌زهرا قطب فرهنگی تهران محسوب می‌شود، گفت:30 هزار شهید و 4 هزار شهید گمنام در بهشت‌زهرا وجود دارد و رهبر انقلاب در طول سال حداقل 2 بار در بهشت‌زهرا حضور پیدا می‌کنند. وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 300 هزار اموات در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند، گفت: ‌2 هزار و 400 نفر مشاهیر در سازمان بهشت‌زهرا دفن شده‌اند.


Page Generated in 0/0068 sec