printlogo


کد خبر: 197147تاریخ: 1397/5/25 00:00
اخبار

سامانه جامع کار، کار نمی‌کند
قرار بود سامانه جامع روابط کار از 15 مردادماه برای ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان فعال شود اما متقاضیان در مراجعه پاسخ‌های متناقضی می‌شنوند. علی فلاح‌حقیقی، دبیرکل کانون سراسری دفاتر پیشخوان دولت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه قرار بود ثبت‌نام از کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار از هفته گذشته در دفاتر پیشخوان خدمات دولت آغاز شود اما هنوز دفاتر ارائه‌کننده این خدمت مشخص نیستند و این امر باعث بلاتکلیفی طرح و سردرگمی متقاضیان شده است، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ یک از دفاتر پیشخوان دولت این سرویس را ارائه نمی‌کنند و این موضوع که این خدمت در برخی دفاتر ارائه می‌شود، دلیل بر این نیست که مفهوم اجرایی داشته باشد زیرا قرار بود دفاتری که درخواست ارائه این سرویس را دارند به سامانه وصل شوند که این کار انجام نشده است. فلاح‌حقیقی افزود: البته تنها این خدمت نیست که به این شرایط دچار شده بلکه بسیاری از خدمات دیگر دفاتر پیشخوان نیز همینطور معطل مانده‌اند و در انتظار راه‌اندازی سامانه جدید رگولاتوری هستند. گفتنی است، قرار بود سامانه جامع روابط کار از 15 مردادماه برای ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان فعال شود اما کارگران و کارفرمایانی که در تهران متقاضی ثبت‌نام در این سامانه هستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان با پاسخ‌های متناقضی روبه‌رو می‌شوند.


گزارش مرکز آمار از قیمت ملک در تهران
خانه در بهار 37 درصد گران شد
گروه اقتصادی: متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ 3 درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در بهار ۹۷ نسبت به فصل مشابه پارسال 7/26 درصد افزایش داشته است. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بهار ۹۷ از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 6 میلیون و 175 هزار و 600 تومان با میانگین مساحت ٢٥٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 1/3 درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال 7/33 درصد افزایش داشته ‌است. همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 6 میلیون و 247 هزار و 500 تومان با میانگین مساحت ٨٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است که نسبت به فصل قبل 4/6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 9/36 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ 3 درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 29 هزار و 836 تومان با میانگین مساحت ٧٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٤ سال بوده است که نسبت به فصل قبل 8/5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 7/26 درصد، افزایش داشته است.


جلوگیری از ترخیص خودرو‌های غیرقانونی
گمرک ایران در بخشنامه‌ای، نامه بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۸ درباره جلوگیری از ترخیص، ابطال اظهارنامه‌ها و اعاده به خارج ۲۵۸ ردیف ثبت‌سفارش خودرو را ابلاغ کرد. به گزارش مهر، علی معقولی، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در بخشنامه‌ای به گمرکات کشور، نامه مصطفی عباسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۸ درباره جلوگیری از ترخیص، ابطال اظهارنامه‌ها و اعاده به خارج ۲۵۸ ردیف ثبت‌سفارش خودرو را ابلاغ کرد. بر اساس دستور قضایی «تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت‌سفارش‌های یاد شده یا ابطال اظهارنامه‌های مربوطه و همچنین اعاده آنها به خارج از کشور، خودداری و چنانچه از محل ثبت‌سفارش‌های فهرست پیوست، خودرو یا خودروهایی ترخیص شده باشد، به جهت عدم تایید اصالت ثبت‌سفارش آنها، نسبت به مورد بر اساس مفاد نامه مرکز مبارزه با جرائم سازمان‌یافته، اقدام شود».


Page Generated in 0/2217 sec