printlogo


کد خبر: 197606تاریخ: 1397/6/4 00:00
اخبار

چینی‌ها جایگزین توتال شدند
سخنگوی هیات رئیسه مجلس از جایگزینی شرکت چینی به جای توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: قرار نیست با خروج توتال از قرارداد، پروژه توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی معطل بماند و دیگر اعضای کنسرسیوم فعالیت خود را ادامه می‌دهند. وی با تاکید بر ضرورت توسعه میادین مشترک، ادامه داد: اصلی‌ترین موضوعی  که در شرایط کنونی باید به آن توجه شود دریافت سهم از میادین مشترک با کشورهای همسایه از جمله قطر و عربستان است که بخش مهمی از میادین نفتی را تشکیل می‌دهد و باید در این میادین جذب سرمایه‌گذار انجام شود. نعمتی با بیان اینکه باید سخت کار و تلاش کرد تا برداشت بیشتری از میادین نفت و گاز کشور انجام شود، تصریح کرد: ایران در برداشت از میادین مشترک، چه نفت و چه گاز، از همسایگان خود عقب است.


بازداشت واردکنندگان موبایل  با ارز دولتی
اغلب واردکنندگان گوشی موبایل با ارز دولتی بازداشت و کالاهای آنها توقیف شد. به گزارش فارس، دادگاه رسیدگی به پرونده متخلفان ارز و سکه دولتی امروز به صورت علنی آغاز می‌شود. بر اساس شنیده‌ها، برخی واردکنندگان گوشی موبایل نیز جزو بازداشت‌شدگان پرونده متخلفان ارزی هستند. ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان تلفن همراه در پاسخ به اینکه آیا واردکنندگان موبایل نیز جزو متهمان و بازداشت‌شدگان پرونده تخلف ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی هستند؟ گفت: بیشتر واردکنندگان گوشی موبایل ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته بودند و تخلفاتی با این ارز مرتکب شده بودند که باید هزینه آن را بپردازند. وی افزود: حدود ۴۰ شرکت ارز دولتی گرفته بودند که مدیران بیشتر آنها بازداشت شده‌اند تا وضعیت پرونده‌شان مشخص شود. وی در ادامه تاکید کرد که کالاهای این واردکنندگان هم‌اکنون توقیف شده است. همچنین سیدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران نیز گفت: اغلب واردکنندگان گوشی موبایل بازداشت شده‌اند که در مجموع 40 شرکت وارد‌کننده بوده‌اند که 38 نفر از مدیران آنها دستگیر شدند و اکنون در زندان هستند و در انتظار محاکمه به سر می‌برند؛ کالاهای این واردکنندگان ثبت و ضبط شده و تا زمان اعلام رای دولت حق فروش ندارند.


دولت برای قیمت بلیت پروازهای داخلی سقف تعیین کرد
سقف  پروازی برای گرانی
در جلسه‌ای که میان مسؤولان شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، نرخ پروازها تا پایان مهر 97 تعیین شد و هیچ شرکتی اجازه ندارد بالاتر از این نرخ‌ها بلیت بفروشد. مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: در این جلسه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داوطلبانه اعلام آمادگی کردند با وجود آزادسازی نرخ‌ها به منظور کمک به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های صنعت هواپیمایی، نرخ‌های مشخصی برای انجام پروازهای داخلی‌شان نهایی کرده و تا پایان مهر امسال تغییری در آنها ایجاد نمی‌کنند. وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده نرخ پرواز تهران- اصفهان ۲۹۰ هزار تومان، تهران‌- شیراز ۳۸۰ هزار تومان، تهران- مشهد ۳۹۰ هزار تومان، تهران- کیش ۵۱۰ هزار تومان و تهران‌- بندرعباس ۵۴۰ هزار تومان تعیین شده است. سامانی ادامه‌ داد: این نرخ‌ها سقف مجاز قیمت بلیت پروازها به شمار می‌رود و امکان پایین آمدن آن نیز وجود دارد اما هیچ شرکتی اجازه نخواهد داشت بیشتر از این قیمت، بلیت‌فروشی کند. به گزارش «وطن‌امروز»، اگر چه تعیین نرخ ثابت برای پروازهای داخلی در مقایسه با نرخ‌های میلیونی هفته‌های اخیر گشایشی در حمل‌ونقل هوایی است اما این نرخ‌گذاری جدید بیانگر تعیین نرخ‌های جدید و البته بالاتر از نرخ‌های قبل از بحران ارزی است و این یعنی افزایش نرخ بلیت هواپیما به صورت رسمی از سوی دولت.


Page Generated in 0/0141 sec