printlogo


کد خبر: 197672تاریخ: 1397/6/6 00:00
اعلام قیمت کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

گروه اجتماعی: فروش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره متوسطه به جز استان تهران و البرز از طریق کتاب فروشی‌ها آغاز شده است و دانش‌آموزان دوره ابتدایی، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش نیز باید برای تهیه کتاب‌های درسی از طریق سفارش اینترنتی اقدام کنند.
به گزارش تسنیم، توزیع کتاب‌های درسی دوره متوسطه از طریق کتاب فروشی‌ها آغاز شده است اما دانش‌آموزان استان تهران و البرز از 13 شهریور می‌توانند با مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها برای خرید اقدام کنند. یکهزار و 200 عنوان کتاب درسی چاپ شده است که 176 عنوان کتاب جدید هستند و در پایه دوازدهم کتاب‌های جدیدی تحت عنوان سبک زندگی، سلامت و بهداشت، جریان‌شناسی اندیشه‌های معاصر و اخلاق حرفه‌ای مختص شاخه فنی‌وحرفه‌ای را داریم. کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، شاخه فنی و کاردانش پس از ثبت‌نام اینترنتی در سامانه فروش کتاب‌های درسی، اول مهر از طریق مدارسی که در سامانه ثبت کرده‌اند به دست دانش‌آموزان می‌رسد. دانش‌آموزان اول دبستان نیز تا 20 مهر برای ثبت‌سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی خود فرصت دارند.
 گفتنی است پیش از این حسین طلایی زواره، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درباره نوسانات قیمت کاغذ و تاثیر آن بر چاپ کتاب‌های درسی توضیحاتی داده بود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا نوسانات قیمت کاغذ بر چاپ کتا‌ب‌های درسی تأثیر گذاشته است؟ اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید با توجه به تمهیداتی که از قبل داشتیم به مشکلی برنخوردیم و کتاب‌ها چاپ شده است. وی افزود: برای چاپ کتاب‌های درسی سال تحصیلی 99-98 بخشی از کاغذ مورد نیاز تامین شده است و تلاش  می‌کنیم به مشکلی برنخوریم. بخش زیادی از کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی را از تولیدات داخل و کارخانه چوب و کاغذ مازندران تامین می‌کنیم و برای تامین بخش دیگر با یکی دیگر از تولیدکننده‌های داخلی وارد مذاکره شده‌ایم.
 


Page Generated in 0/0054 sec