printlogo


کد خبر: 197684تاریخ: 1397/6/6 00:00
اخبار

بهزاد عبدی  آهنگساز «زندانی‌ها» شد
بهزاد عبدی، آهنگساز فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بهزاد عبدی به عنوان آهنگساز فیلم سینمایی زندانی‌ها انتخاب شد. ده‌نمکی پس از همکاری با آهنگسازانی همچون فریدون شهبازیان، بهنام ابطحی، پیروز ارجمند و امیر توسلی، این بار آهنگسازی فیلم جدید خود را به بهزاد عبدی سپرد. همزمان با ساخت آهنگ که ضبط آن در اوکراین انجام می‌شود، سیدمحمد موسوی‌نژاد هم کار صداگذاری فیلم را انجام می‌دهد. همچنین جلوه‌های ویژه زندانی‌ها هم که کار متفاوتی در سینمای ایران محسوب می‌شود در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود مراحل فنی فیلم تا پایان شهریور به اتمام برسد.
بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی از شنبه دوم تیرماه در زندان قصر تهران کلید خورد و کار خود را با حضور بازیگرانی چون هدایت هاشمی، برزو ارجمند، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی‌زاده، رسول نجفیان و امیر نوری آغاز کرد. در ادامه با ضبط سکانس‌های پایانی فیلم در منطقه کن و سپس مسجد جمکران، فیلمبرداری جدیدترین ساخته ده‌نمکی به پایان رسید. «زندانی‌ها» با موضوع اجتماعی آماده می‌شود و وقایع آن در تاریخ معاصر می‌گذرد.


«نیل سایمون»  در ۹۱ سالگی به مرگ تلخند زد
نیل سایمون، نویسنده برنده جایزه پولیتزر در ۹۱ سالگی به سبب عارضه ذات‌الریه درگذشت. به گزارش فارس، نیل سایمون برنده جوایز پولیتزر و تواین در 91 سالگی درگذشت. وی از پرکارترین نمایشنامه‌نویسان برادوی و درام‌نویسان جهان محسوب می‌شود که در ایران نیز آثار زیادی از او به صحنه رفته است. وی بیش از ۴۰ نمایشنامه نوشته است؛ آثاری چون «پابرهنه در پارک»، «زندانی خیابان دوم» و کمدی‌های دیگری که سال‌هاست در کشور ما نیز به گونه‌های مختلف به اجرا در می‌آید. سایمون در نیویورک متولد شد و شرایط اقتصادی بدی را در طول دوران زندگی‌اش طی کرد به حدی که از کودکی کار کرد و برادرش مشوق ادامه تحصیل و مطالعه‌اش شد. او توانست در ۱۶ سالگی دیپلم بگیرد و به دانشگاه‌های نیویورک و کلرادو برود و تحصیلات تکمیلی را در عرصه نویسندگی نیز بگذراند. وی فیلمنامه سریال «هرگز پولدار نمی‌شوی» را نوشت و بین کمدی‌‌نویس‌ها نامی برای خود دست و پا کرد. «سایمون» در طول دوران فعالیت خود بیش از ۳۰ نمایشنامه نوشت و ۱۶ بار نامزد جایزه تونی، مهم‌ترین جایزه در عرصه تئاتر شد و 3 بار نیز این جایزه را برای بهترین نمایشنامه دریافت کرد. وی همچنین سال ۱۹۹۱ برای نگارش نمایشنامه «گمشده در یانکر» جایزه معتبر پولیتزر را به خود اختصاص داد. کسب 4 نامزدی در جوایز سینمایی اسکار و همچنین جایزه «مارک تواین» تنها بخشی از افتخارات پرشمار «نیل سایمون» محسوب می‌شود. او همچنین در طول فعالیت هنری خود ۱۶ بار نامزد جایزه معتبر تئاتر «تونی» شد که در نهایت ۳ بار موفق به دریافت آن شد تا آنجا که یکی از سالن‌های تئاتر برادوی به نام او نامگذاری شد.


۲ فیلم جدید به سینماها می‌آید
سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران ۲ فیلم جدید از چهارشنبه ۷ شهریورماه خبر داد. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تازه‌ترین مصوبات این شورا گفت: در این جلسه مقرر شد فیلم سینمایی «داش آکل» ساخته محمدرضا عرب گرگانی در گروه ایران به جای «راه رفتن روی سیم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و فیلم سینمایی «آخرین بار کی سحر را دیدی» به کارگردانی فرزاد موتمن در گروه زندگی به جای «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی از چهارشنبه ۷ شهریورماه روی پرده برود. اکران «راه رفتن روی سیم» و «کاتیوشا» در زیرگروه ادامه می‌یابد و با توجه به اینکه بقیه فیلم‌ها کف فروش‌شان را حفظ کرده‌اند همچنان روی پرده باقی می‌مانند.


Page Generated in 0/0054 sec