printlogo


کد خبر: 197673تاریخ: 1397/6/6 00:00
اخبار

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
افزایش مصرف «ماری‌جوانا»
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت با توجه به افزایش قیمت شیشه و مواد پیش‌ساز تولید آن، تمایل به مصرف شیشه به صفر میل کرده و بیشتر به سمت گل و ماری‌جوانا رفته است. به گزارش «وطن‌امروز»، پرویز افشار با اشاره به فعالیت ۷ هزار و 400 مرکز درمان سرپایی اعتیاد با آگونیست، در حوزه‌های دولتی و غیردولتی، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار معتاد از ۹۰ مرکز سرپناه شبانه که در طول سال برای تامین محل خواب و غذای آنها در نظر گرفته شده، استفاده می‌کنند. وی درباره فعالیت‌های این ستاد در زمینه مقابله با عرضه مواد مخدر در ۵ ماهه اول امسال توضیح داد و گفت: در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته بر اساس جمع‌بندی آمارهای غیررسمی ۳۷۰ تن انواع موادمخدر در کشور کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است. افشار ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت شیشه و مواد پیش‌ساز تولید آن، تمایل به مصرف شیشه به صفر میل کرده؛ شاید یکی از دلایل آن نیز تغییر الگوی مصرف مواد باشد. در حال حاضر مصرف شیشه به 8/7 دهم درصد رسیده و بیشتر به سمت گل و ماری‌جوانا رفته است.

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد
افزایش شمار مصدومان زلزله کرمانشاه
رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام آخرین آمار مصدومان زلزله روز یکشنبه کرمانشاه، وضعیت امداد‌رسانی در منطقه حادثه‌دیده را تشریح کرد. مرتضی سلیمی آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه تا ساعت 8:30 صبح دوشنبه را تشریح کرد و به ایسنا گفت: بر اثر وقوع زلزله 9/5 ریشتری روز یکشنبه کرمانشاه تاکنون آمار مصدومان ۲۶۷ نفر است که از این تعداد ۱۰۲ نفر در ثلاث، ۱۹ نفر در جوانرود، ۴۰ نفر در روانسر، ۱۹ نفر در پاوه، ۴ نفر در کوزران، ۴۱ نفر در کرمانشاه، ۸ نفر در اسلام‌آباد، ۴ نفر در دالاهو، ۱۰ نفر در گیلانغرب و ۲۰ نفر در سرپل‌ذهاب مصدوم شدند. وی گفت: تعداد فوتی‌‌های این زلزله ۲ نفر است که یکی از آنها آقای ۷۰ ساله ساکن ثلاث و دیگری خانم باردار به همراه جنین ۸ ماهه و ساکن اسلام‌آباد غرب بودند که هر دو بر اثر حمله قلبی فوت شدند. رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ۴۲ روستا ارزیابی شده که ۲۲ روستا در ثلاث، ۸ روستا در جوانرود و ۱۲روستا در سرپل‌ذهاب است. همچنین ۲۱ تیم ارزیاب به محل فرستاده شده است و ۶۳ نفر نیروی عملیاتی نیز در منطقه مشغول کار هستند. همچنین ۱۸ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه خودروی نجات و ۳ فروند بالگرد نیز به محل اعزام شده است. سلیمی در پایان گفت: ۷ هزار بطری آب معدنی در منطقه حادثه‌دیده توزیع شده و 2 دستگاه تانکر آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی منطقه به کار گرفته شده است.

همدان «پایتخت» گردشگری قاره کهن
قدیمی‌ترین شهر ایران که روزگاری پایتخت هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان، آل‌بویه و سلجوقیان بود و به شهر دباغخانه‌ها‌ و قالیچه‌ ارزان مشهور است، با کوله‌باری از تاریخ و تمدن، پایتخت گردشگری قاره کهن شد. به گزارش تسنیم، همدان، دیار کهن پارس با دارا بودن وسیع‌ترین تپه باستانی، هر ایرانی را در وهله نخست به یاد بوعلی سینا و غار علیصدر می‌اندازد. همدان که پس از رویداد بین‌المللی تبریز 2018 این روزها درصدر خبرهای گردشگری ایران قرار گرفته است، به لطف برگزیده شدن در اجلاس مجمع گفت‌وگوی کشورهای آسیایی (ACD)  پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 شده است؛ برگزیده شدنی که پشتوانه آن ده‌ها و صدها داشته تاریخی و فرهنگی را یدک می‌کشد که یک مورد آن بقایای ابنیه کاسی، مادی و هخامنشی است. همدانی که عنوان پایتخت گردشگری 2018 قاره آسیا را برای خود ثبت کرده است، شهرتی را نیز در کارنامه خود یدک می‌کشد و آن عنوان «شهر دباغخانه‌ها» است، زیرا شهر همدان از شهرهای مهم تولید و صادرکننده چرم در ایران است، کما اینکه شهرت یک قرن گذشته «شهر دباغخانه‌ها» امروزه آنچنان رونقی نداشته باشد. حال قدیمی‌ترین شهر ایران که روزگاری پایتخت هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان، آل‌بویه و سلجوقیان بوده و به شهر دباغخانه‌ها‌ و قالیچه‌ ارزان نیز مشهور است، با کوله‌باری از تاریخ و تمدن، پایتخت گردشگری قاره کهن شده است، شهری که مشهور است مردمان آن «میلیچ تو هوا می‌پره، می‌گیرن موکونن ترشی».
 


Page Generated in 0/0140 sec