printlogo


کد خبر: 197146تاریخ: 1397/5/25 00:00
اخبار

وزیر نیرو: خاموشی‌ها تمام شد
وزیر نیرو از ۳۴ روز خاموشی در سال جاری در روزهای اوج مصرف خبر داد و گفت با کاهش دما و همراهی مردم در مصرف برق، خاموشی‌ها از پانزدهم مرداد پایان یافت.
به گزارش ایبنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه در ۵ روز گذشته عدد خاموشی در کشور صفر شده است، افزود: امسال در مجموع و در روزهای اوج مصرف ۳۴ روز خاموشی داشتیم. وی تصریح کرد: از روز جمعه با کاهش دما و همراهی مصرف‌کنندگان در بخش خانگی، صنعت و کشاورزی، خاموشی‌ها پایان یافته است. وی افزود: با همراهی مردم و مصرف‌کنندگان رشد مصرف در روزهای اوج تقاضا ۲/۸ درصد بود در حالی که این عدد ۵/۲ درصد برآورد شده بود.


رئیس سازمان شیلات:
چینی‌ها در آب‌های ایران ماهیگیری نمی‌کنند
رئیس سازمان شیلات ایران ادعا کرد صیادان چینی در آب‌های ایران و حتی آب‌های مشترک ایران ماهیگیری نمی‌کنند. به گزارش خبرگزاری‌ها، حسن صالحی در نشست خبری خود با بیان این مطلب تصریح کرد چنانچه کسی مستنداتی در این ‌باره دارد به سازمان شیلات ارائه کند. صالحی یادآور شد: با اطمینان عرض می‌کنم هیچ شناور خارجی در خلیج‌فارس اقدام به صیادی نمی‌کند، بلکه ما تنها از دانش فنی دیگر کشورها برای صیادی استفاده می‌کنیم که امیدواریم بتدریج نیروهای خودمان جایگزین آنها شود. صالحی درباره توسعه منطقه مکران گفت: سازمان شیلات ایران به عنوان سازمان پیشرو در توسعه منطقه مکران در حال فعالیت است و دستور مقام معظم رهبری را اجابت کرده است. وی در ادامه تغییرات رژیم حقوقی دریای خزر را به نفع صیادان ایرانی دانست، چرا که بر اساس توافق جدید، 15 مایل سرزمینی به علاوه 10 مایل فراسرزمینی برای ماهیگیری به ایران در دریای خزر اختصاص یافته است که فضای مناسبی برای امور شیلاتی و حتی پرورش ماهی در قفس است. صالحی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه پرورش آبزیان در کشور گفت: در خلیج‌فارس به دنبال توسعه صید بدون تور هستیم به همین منظور  افزایش صید به صورت رشته قلاب در دستور کار است که این عملیات با قایق‌های صیادی انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه ایران دارای بزرگ‌ترین مزارع پرورش ماهیان خاویاری در دنیاست، گفت: در سال‌جاری به دنبال آن هستیم صادرات ماهی قزل‌آلا به اروپا داشته باشیم. وی همچنین از ورود نخستین‌ ماهی تیلاپیای تولید شده در کشور به بازار مصرف  خبر داد که از نیمه دوم امسال در سفره مردم قرار می‌گیرد.

واردات تخم‌مرغ به ضرر تولید داخلی است
دبیر انجمن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران با انتقاد شدید از تصمیم دولت برای واردات تخم‌مرغ گفت واردات این محصول در سال گذشته، خسارت اقتصادی زیادی به کشور وارد کرد. سیدفرزاد طلاکش در گفت‌وگو با مهر، با انتقاد شدید از تصمیم دولت برای واردات تخم‌مرغ به کشور اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۵ هزار تن تخم‌مرغ بسیار بی‌کیفیت، بدون استانداردهای بهداشتی و بدون نظارت مستقیم دامپزشکی در محل مبدا، وارد کشور شد. وی اضافه کرد: همچنین به دلیل سوءمدیریت‌‌های فراوان و عدم بهره‌‌‌گیری از مشاوره تشکل‌‌های تخصصی، دولت متحمل بیش از ۳۰ میلیارد تومان یارانه شد که بخشی از آن، مربوط به ضایع شدن تخم‌مرغ‌های فاقد کیفیت و سلامت مناسب و شرایط نامطلوب نگهداری بود. وی تصریح کرد: دولت به‌جای بهره‌‌‌گیری از تجربیات تشکل‌‌های تخصصی، سراغ سریع‌ترین و بدترین راه حل یعنی واردات رفت. وی با اشاره به آلودگی مرغداری‌‌های ترکیه به بیماری‌های ویروسی طیور، افزود: مسؤولان ترک این مساله را به مراجع بین‌المللی اعلام نمی‌کنند و واردات از این کشور تهدید بهداشتی صنعت مرغ تخم‌گذار را به دنبال داشته و خواهد داشت. به گفته طلاکش، قیمت تخم‌مرغ در ۵ روز گذشته حدود ۸۰۰ تومان در مرغداری کاهش یافته اما این افت روی قیمت مصرف‌کننده نهایی تاثیری نداشته، چرا که نظارت درستی در این زمینه وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بنابراین واردات نیز نمی‌تواند چاره کار باشد.


Page Generated in 0/0048 sec