printlogo


کد خبر: 197689تاریخ: 1397/6/6 00:00
بهداد سلیمی قهرمان بازی‌های آسیایی شد و خداحافظی کرد
2 طلا در وزنه‌برداری و کاراته

وزنه‌برداران دسته فوق‌سنگین تیم‌ملی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی با کسب یک مدال طلا و یک نقره به کار خود پایان دادند. مدال سلیمی شانزدهمین طلای کاروان ایران بود.
هشتمین و آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی، صبح دیروز (دوشنبه) با مصاف مدعیان دسته ۱۰۵+ کیلوگرم در شهر پالمبانگ پیگیری شد که در پایان این رقابت‌ها بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی به مدال طلا و نقره رسیدند.
بهداد سلیمی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه ۲۴۶ کیلوگرم را انتخاب کرد که بخوبی از پس مهار این وزنه هم بر آمد. وی در حرکت سوم وزنه ۲۵۳ کیلوگرم را بالای سر برد و با مجموع ۴۶۱ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد. بهداد پیش از این در حرکت یکضرب و در حرکت نخست وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را بالای سر برد اما در دومین حرکت وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را اوت کرد، البته بهداد در حرکت سوم توانست وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی را مهار کند تا با همین وزنه به کار خود در یکضرب خاتمه دهد.
سعید علی‌حسینی هم در دوضرب با وزنه ۲۴۰ کیلوگرم کار خود را آغاز کرد و موفق به مهار آن شد. او در حرکت دوم نیز وزنه ۲۴۸ کیلوگرم را بالای سر برد. علی‌حسینی در حرکت سوم وزنه ۲۵۴ کیلوگرم را انتخاب کرد اما در مهار آن ناکام ماند و با مجموع ۴۵۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد. علی‌حسینی در حرکت نخست یکضرب وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی را اوت کرد اما در حرکت دوم موفق به مهار این وزنه شد. او در سومین حرکت خود وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را انتخاب کرد و براحتی آن را بالای سر برد. بهداد سلیمی پس از کسب عنوان قهرمانی این دوره از بازی‌ها و با به گردن آویختن مدال طلا، تخته را به نشانه خداحافظی از ورزش قهرمانی بوسید.
بهداد سلیمی: خداحافظی‌ام احساسی نیست
قهرمان سنگین‌وزن وزنه‌برداری ایران پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی گفت: خیلی جنگیدم تا طلا بگیرم. بهداد سلیمی بعد از کسب مدال طلای وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی و خداحافظی از دنیای قهرمانی، در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: از دنیای وزنه‌برداری خداحافظی کردم. خیلی وقت بود به این موضوع فکر می‌کردم. باید جا را برای جوان‌ترها باز می‌کردم. برای این مدال خیلی جنگیده بودم و خدا کمکم کرد که شرمنده نشدم. خدا را شکر می‌کنم با مدال طلا رفتم. او ادامه داد: خدا را شکر که شرمنده نشدم و با سربلندی خداحافظی کردم و این تصمیم من احساسی نیست. زانویم اذیت می‌کرد و الان هم به آمادگی صددرصد نرسیدم، بنابراین این تصمیم را گرفتم. در ورزش هستم و سعی می‌کنم در جبهه‌های دیگر به ورزش خدمت کنم. وی درباره سعید علی‌حسینی گفت: سعید که دیگر نیازی به تعریف ندارد. او عالی بود و عملکرد خوبی داشت.
بهمن عسگری دومین طلایی کاراته
عضو تیم‌ملی کاراته ایران هم با پیروزی برابر حریفی از عربستان به مدال طلای هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی دست پیدا کرد. این پانزدهمین مدال طلای کاروان ورزش ایران در این بازی‌ها بود. رقابت‌های کاراته هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی، با برگزاری رقابت‌های اوزان منهای ۶۸ بانوان، منهای ۷۵ و منهای ۸۴ مردان به اتمام رسید. بهمن عسگری در وزن منهای ۷۵ مردان کار خود را با 3 پیروزی قاطع برابر حریفانی از افغانستان، مغولستان و تایلند آغاز کرد. وی سپس در نیمه‌نهایی نیز با «وی چونگ سو» از چین‌تایپه روبه‌رو شد و پس از تساوی صفر - صفر در وقت قانونی در هانتی (رای داوران) با 5 پرچم پیروز شد و به فینال رسید. ملی‌پوش شایسته و عنوان‌دار کاراته ایران برای کسب مدال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با «عادل رئوف الترکستانی» از عربستان مبارزه کرد و با پیروزی ۵ بر صفر برابر وی به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید.


Page Generated in 0/0050 sec