printlogo


کد خبر: 197670تاریخ: 1397/6/6 00:00
موج مطالبه کاربران فضای مجازی برای برخورد قاطع با راننده متخلف به راه افتاده است
انتظار برای حکم قاطع
سکوت عجیب سلبریتی‌ها در ماجرای ضرب و جرح مأمور پلیس

محسن پورعرب: ورق زدن خاطرات دوران کودکی هر فردی، شخصیت‌‌های محبوب زندگی‌اش را مشخص می‌کند.
پلیس در گروه شخصیت‌‌های محبوب کودکان دیروز و امروز است. هر زمان که  پدر و مادری به همراه فرزندشان در حال تردد در سطح شهر هستند، تنها شخصیتی که تمام و کمال برای فرزندشان تشریح می‌کنند و کودک را به اطاعت‌پذیری از وی تشویق می‌کنند، «پلیس» است. پلیس همان شخصیتی است که هر زمان صحبت از امنیت و حفظ نظم به میان می‌‌‌‌‌‌‌‌آید، در ذهن‌ها نقش می‌بندد و از شخصیت‌‌‌هایی است که همگی از روزهای نخستین زندگی با آن آشنا شدیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. با شعرهای کودکانه که بیانگر رسالت سنگین شخصیت پلیس است. در واقع پلیس نماد است؛ نماد امنیت، آرامش، نظم، اقتدار و احترام. بررسی جایگاه و شخصیت پلیس در ایران، حاکی از رشادت‌، از جان گذشتگی‌، فداکاری‌ و مهربانی است. پلیسی که سربازان مرزبانش از مرز تا قلب ایران را در سایه چتر امنیتی خود قرار داده‌اند تا گزندی به خاک و مال و ناموسش نرسد. پلیسی که شهدای بسیاری داده تا تروریسم و آشوب، مخل نظم و نظام کشورمان نباشد. در این میان یکی از بخش‌‌های مهم نیروی انتظامی، پلیس راهور است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌؛ پلیسی که نیروهایش در ایام تعطیل سال به جای حضور در کنار خانواده پیگیر رفع مشکلات مردم در شهر و جاده هستند و همواره مردم حضورشان را در شهر احساس می‌کنند.
با این حال این روزها متاسفانه برخی رفتارها و برخوردها با همین پلیس نه‌تنها در بدنه داخلی نیروی انتظامی موجی از اندوه و نارضایی را به همراه داشته است، بلکه افکار عمومی جامعه را هم اندوهگین کرده است. بتازگی انتشار فیلم درگیری یک راننده خاطی با مامور راهور فضای جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است و  ضرب و جرح این نیروی خدوم با واکنش‌ها و اظهارنظرهای متفاوت و گوناگونی همراه شده است؛ واکنش‌‌‌هایی از جنس همدردی با پلیس مضروب.
بی‌شک اقدام راننده متخلف خودروی لندکروز در ضرب و جرح پلیس به معنای شکستن حریم نظم و امنیت جامعه است.  ماجرا  به‌قدری تلخ بود که بسیاری از خبرهای دیگر را تحت‌الشعاع قرار داد و اقشار گوناگون جامعه این روزها خواستار پیگیری این حادثه تلخ از سوی فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین برخورد قاطع دستگاه قضایی با راننده متخلف هستند و این خواسته خود را از راه‌‌های گوناگون از جمله فضای مجازی به گوش مدیران مربوط می‌رسانند.
 آخرین اخبار این حادثه به نقل از سخنگوی پلیس حاکی از این است که فرد ضارب شناسایی و دستگیر شده و آنچه انتظار جامعه است برخورد قاطع و سریع با فرد خاطی است؛ برخوردی که بدون شک می‌تواند درس عبرتی برای مخلان نظم و امنیت جامعه باشد. پلیس نیز باید مسرانه مجازات فرد خاطی را از دستگاه قضایی پیگیری و قوه‌قضائیه با فوریت به این پرونده رسیدگی کند. آسیب دیدن پلیس، آسیب دیدن جامعه است. بدون شک مجازات فرد خاطی احترام به افکار عمومی، اقتدار و جایگاه نیروی انتظامی در جامعه است. 
البته ناگفته نماند در این ماجرا هنوز اثری از برخی چهره‌ها و هنرمندان یا همان سلبریتی‌‌های که در  جریان‌‌های اجتماعی و فرهنگی همواره در صحنه حاضر بودند، نیست و گویا بی‌اعتنا از کنار این روایت تلخ گذشته‌اند!


Page Generated in 0/0055 sec